بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ چرا وجود و تداوم فعالیت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضرورت دارد؟

اگر تمام تلاش ها و تدابیر معاونت راهبردی حمل و نقل طی سال های گذشته هنوز به ثمر نرسیده است یا موازی کاری احتمالی از آن سراغ داریم قطعا دلیلی بر زیر سوال بردن ضرورت و فلسفه وجودی آن نمی تواند باشد.

چرا وجود و تداوم فعالیت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضرورت دارد؟
تین نیوز |

محمدرضا عبدالرحیمی:

در پاسخ به نظرات تشکیکی رئیس محترم کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور در خصوص ضرورت وجودی و شرح وظایف معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  ضمن قدردانی از دغدغه ایشان برای کارامدی نظام تدبیر بخش حمل و نقل باید توجه کنیم اگر تمام تلاش ها و تدابیر معاونت راهبردی حمل و نقل  طی سال های گذشته هنوز به ثمر نرسیده است یا موازی کاری احتمالی از آن سراغ داریم - که در جای خود مستلزم آسیب شناسیست - قطعا دلیلی بر زیر سوال بردن ضرورت و فلسفه وجودی آن نمی تواند باشد و لازم است زمینه تقویت ساختاری و اصلاح لازم در انتقال موضوعات حمل و نقلی از سایر معاونت های ستادی به این معاونت از سوی وزیر محترم فراهم شود. 

لازم به یادآوری و تاکید می دانم امروز 

۱- تدوین سیاست های کلان توسعه حمل و نقل که در آن سیاست های توسعه ای بخش های موجد تقاضا مثل گردشگری و صنعت و معدن و تجارت و کشاورزی و ... لحاظ و همنوایی ایجاد شود، 

۲- سیاستگذاری، هماهنگی و ارتباط اثربخش و توسعه هم افزای مدهای مختلف حمل و نقل، 

۳- تبیین نهادی و اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی جایگاه بخش در نظام توسعه ملی 

۴- نظارت و تطبیق سیاست های کلان ناظر بر زیربخش ها و پیگیری موثر برای اصلاح انحرافات از جمله تطابق پروژه های جدید با طرح جامع و اسناد بالادستی  

۵- بررسی محتوایی دقیق عملکرد زیربخشها و سازمان ها و شرکت های تابعه حمل و نقلی در قالب مجامع عمومی آنها به نمایندگی مفوض از وزیر راه و شهرسازی 

۶-  بررسی و رصد مستمر حوزه های مختلف دانشی، تکنولوژیکی و فرایندهای نوین بخش در سطوح بین المللی و منطقه ای و فراهم سازی زمینه های انتقال و بهره گیری کشور از آنها 

۷- تمهید محتوایی و کارشناسی حضور وزیر محترم از منظر حمل و نقل در مجامع تصمیم گیری و سیاستگذاری کشور در قوای سه گانه و مجمع تشخیص 

۸- شرکت در کمیسیون ها و مجامع داخلی و بین المللی مرتبیط با بخش

۹-هدایت دبیرخانه اجرایی و محتوایی شوراها و ستادهای مرتبط به حوزه لجستیک و حمل و نقل 

۱۰- پیگیری اثربخش پروژه های حمل و نقل چندوجهی

۱۱-تشکیل اتاق فکر توسعه ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی و نخبگان فکری و ابزاری بخش  

و برخی موارد و دستور کارهای دیگر به نظر می رسد به طور قابل توجهی ضرورت داشتن معاونت حمل و نقل را تبیین و تایید می کند.  فراموش نکنیم وزارت راه و ترابری سابق بیش از ۱۳ سال است با مسکن و شهرسازی ادغام شده است و وزیر محترم به ناچار باید وقت خود را صرف توجه به هدایت و توسعه هر دو بخش حمل و نقل و مسکن و شهرسازی کنند. اقتضای ایفای صحیح این ماموریت داشتن دوبازوی فکر و چشم تدبیر برای هر دو بخش است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.