بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ راه آهن رشت کاسپین به بهره برداری نزدیک شد

این خط آهن بنادر جنوبی را به بنادر شمال و غرب کشور متصل می کند.

راه آهن رشت کاسپین به بهره برداری نزدیک شد
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وعده داد راه آهن رشت کاسپین  امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی با بیان این مطلب در 17 مهر ماه امسال، تاکید کرد: متوسط ریل‌سازی در کشور  سالانه ۱۹۹ کیلومتر که با بهره‌ برداری از مسیرهای ریلی طی امسال، به دو برابر احداث سالانه ریلی دست خواهیم یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین آبان ماه امسال در بازدید از پروژه راه آهن رشت کاسپین گفت:  باوجود آن که طول این پروژه بسیار کم به نظر می رسد اما به دلیل خاکی و گلی بودن زمین های کشاورزی و شرایط آب و هوایی نامناسب عملیات خاکریزی به سختی انجام شد اما با تکمیل راه آهن رشت کاسپین، دریای جنوب را به دریای شمال متصل خواهیم کرد. 

خادمی افزود: این خط آهن آخرین قطعه از کریدور شمال جنوب است که بنادر جنوبی را به بنادر شمال و غرب کشور متصل می کند. 

وی بار دیگر تاکید کرد: پیش بینی می شود این پروژه حداکثر تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل شود.

عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل نیز آبان ماه امسال گفته بود که راه آهن کاسپین به طور قطع تا دو ماه آینده افتتاح می شود.

خطیبی افزوده بود: البته برای این پروژه با کسری 300 میلیارد تومانی مواجه هستیم و برای افتتاح به این رقم نیاز داریم.   

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    بدلیل مکانیک سست خاک،نشست زیرسازی ممکن هست رخ دهد

    • ناشناس

      مشاور وظیفه اش چیه الان در باره مکانیک خاک حرف زدن بهانه گیری بیش نیست قبل از طرح همه این صحبتها باید میشده پیمانکار هم اگر مشکلی بوده باید قبل از شروع کار با نامه به مشاور اعلام میکرده سالها از نزدیک با پروژه های عمرانی در ارتباط بودم حدود ۲۰ سالی هست که دیگه در پروژه های عمرانی تخصص ها خیلی آمده پایین اصلا دیگه افراد متخصص و باتجربه رو تو پروژه ها نمیبینیم

  • جعفر پاسخ

    جناب خادمی لطفا وعده دروغین ندهید اول وعده میده بعدش میگن ۳۰۰ میلیارد کم داریم

  • یاسر پاسخ

    بندر عباس خیلی وقته به دریای کاسپین از طریق ریلی وصله .. البته تو مازندران

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام باورکنید برادرم خواهرم تجربه سفر کردن با هواپیما وقطار واتوبوس وسواری رادارم چه در داخل کشور وچه خارج از کشور ایران بنابر این ضمن اینکه من تخصص جاده سازی وساختمان سازی مسکونی وتجاری وگردشگری هتل‌ها راهم دارم که بهترین انواع سفر کردن با قطار وراه آهن است البته ضمنا اگر مسافت طی راه زیاد باشه هواپیما های بزرگ اتوبوس هوایی و دریایی خصوصا سفر کردن با کشتی های بزرگ توریستی که حداقل ۵۰۰۰نفر انسان مسافر وخدمه کشتی آن هستند که با توجه که ۳دریای بزرگ در شمال جنوب ایران داریم خزر خلیج فارس دریای عمان (مکران)حتی اگر کشتی مسافربری نداریم در صورتی که کشتی تایتانیک با غرق شدن توسط کوه یخ در قرن گذشته است مهندسان دنیا طراحی وساخت کشتی های بزرگ را در دستور کار قرار دادند و به همین خاطر اینکه معایب تایتانیک را رفع کردن واقعا که بشدت علاقه مندی سفرهای دریایی از قرون وسطی در دنیا رایج است سفر مارکوپولو از طریق دریا از ونیز ایتالیا به چین وروسیه که بشدت دور بودند ومشرق زمین برای جهانگردان غربی خصوصا اروپایی وآمریکا شمالی کانادايی استرالیایی چیزی از آرزو ورویا بودند بنابر این چون کشور عزیز ما در مرکز عالم خاور میانه است ودارای نفت وگاز وپتروشیمی وسایر اقلام صادراتی میباشد چون مثلا اگر فجیره بازار عرضه به جهان نفت خام وگاز وپتروشیمی و فرآورده های نفتی وگازی است خیلی خیلی زودتر در چند ضمینه باید سرمایه گذاری های بزرگ بشود چون اگر کریدور شمال جنوب وشرق وغرب که باید از ایران بگذرد دارای امنیت ملی ایران است که مثلا اگر کالاهای صادراتی با توجه به اینکه در بنادر جنوب ایران وشمال ایران بهترین مسیر راه آهن است

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام باورکنید برادرم خواهرم آرزوی قلبی من وخیلی از ایرانیان استفاده از این مزیت استراتژیک یعنی چهار راه دنیا از شرق تا غرب وشمال تا جنوب میباشد پس بنیادهای ثروتمند ایران مانند بنیاد برکت و آستان قدس رضوی و بنیاد شهید وایثار گران و بنیاد مستضعفان وجانیازان وغیره که دارای ثروتمند ترین ارگانهای حکومت اسلامی ایران هستند باید اقدام به تشکیل شرکت‌های بزرگ متخصص در زمینه های مختلف بدهند مانند شرکت سرمایه‌گذاری واجرای راه وراه آهن و پلسازی و جاده وراه آزاد و اتوبان سازی و سایر صنایع مختلف بزرگ مانند واگن سازی ولوکوموتیو سازی که با برق انرژی آن تامین بشود یا در کویرهای ایران از نیروگاه‌های برقی آفتابی استفاده شود یا انرژی باد و نیروگاه‌های هسته‌ای با آب سبک وسنگین که حداقل یک نیروگاه اتمی ویا انرژی های تجدید پذیر و مزارع رمز ارز ها از این انرژی های مختلف بزرگ وکوچک ومتوسط شهرهای مختلف ایران احداث شده حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد انرژی برقی از نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در آینده نزدیک داشته باشیم انشااله