بازدید سایت : ۶۴۱۰۰

سعید قصابیان

سعید قصابیان
|

وبلاگ تین نیوز، سعید قصابیان | سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل و از جمله وبلاگ نویسان تین نیوز است. رزومه وی در ادامه آمده است:

-  کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ( 1372 )

کارشناس ناوگان ریلی شرکت مپنا/ بخش حمل و نقل ریلی از 1391

مدیر عامل شرکت مهندسی مشاور پایدار صنعت 91- 1383

مدیر فنی و مدیر آموزش شرکت ماهان راه ریل 87-1382

رئیس گروه مطالعات و آموزش اداره کل واگن های باری راه آهن ج.ا.ا. 82- 1375

کارشناس ناوگان در مرکز تحقیقات راه آهن ج.ا.ا. 74 – 1369

عضو انجمن مهندسان مکانیک ایران از 1374

عضو انجمن مهندسان حمل و نقل ریلی ایران از 1379

الف ) تحصیل در دوره کارشناسی
دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه امیر کبیر
فراغت از تحصیل: 15 بهمن ماه 1366

ب ) تحصیل در دوره کارشناسی ارشد
1372 

پ ) اشتغال در طرح یا مهدی ( عج ) سازمان صنایع دفاع ( خدمت وظیفه )
از تیرماه 1367 تا مهره ماه 1369
سمت: کارشناس واحد مهندسی 

ت ) مرکز مطالعات و تحقیقات راه آهن جمهوری اسلامی ایران
از دی ماه 1369 تا اسفند ماه 1374
سمت: کارشناس گروه لکوموتیو و واگن ( گروه مکانیک ) 

ث ) اداره کل واگن های باری راه آهن جمهوری اسلامی
از فروردین 1375 تا اردیبهشت 1382
سمت: ریاست قسمت مطالعات و آموزش 

ج ) شرکت مهندسی ماهان راه ریل
ازخرداد ماه 1382 تا خرداد ماه 1387
سمت: مدیر فنی 

چ ) شرکت مهندسی مشاور پایدار صنعت
از اردیبهشت 1383 (تاسیس شرکت) تا تیرماه 91
سمت: مدیر عامل 

ح ) شرکت مپنا (بخش ریلی)
ازخرداد 87 تا اسفند 90 سمت: مشاور
ازمرداد 91 سمت: کارشناس ناوگان 

خ ) عضویت در انجمن مهندسان مکانیک ایران
از تیرماه 1374 

د ) عضویت در انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران
از اسفند 1379 

پروژه ها و تالیف ها
- پروژه تحصیلی( مقطع لیسانس): طراحی بادامک به کمک کامپیوتر ( پایان نامه کارشناسی مهندسی مکانیک به راهنمائی دکتر محسن بهرامی– طراحی جامدات – دانشگاه صنعتی امیر کبیر ) – 1367‌.

- پروژه/گزارش: بررسی آمار مراجعات لکوموتیوها به تعمیر گاه اساسی – مرکز تحقیقات راه آهن – 1370‌. 

- مقاله: بررسی مکانیزم سایش در قوسهای خطوط آهن و معرفی گریس ویژه قوس – مرکز تحقیقات راه آهن– 1370‌.
ارائه: سمینار پژوهشی گریس ( شرکت نفت پارس ) - 5/12/1370.

- مقاله: مقدمه ای برسایش ریل و چرخ در خطوط آهن – مرکز تحقیقات راه آهن ( سمینار کارشناسی ارشد ) –1371.
ارائه: اولین سمینار ادواری راه آهن – 16/1/1372‌. 

- این مقاله عنوان درس سمینار کارشناسی ارشد است که در تاریخ 18/8/1371 دردانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی(واحد جنوب تهران) ارائه شد. 

