بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ سرنوشت یال غربی بزرگراه یادگار امام مشخص شد

شبکه شریانی بزرگراهی تهران به شکلی تنظیم خواهد شد که به روانی حرکت خودروها و ایجاد زمینه کاهش ترافیک کمک می کند.

سرنوشت یال غربی بزرگراه یادگار امام مشخص شد
تین نیوز

شهردار تهران گفت: امیدواریم یال غربی یادگار امام  در سال جاری به بهره برداری برسد که قطعا گشایش بزرگی برای غرب تهران به همراه خواهد داشت. 

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۹ مترو تهران که روز  26 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، همچنین تاکید کرد:  ۳.۷ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ به بهره برداری رسید، ۱.۲ کیلومتر دیگر آن نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد و این پروژه به اتمام می رسد.

وی افزود: امیدواریم یال غربی بزرگراه یادگار امام نیز امسال به بهره برداری برسد که قطعا گشایش بزرگی برای غرب تهران به همراه خواهد داشت.

زاکانی ادامه داد: از سوی دیگر بزرگراه شهید شوشتری به طول ۹.۲ کیلومتر در فاز نخست در پایان سال جاری به بهره برداری می رسد که ۱.۵ درصد ترافیک شهر تهران را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: همزمان در ایام پیش رو تونل ۹ کیلومتری شهید متوسلیان آغاز خواهد شد و انتهای بزرگراه شهید صیاد به سمت آزادگان تکمیل خواهد شد و شبکه شریانی بزرگراهی شهر به شکلی تنظیم خواهد شد که به روانی حرکت خودروها و ایجاد زمینه کاهش ترافیک کمک می کند.

شهردار تهران عنوان کرد: ۹۸ اصلاح تقاطعی نیز در دستور کار ما بود که ۷۹۳ کیلومتر راه مردم به ۵۳ کیلومتر کاهش پیدا می کند و روزانه یک میلیون لیتر مصرف بنزین را در تهران کاهش می دهد.

زاکانی در حوزه حمل و نقل عمومی نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ درصد جابجایی های مردم با حمل و نقل عمومی و ۶۶ درصد با حمل و نقل شخصی است که این عدد باید برعکس شود. برای تحقق این مهم اتفاقاتی که در سال ۱۴۲۰ باید تکمیل می شد را ۱۰ سال جلو کشیدیم و پایان خطوط مترو حداکثر تا سال ۱۴۱۰ انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.