بازدید سایت : ۴۴۵۱۹
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد:

◄ ساخت کشتی تجاری داخلی در بندر انزلی/ تاسیس دانشگاه دریایی؛ به زودی

برای اولین بار شناور تجاری در دریای خزر مدنظر قرار گرفته و باید بتوانیم در دریای خزر کشتی تجاری بسازیم که خوشبختانه این مسئله محقق شده و در بندر انزلی شاهد کشتی تجاری خواهیم بود.

ساخت کشتی تجاری داخلی در بندر انزلی/ تاسیس دانشگاه دریایی؛ به زودی
تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  گفت: برای اولین بار شناور تجاری در دریای خزر مدنظر قرار گرفته و باید بتوانیم در دریای خزر کشتی تجاری بسازیم که خوشبختانه این مسئله محقق شده و در بندر انزلی شاهد کشتی تجاری خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز،  علی اکبر صفایی 30 خرداد 1403 ، در همایش روز جهانی هیدروگرافی که به میزبانی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان اینکه راهبردهای کشور در حوزه دریایی را می توانیم به عینه در شعار سازمان هیدروگرافی و ماموریت های سازمان بین المللی دریایی (IMO) ببنیم، خاطرنشان کرد: آنچه امروز به عنوان ثمره تلاش تمامی ارگان های دریایی به بار نشسته، فضای کسب و کار دریایی است.

وی افزود: شاهد وجود ۳۱ شرکت در حوزه های مختلف دریایی هستیم و فعالیت ها در سایت صدور مجوزها به سهولت در دسترس قرار گرفته و علاقمندان می توانند به راحتی کسب مجوز کنند و یکی از این مجوزها هیدروگرافی است و با به کارگیری افراد فنی در حوزه دریایی و بندری می توانند اقدام کنند و موثر باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه صرفا این سازمان در حوزه صنعت، ۵۰ فروند شناور تحویل گرفته و بیش از ۵۰ فروند دیگر نیز سفارش داده شده است، اعلام کرد: در مجموع ۱۸۸ فروند تجهیزات بندری و دریایی در داخل کشور در حال تامین است و برای اولین بار شناور تجاری در دریای خزر مدنظر قرار گرفته و یک راهبرد درست است و باید بتوانیم در دریای خزر کشتی تجاری بسازیم و وابسته به آن نباشیم که صرفا از ولگا اجازه دهند کشتی وارد کنیم که خوشبختانه این مسئله محقق شده و در بندر انزلی شاهد کشتی تجاری خواهیم بود.

صفایی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی اعتماد بسیار ارزنده ای به دستگاه های دولتی در حوزه دریایی دارد، اظهار داشت: بخش خصوصی صرفا در حوزه دریایی و بندری بیش از ۷۰ همت پروژه در دست اجرا دارد و روی هم رفته تمامی پروژه های در حال اجرا به جز ۴۰ همت پروژه ای که افتتاح و تحویل مردم شد، معادل ۱۴۸ همت پروژه در دست اجرا است و تمامی مشاوران و پیمانکاران در حوزه دریا در حال فعالیت هستند و اقدامات بسیار ارزنده ای صورت گرفته است.

صفایی با اشاره به اینکه با دانشگاه های بزرگ کشور صحبت هایی داشته ایم تا بتوانیم دانشگاه دریایی تاسیس کنیم، بیان کرد: به زودی این مسئله به نتیجه خواهد رسید.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.