- پروژه تحصیلی(مقطع فوق لیسانس): شبیه سازی دینامیکی و طراحی سیستم کنترل مدرن در گاورنر موتورهای دیزل ( پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک به راهنمائی دکتر علی غفاری) – دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد جنوب تهران –1372.
ارائه:سومین گردهم آئی سالانه انجمن مهندسان مکانیک – دانشگاه صنعتی امیرکبیر – 25/2/1374. 

- مقاله: تحلیل دینامیکی رفتار ضربه گیر قلاب اتوماتیک در حین برخورد دو واگن و بررسی محدودیت سرعت نسبی برخورد دو واگن – 1372.
ارائه: گردهم آئی علمی مرکز تحقیقات راه آهن – 26/5/1373‌. 

- مقاله: مبانی نظری روانکاری ریل و چرخ در قوسهای خطوط آهن و شرح اقدامات مرکز تحقیقات راه آهن در احیاء آن- مرکز تحقیقات راه آهن –1373‌.
پروژه/گزارش: طراحی تعمیر گاه اساسی لکوموتیو – معاونت طرح و بررسیهای راه آهن – 1373‌.
مقاله:تحلیل دینامیکی آلات ناقله مجهز به سیستم بوژیهای کج شونده ( Tilting bogies ) – 1373. 

- مقاله/ ارائه سمینار: گروه علوم پایه دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی ( واحد جنوب ) – موضوع : سایش در خطوط آهن به ضمیمه معرفی مولفه های اصلی حمل و نقل ریلی – 23/7/1373‌. 

- مقاله: بررسی سینماتیکی گیج خوردن ( Hunting ) آلات ناقله ریلی در خط مستقیم – مرکز تحقیقـــات راه آهن – 1373.
ارائه:گردهم آئی علمی مرکز تحقیقات راه آهن – 5/2/1374‌. 

- مقاله: فرایند مهندسی، تعریف و الزامات – 1375‌.
چاپ: شماره دیماه 1375 نشریه انجمن مهندسان مکانیک ایران –تحت عنوان " مهندسان و مشکل گشائی "‌. 

- پروژه/گزارش: طرح یکنواخت کردن کفشک و قاب کفشک ترمز واگنهای باری – اداره کل واگنهای باری –1375‌. 

- پروژه/گزارش: طرح کاهش تنوع فنرهای تیغه ای بوژی واگنهای باری – اداره کل واگنهای باری –1375‌. 

- مقاله: بررسی فنی و اقتصادی کاربرد همزمان قلاب اتوماتیک و تامپون – اداره کل واگنهای باری –1376‌. 

- مقاله/پیشنهاد: طــــرح تبدیــــل اتصال صلب قلابهای اتوماتیک یونی کوپلر به اتصال غیر صلب – اداره کل واگنهای باری – 1376.
ارائه: سمینار حمل و نقل ریلی – 19/6/1376‌. 

- پروژه/مقاله: بررسی امکان استفاده از سدل ( Saddle ) سوم ( برای حمل رول فولادی) در واگنهای شش محوره ویژه مجتمع فولاد مبارکه (با همکاری مجتمع فولاد مبارکه)- اداره کل واگنهای باری – 1376‌. 

- پروژه/گزارش:کمیته تدوین مشخصات فنی واگن لبه بلند و واگن برگردان استاندارد – اداره کل واگنهای باری– 1376. 

- پروژه/گزارش:کمیته تدوین مشخصات فنی واگن لبه کوتاه چند منظوره – اداره کل واگنهای باری – 1376‌. 

- مقاله: بازنگری در روش آموزش دانشکده های مهندسی برای اصلاح ارتباط آنها با صنعت.
چاپ: این مقاله در شماره شهریور ماه 1383 نشریه تخصصی انجمن مهندسان مکانیک ایران چاپ شد.
چاپ: این مقاله در شماره مرداد ماه 1387 نشریه حمل و نقل و توسعه (ارگان انجمن مهندسان حمل و نقل ریلی ایران) چاپ شد.
ارائه:این مقاله در اولین همایش ملی توسعه قابلیتها و ظرفیتهای مهندسی در شرکتهای ایرانی (به همت گروه مطالعات توسعه توان مهندسی مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف- مرداد ماه 1387) ارائه شد و مورد تقدیر قرار گرفت. 

