◄ وعده بهره برداری از راه آهن دورود خرم آباد تا سه سال دیگر
راهآهن دورود خرم آباد حداکثر تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
![وعده بهره برداری از راه آهن دورود خرم آباد تا سه سال دیگر](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/AaGn5f67xUST/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLNbGbZYwq87w/%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF+%D8%AE%D8%B1%D9%85+%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF.jpg)
وزیر راه و شهرسازی وعده داد راه آهن دورود خرم آباد حداکثر تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش این وعده را سوم تیر ماه و در حاشیه بازدید از راه آهن درود خرم آباد بیان کرد.
وی گفت: پروژه راه آهن دورود خرم آباد به پلدختر و اندیمشک می رسد و یکی از خطوط کریدوری شمال جنوب غرب کشور محسوب می شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال بندر امام خمینی از این محور به مناطق شمال غرب و سایر نقاط کشور، عنوان کرد: این خط با دسترسی مناسبی که برای جابه جایی بار و مسافر ایجاد می کند، یکی از نقاط اصلی کریدوری که بخشی از نیازهای واردات و صادرات کشور نیز از این محل برآورده می شود را به سایر نقاط کشور متصل خواهد کرد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، این خط ریلی نقش ترانزیتی قابل توجهی نیز خواهد داشت و کشورهای ترکیه، عراق، گرجستان و روسیه می توانند از این خط برای دسترسی به آب های جنوب ایران استفاده کنند و این محور می تواند نقش مهمی در حوزه کریدور شمال جنوب داشته باشد.
بذرپاش در ادامه توضیح داد: طول این محور ۳۳۲ کیلومتر است و در دو قطعه کار دنبال می شود. قطعه اول که دورود خرم آباد است و تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۲ درصد پیشرفت را در این پروژه را شاهد بوده ایم که به متوسط ماهانه یک درصد پیشرفت می رسد و عدد قابل توجهی است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت این قطعه حدود ۹۳۰ میلیارد تومان منابع از محل استجازه مقام معظم رهبری از تهاتر نفت تامین شد و کارگاه فعال تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.
وی افزود: قطعه بعدی، قطعه خرم آباد پلدختر اندیمشک است که زنجیره این مسیر را تکمیل می کند. قرارداد این خط نیز با قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به ارزش حدود ۲۵ همت منعقد شده و قرارگاه تجهیز کارگاه را نیز انجام خواهد داد تا در آینده نزدیک این محور کریدوری به بهره برداری برسد.
وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به توپوگرافی منطقه که کوهستانی است، عملیات احداث در این منطقه دشوار خواهد بود و در این محور ۳۳۲ کیلومتری حدود ۶۲ کیلومتر تونل تعریف شده است و ۱۴ کیلومتر نیز احداث پل صورت خواهد گرفت که این آمار نشان از حجم قابل توجه عملیات عمرانی دارد.
وی در خصوص پیش بینی زمان بهره برداری از قطعه درود-خرم آباد گفت: تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت پروژه صورت گرفته و با منابع قابل توجهی که برای این طرح تزریق می شود، حداکثر تا سه سال آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.