بازدید سایت : ۷۲۲۷۵

◄ آیتم های مهم و غیر قابل اغماض جهت خرید موتور هواپیما

۹ آیتم مهم و غیر قابل اغماض جهت خرید یک موتور نرمال از هر تایپ وجود دارد که لازم است ایرلاین های دولتی به خصوص و حتی ایرلاین های خصوصی برای رعایت ایمنی، رعایت کنند.

 آیتم های مهم و غیر قابل اغماض جهت خرید موتور هواپیما
تین نیوز |

محمد حسین قربانی:

۹ آیتم مهم و غیر قابل اغماض جهت خرید یک موتور نرمال از هر تایپ وجود دارد که لازم است ایرلاین های دولتی به خصوص و حتی ایرلاین های خصوصی برای رعایت ایمنی، رعایت کنند.

مثلا تدارکات خارجی هما ملزم شده یک موتور نزدیک به ایده آل دست دوم برای فنی بخرد. اولین قدم درخواست زیر را باید برای فروشنده ارسال کند:

Please be inform that we are interest for buying engine type

JT9D-7 F ;or A&J in serviceable

Condition,and for evaluation we

Need following documents which

are mandatory for study and make

a decision:

1-Engines LLP status.

2-AD &SB status.

3-Last shop report and TSO,CSO and TSN & CSN.

4-Reason for removal.

5-Certificate release to service,

FAA 813O-3 & or EASEA 1.

6-Test cell Report and MPA run data.

7-Module History.

8-Preservation Ducuments.

9-Your suggestion price and delivery location , with commercial

term and condition.

As soon as we received requested above mentioned documents,we forward them to our ENGINEERING

POWER PLANT DEPARTMENT for

Study and after getting their acceptance, then we are right to go

to future step.

Please NOT: According to the procedure my INSPECTOR  have to DO PHYSICAL CHECK and BORESCOPE INSPECTION in each

Engine, and study the original documents for giving thier final

acceptance.

و در آخر اینکه موتور با تمامی رعایت ایمنی در حمل جایی برود که بازرسان بتوانند به راحتی آن را  در جایی ایمن inspect کنند.

با این شرح وتفصیل در بالا اگر یک موتور با رعایت کامل موارد ذکر شده توسط یک ایرلاین که قیمتش مثلا ۲۵۰۰۰۰۰ دلار بوده به قیمت یعنی صد در صد گران‌ تر خریداری شده یا ۶ میلیون دلار دوازده میلیون دلار حساب سازی شده که دقیقا قابل بررسی است.

همچنین یک پارامتر مهم در قیمت گذاری موتور دست دوم Overhauld این است که براساس  Time cycle باقیمانده موتور یا ریمین سایکل آن می باشد.  بدین معنی که هر سیکل پروازی از بدو شروع به کار موتورخریداری شده روی هواپیما مثلا ۷۰۰ دلار تعیین گردد‌.

به عنوان مثال ۴۰۰۰ سیکل طبق قرارداد، این موتور بایستی کار کند: ۴۰۰۰ ×۷۰۰=۲۸۰۰۰۰۰ 
یعنی قیمت موتور می‌شود دو میلیون و هشتصد هزار دلار.

* مهندس تعمیرات و نگهداری هواپیما

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.