- پروژه/گزارش : برنامه اداره کل واگنهای باری در پیشگیری ازسوانح (پروژه مشترک گروه مطالعات و گروه کنترل کیفیت اداره کل واگنهای باری)– 1377‌.
ارائه: سمینار تحلیل و پیشگیری از سوانح – راه آهن.ج.ا.ا - 10/4/1377. 

- مقاله/پیشنهاد:کاربرد کیلومتراژ طی شده در برنامه ریزی تعمیرات آلات ناقله ریلی راه آهن‌. ج. ا – اداره کل واگنهای باری – 1377‌. 

- مقاله/پروژه : طرح محدود کردن زاویه چرخش قلاب اتوماتیک ویلسون واگنهای لبه بلند در واگن برگردان مجتمع های فولاد ( با همکاری مهندس مهدی ترابی ) – اداره کل واگنهای باری – 1377‌. این طرح با همکاری اداره کل راه آهن جنوب شرق بر روی کلیه واگنهای لبه بلند مجهز به قلاب اتوماتیک ویلسون اجرا شد. 

- مقاله: اصول فرمانپذیری در بوژی دو محوره – اداره کل واگنهای باری – 1377‌. 

- مقاله: شرایط وجوب استفاده از قلاب چرخان در واگنهائی که در واگن برگردان مجتمع فولاد مبارکه تخلیه می شوند – اداره کل واگنهای باری –1377‌.
ارائه:گردهم آئی علمی گروه مطالعات اداره کل واگنهای باری – 5/12/1377‌. 

- مقاله: مقایسه بوژی باری سه تکه و یکپارچه – اداره کل واگنهای باری – 1378‌.
ارائه:گردهم آئی علمی گروه مطالعات و آموزش اداره کل واگنهای باری – 22/10/78‌.
ارائه: چهارمین همایش ارتقاء ایمنی و پیشگیری از سوانح – 19و18/7/1379‌. 

- مقاله: اداره یک مرکز تحقیقاتی دولتی با معیارهای مدیریت بخش خصوصی– 1378.( این مقاله در نهمین سمینار اتحادیه راه آهنهای عرب برای ارائه پذیرفته شد)‌. 

- پروژه/گزارش: احیاء روانکاری بین ریل و چرخ در راه آهن ایران – 1378.
این مقاله در سمینار جهانی WCRR99 در توکیو جهت ارائه بصورت پوستر پذیرفته شد‌.

- پروژه/مقاله: مطالعه مشترک اداره کل واگنهای باری و شرکت کرایوکوفسکی برای مقابله با سایش زیاد چرخ واگنهای لبه بلند اکراینی در ناحیه اصفهان) (با همکاری اداره کل راه آهن اصفهان) - 1378 این مقاله نیز در سمینار ذکر شده در بند قبل پذیرفته شد )‌. 

- پروژه/مقاله: مطالعه در مورد علل سایش حاد چرخ واگنهای لبه بلند مجهز به بوژی 100-18 – اداره کل واگنهای باری – 1378 ( نگارش دوم این مقاله در تیرماه 1380 با ذکر ملاحظاتی در نرخ سایش چرخ این بوژی ها منتشر شد )‌.
این مقاله در سمینار Railway engineering –2001 در کشور انگلستان جهت ارائه پذیرفته شد‌. 

- مقاله:کاستن از تنوع قلابهای اتوماتیک در ناوگان باری راه آهن‌.ج.ا – اداره کل واگنهای باری – 1379‌.
ارائه: گردهم آئی علمی گروه مطالعات و آموزش اداره کل واگنهای باری – 22/4/1379. 

