بازدید سایت : ۴۱۰۹۳
مرور وعده های مسئولان:

◄ راه آهن یک سال دیگر به شهرکرد می رسد/ ایجاد کریدور ریلی اصفهان اهواز

پروژه راه آهن اصفهان به شهرکرد حداکثر تا یک سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.

راه آهن یک سال دیگر به شهرکرد می رسد/ ایجاد کریدور ریلی اصفهان اهواز
تین نیوز

پروژه راه آهن اصفهان به شهرکرد حداکثر تا یک سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی با بیان این وعده ، گفت: پروژه راه آهن اصفهان ( مبارکه ) شهرکرد از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد برخوردار است.

مهرداد بذرپاش چهارشنبه 13 تیر ماه 1403  خاطرنشان کرد: منابع مالی این پروژه ریلی از محل منابع استجازه رهبر انقلاب در هیئت دولت تصویب شده است که با اضافه شدن آن به پروژه های مشمول استجازه رهبر انقلاب انشاالله جهش قابل توجهی در روند اجرای پروژه راه آهن مبارکه شهرکرد ایجاد می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: انشاالله با هزینه حدود ۴ همت منابع نقدی از محل فوق الذکر، پروژه راه آهن اصفهان (مبارکه) به شهرکرد، حداکثر تا یک سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.

بذرپاش توضیح داد: با انجام این کار هم یک مرکز استان مهم کشور (شهرکرد) به شبکه ریلی متصل می شود و هم کارخانه های فولادی و سایر چشمه های بار که در آن مسیر وجود دارد می توانند از این خط ریلی استفاده کنند که البته کارخانه های فولاد فوق به ویژه فولاد مبارکه نیز در تأمین بخشی از منابع مشارکت خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز و به نوشته پایگاه اطلاع رسانی دولت،  مطالعه راه آهن اصفهان شهرکرد از سال ۱۳۶۵ آغاز و قرارداد آن در سال ۱۳۹۰ منعقد شد.

این مسیر ریلی ۵ ایستگاه دارد که ایستگاه مبداء آن حسن آباد مبارکه است و پس از عبور از ایستگاه های لنجان، روستای کاهریز و فرخ شهر در نهایت به ایستگاه پایانی شهرکرد می رسد.

از مهم ترین مزایای راه آهن اصفهان - شهرکرد می توان به اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی اشاره کرد. کاهش تصادفات جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت از دیگر مزیت های این خط ریلی به شمار می آید.

این راه آهن به صورت یک خطه است و به دلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر در آن در نظر گرفته شده است.

پیش بینی می شود در سال اول بهره برداری از راه آهن مبارکه  سفیددشت شهرکرد، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۳.۵ تن بار از این مسیر جابه جا شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.