◄ تامین اعتبار؛ کلید حل معمای آخرین حلقه از آزادراه قزوین- رشت
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سفری که اردیبهشت ماه امسال به استان گیلان داشت وعده داد باند رفت آزاد راه منجیل- رودبار به عنوان آخرین حلقه از آزادراه قزوین- رشت در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سفری که اردیبهشت ماه امسال به استان گیلان داشت وعده داد باند رفت آزاد راه منجیل- رودبار به عنوان آخرین حلقه از آزادراه قزوین- رشت در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره برداری برسد.
به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این اقدام را گام مهمی در تکمیل کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور و افزایش ظرفیت های بهره برداری از بندر امام خمینی در شمال خلیج فارس دانست.
آن چنان که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آن زمان نوشت، معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این آزادراه را موجب حذف گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین- رشت دانست و افزود: به دلیل اتصال آزاد راه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، کاهش مییابد و با در نظر گرفتن افزایش ترافیک عبوری از این آزادراه، این گلوگاه مشکل ساز است و روان شدن کامل ترافیک آزادراه تنها با احداث آزادراه منجیل- رودبار میسر میشود.
خادمی با اشاره به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن مسیر اظهار داشت: مسیر رفت این آزادراه دارای ۴ دستگاه تونل به طول ۳ کیلومتر و ۷ دستگاه پل به طول ۱۷۰۰ متر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش روز این پروژه را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی بخشهای باقی مانده مسیر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
۱_امکان انتخاب آخرین خبرها(هفتهگذشته_ماه گذشته)رافراهم کنید
همچنین مهمترین خبرداخلی وخارجی
پرارزشترین طرح وپروژه ازنطردرآمدمالی
کاهش خطرات جانی وترانزیت