- مقاله: بررسی تاثیر تماس کاسه سر فنر بوژی y25 با بدنه روی پایداری آن – اداره کل واگنهای باری – 1380. 

- مقاله: بررسی تاثیر سایش بیش از حد قطعه اصطکاکی سیستم تعلیق بوژی y25 برروی پایداری آن - اداره کل واگنهای باری – 1380‌. 

- مقاله: بیان دو مورد از حساسیت های موجود در حفظ پایداری سیستم تعلیق بوژی Y25 -138. تذکر: مقاله اخیر یک بازنویسی از دو ردیفهای بالا است.
ارائه:گرد هم آئی تخصصی بوژی و آلات ناقله – اندیمشک - 4و5 اردیبهشت 1381. 

- پروژه/مقاله: تعویض بوژی واگنهای مسقف از H به 100-18 اداره کل واگنهای باری (با همکاری اداره کل راه آهن تبریز)– 1380. 

- پروژه/گزارش:کمیته لی اوت و ماشین آلات اداره کل واگنهای باری با عملکرد زیر( 1379 – 1381 ):
الف - طراحی کارگاه تعمیرات بوژی ایستگاه سرخس
ب - طراحی بخش تعویض بوژی و پارکینگ بوژی ایستگاه سرخس
ج - اصلاح طراحی کارگاه تعمیرات اساسی ایستگاه زنجان
د - اصلاح طراحی کارگاه تعمیرات اساسی ایستگاه اصفهان
ه - اصلاح طراحی کارگاه تعمیرات اساسی ایستگاه اهواز
و - اصلاح طراحی کارگاه تعمیرات اساسی ایستگاه تبریز
ز - طراحی کارگاه تعمیرات بوژی در بافق 

- مقاله:تاثیر حمل و نقل کانتینری برناوگان باری راه آهن ج.ا‌.ا.–1381.
این مقاله در شماره شهریور ماه 1387 نشریه حمل و نقل و توسعه (ارگان انجمن مهندسان حمل و نقل ریلی ایران) چاپ شد. 

- پروژه/مقاله: تست میدانی بوژی سه محوره پارس(با همکاری شرکت واگن پارس)– 1381. 

- مقاله:آشنایی با بوژی 100-18 – 1381
چاپ:این مقاله در شماره مهر ماه 1381 نشریه مهندسی مکانیک ( نشریه تخصصی انجمن مهندسان مکانیک ایران ).
این شماره همچنین حاوی یک میزگرد مطبوعاتی با حضور چند تن از صاحب نظران صنعت حمل و نقل ریلی از جمله نویسنده این متن با عنوان چرخهای آهنین است‌. 

- قرارداد[*] /مقاله: تحلیل بوژی باری 665 H و طرحهای بهینه آن به روش مرجع نسبی - به سفارش شرکت ماهان راه ریل - تابستان 1383.
ارائه:دومین همایش دانشجوئی حمل و نقل – دانشگاه علم و صنعت-آبان ماه 1383‌. 

- مقاله: نظریه یکسان سازی زیر مجموعه های آلات ناقله ریلی-دی ماه 1384
این مقاله در نشریه فنی و تخصصی پیام رجا (سال هفتم/شماره 22 /آبان 1385 ) چاپ شد.
این مقاله در نهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی- 19 و 20 آبانماه 1386 – ارائه شد.
این مقاله در نشریه حمل و نقل و توسعه نشریه انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران ( شماره 14 / مهرماه 1387 ) چاپ شد. 

- پروژه/مقاله: طراحی و اجرای پرس تنظیم نهائی بوژی مسافری- شرکت ماهان راه ریل ( با همکاری مهندس مسعود تیموری) - دی ماه 1385. 

- پروژه/مقاله: طراحی و اجرای فیکسچر کنترل ابعادی بوژی های مسافری- شرکت ماهان راه ریل ( با همکاری مهندس فرشاد مدیریان ) - مهر ماه 1385. 

