بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ تکمیل حلقه مفقوده محور ترانزیت ریلی شمال شرق جنوب

طرح راه آهن یزد اقلید که از مهم ترین طرح های ریلی کشور به عنوان حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می شود.

تکمیل حلقه مفقوده محور ترانزیت ریلی شمال شرق جنوب
تین نیوز

در حالی که ۲۸ اردیبهشت ماه امسال با حضور در یزد از تکمیل و بهره برداری راه آهن یزد اقلید حداکثر در ۲ ماه آینده خبر داده بود، این پروژه زودتر از زمان وعده داده شد و در 6 خرداد 1403 به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز،  مهرداد بذرپاش در آن روز گفته بود:  تکمیل راه آهن یزد اقلید در مراحل پایانی قرار دارد. در این خصوص به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کردم و با توجه به پیشرفت کار حداکثر تا دو ماه آینده این مسیر ریلی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان این که منابع مالی لازم برای تکمیل این مسیر ریلی تامین شده است، افزود: راه آهن یزد اقلید یکی از مسیرهای مهم ریلی کشور است که با تکمیل آن تمامی کشور منتفع خواهد شد. این مسیر ریلی هم کارکرد مسافری و هم کارکرد حمل بار را دارد.

 

با این حال، حدود یک هفته بعد از این اظهارات بذرپاش و در تاریخ یکشنبه 6 خرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان یزد، بهره برداری نهایی از پروژه راه آهن یزد-اقلید را اعلام کرد و بدین ترتیب وعده او زودتر از موعود مقرر محقق شد.

به نوشته پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طرح راه آهن یزد اقلید که از مهم ترین طرح های ریلی کشور به عنوان حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می شود.

مسیر راه آهن اقلید یزد به طول ۲۷۰ کیلومتر است که ۲۴۵ کیلومتر از طول مسیر این راه آهن در محدوده استان یزد و بقیه در حوزه استحفاظی استان فارس قرار دارد.

همچنین این مسیر شامل ۲۷۰ کیلومتر خط اصلی و ۴۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی و ۱۱ ایستگاه می شود.

سرعت جابجایی قطار مسافری این طرح برابر با ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت جابجایی قطار باری برابر با ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

این طرح ملی برقراری ارتباط میان بر ریلی استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد با استان های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با کاهش بیش از ۳۱۰ کیلومتر مسیر و نیز تکمیل حلقه مفقوده محور ترانزیت ریلی شمال شرق جنوب غرب و جنوب شرق جنوب غرب کشور را در بر دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.