- پروژه/مقاله: طراحی و اجرای فیکسچر جوشکاری کاسه گهواره بوژی مسافری- شرکت ماهان راه ریل ( با همکاری مهندس فرشاد مدیریان ) -دی ماه 1385. 

- سه مقاله اخیر در مجموعه مقالات سومین همایش دانشجوئی حمل و نقل ریلی ( 18 و 19 اردیبهشت 1386 /دانشکده مهندسی راه آهن/دانشگاه علم و صنعت)گنجانده شده و عنوان آخر ارائه شد. 

- مقاله: دانشگاه فنی و مهندسی خصوصی-1387
این مقاله در شماره دیماه 1387 نشریه فنی و تخصصی حمل و نقل و توسعه – نشریه انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران- چاپ شد.
این مقاله در شماره 62 (دیماه 1387) مجله مهندسی مکانیک - نشریه انجمن مهندسان مکانیک ایران- چاپ شد. 

- قرارداد[*]: طراحی سیستم کنترل کیفیت و اجرای بازرسی تعمیرات زیر مجموعه های کلیه سیستمهای رایج ترمز (کنور و ماتروسوف) در کلیه مراکزتعمیراتی ناوگان باری ( شامل مشاوره برای بهبود فرایند تعمیرات ) به سفارش اداره کل واگنهای باری راه آهن ج‌.ا.ا. / 91- 1383.
پروژه: اصلاح لی اوت کارگاه تعمیرات بوژی مسافری به سفارش شرکت ماهان راه ریل /1383. 

- قرارداد[*]: طراحی سیستم کنترل کیفیت و اجرای بازرسی تعمیرات بوژی و قلاب و تامپون واگنهای مسافری در تعمیرگاه سالنهای مسافری تهران ( شامل مشاوره برای بهبود فرایند تعمیرات ) به سفارش شرکت ماهان راه ریل/ 1385. 

- مشاوره: تدوین دستور العمل تعمیرات بوژی واگنهای باری، مسافری و بوژی لکوموتیو به سفارش شرکت ماهان راه ریل/ 87- 1385. 

- قرارداد[*]: طراحی و اجرای سیستم کنترل کیفیت و بازرسی تعمیرات ترمز واگنهای مسافری در تعمیرگاه سالنهای مسافری تهران به ( شامل مشاوره برای بهبود فرایند تعمیرات ) سفارش شرکت ماهان مبتکر/86 –1385. 

- قرارداد[*]: طراحی و اجرای سیستم کنترل کیفیت و بازرسی تعمیرات بازسازی شاسی و بدنه واگنهای مسافری در تعمیرگاه سالنهای مسافری تهران ( شامل مشاوره برای بهبود فرایند تعمیرات ) به سفارش شرکت قطارهای مسافری رجا/ 86- 1385. 

- قرارداد[*]: طراحی و اجرای سیستم پیگیری بوژی های مسافری تعمیر شده بعد از واگذاری به سرویس به سفارش شرکت ماهان راه ریل / 87- 1385. 

- پیشنهاد[*]: پیشنهاد تبدیل سیستم باردار- خالی واگنهای مسقف از وضعیت اتوماتیک به وضعیت دستی به مالک واگن و اداره کل واگنهای باری راه آهن ج‌.ا.ا./ 1387. 

- قرارداد[*]: مطالعه تاثیر اقتصادی افزایش سرعت قطارهای باری در خط برقی تهران- مشهد به سفارش مدیریت طرح برقی کردن راه آهن ج‌.ا.ا. / 1387. 

- مشاوره: مشاوره به بخش مهندسی ریلی شرکت مپنا در زمینه مهندسی آلات ناقله / 91- 1387‌. 

- قرارداد[*]: مطالعه شکست بوژی واگنهای لبه بلند شش محوره و ارائه راه کارهای برطرف کردن آن / به سفارش شرکت توکاریل/پائیز و زمستان 1387. 

- قرارداد[*] /پیشنهاد:تهیه پیشنهاد فنی و اقتصادی برای نگهداری و بهره برداری از لکوموتیو به سفارش شرکت ماهان مبتکر/ از 1387. 

- قرارداد[*] /پیشنهاد: مطالعه توجیه فنی و اقتصادی احداث تعمیرگاه واگن به سفارش شرکت ماهان مبتکر/ 1387. 

- قرارداد [*]/پیشنهاد: مطالعه توجیه فنی و اقتصادی تجهیز کارگاه تعمیرات چرخ به سفارش شرکت ماهان مبتکر/ از 1388. 

- قرارداد[*]: بررسی آیدل شدن موتور دیزل قطارهای ترن ست و ارائه راهکار برطرف کردن آن به سفارش اداره کل نگهداری خودکششها - شرکت قطارهای مسافری رجا / بهار1388. 

- قرارداد[*]: طراحی و اجرای سیستم کنترل کیفیت و نظارت مواد و قطعات و تعمیر/بازسازی زیر مجموعه های خودکششها به سفارش اداره کل نگهداری خودکششها - شرکت قطارهای مسافری رجا / 89- 1388. 

- قرارداد[*]:تدوین آئین نامه ها و فرایند های مرتبط با خصوصی سازی واگنهای باری به سفارش اداره کل واگنهای باری / 1389. 

- قرارداد[*]: طراحی و اجرای سیستم کنترل کیفیت مواد و قطعات سالنهای مسافری به سفارش شرکت قطارهای مسافری رجا / 91-1390. 

- مشاوره[*] :مشاوره به شرکت "اسوه سازان کارامد" برای"بررسی عملکرد میدانی کفشک کامپوزیتی نوعL " 91-1390‌. 

- مشاوره/ قرارداد[*]: مطالعه "بررسی همکاریهای بین المللی در طراحی و ساخت موتور دیزل کشنده های ریلی" به سفارش مرکز تحقیقات و آموزش راه آهن ج.ا.ا. / 92- 1390. 

- مقاله: مدیریت دانش نگهداری و تعمیرات ناوگان – 1392‌.
چاپ: نشریه انجمن مهندسان حمل و نقل ریلی ایران – حمل و نقل و توسعه‌. شماره بهمن 1392
یادداشت:  پارادوکس قیمت و کیفیت
چاپ: شبکه خبری تین نیوز/ بخش وبلاگ ها / 14 بهمن 1393 

یادداشت: از قضا سرکنگبین صفرا فزود
چاپ: شبکه خبری تین نیوز/ بخش وبلاگ ها / 20 بهمن 1393 

مقاله: حمایت از تولید ناوگان ریلی‌، چگونه؟ – 1393‌.
چاپ: نشریه انجمن مهندسان حمل و نقل ریلی ایران – حمل و نقل و توسعه‌. شماره مرداد ماه 1393.
چاپ: شبکه خبری تین نیوز/ بخش وبلاگ ها/ 2 اسفند 1393 

یادداشت: خصوصی سازی به سبک ایرانی
چاپ: شبکه خبری تین نیوز/ بخش وبلاگ ها / 12 اسفند 1393
مقاله: چالش قطارهای پر سرعت – 1393‌.
چاپ: شبکه  خبری تین نیوز/ بخش وبلاگ هات/ 30 بهمن 1393 

پژوهشگر برتر وزارت راه و ترابری
به هدف بزرگداشت هفته پژوهش انتخاب پژوهشگران برتر از سال 1379 در وزارت راه و ترابری به جریان افتاد و در سال 1381 اینجانب به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شدم ( 27 /9 / 1381 ). 

کارمند نمونه راه آهن جمهوری اسلامی ایران
انتخاب به عنوان کارمند نمونه در سطح شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران- شهریور ماه 1382

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.