بازدید سایت : ۴۷۶۵۶
سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران:

شدت تصادفات در شب بالاتر و سنگین تر از روز است

بر اساس اظهارات سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران شدت تصادفات در شب ها به مراتب بالاتر و سنگین تر از روز است.

تین نیوز |

بر اساس اظهارات سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران شدت تصادفات در شب ها به مراتب بالاتر و سنگین تر از روز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ حمید حمیدی؛ سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از مجموع تصادفاتی که در سال ۱۴۰۱ در بزرگراه ها به وقوع پیوست، حدود ۸۴ درصد خسارتی، ۱۵ درصد به صورت جرحی و کمتر از یک درصد به صورت فوتی اتفاق افتاد.

 سرهنگ حمید حمیدی؛ در برنامه زنده «شهر امن» در مورد وضعیت تصادفات بزرگراه های شهر تهران در سال 1401 اظهار کرد: از مجموع تصادفاتی که در سال 1401 در بزرگراه ها به وقوع پیوست، حدود 84 درصد خسارتی، 15 درصد به صورت جرحی و کمتر از یک درصد به صورت فوتی اتفاق افتاد که حتی این یک درصد نیز برای ما بسیار زیاد است اما نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: 21 درصد از تصادفات در شب اتفاق افتاد و حدود 79 درصد از تصادفات در روز اتفاق افتاده است؛ هرچند که شدت تصادفات در شب ها به مراتب بالاتر و سنگین تر از روز است.

حمیدی گفت: در خصوص قصور وسایل نقلیه، سواری ها با توجه به فراوانی هایی که دارند رتبه اول را دارند و رتبه دوم به وانت ها تعلق دارد که در 1500 فقره از تصادفات 1401 این وانت بارها بودند که مقصر شناخته شدند. رتبه سوم این آمار مربوط به کامیون ها و کشنده ها و رتبه چهارم نیز به موتورسیکلت ها باز می گردد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در سال های گذشته رتبه موتورسواران با خودروهای سواری رقابت می کرد و در جایگاه دوم بود که خوشبختانه با اقدامات و طرح های ابتکاری و خلاقانه ای که پلیس راهور تهران بزرگ مانند طرح موتوریار انجام داد رتبه موتورسواران در تصادفات تنزل پیدا کرد و به رتبه چهارم رسید.

وی با بیان اینکه محورها و بزرگراه هایی که در سال 1401 بیشترین تصادفات را داشته اند به ترتیب، بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی(ع) و شهید یاسینی بودند، گفت: مهم ترین و اصلی ترین علل تصادفات در بزرگراه ها عدم توجه به جلو(حدود 49 درصد) را شامل می شود.

حمیدی افزود: همچنین در سال 1401 حدود، 16 درصد از تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی، 15 درصد به دلیل تغییر مسیر ناگهانی و 5 درصد نیز به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و 15 درصد نیز سایر علل باز می گردد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: صحبت با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان حین رانندگی، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات می تواند جزء مصادیق عدم توجه به جلو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 406 فقره تصادف به علت حرکت با دنده عقب در سطح بزرگراه های شهر تهران داشتیم که 80 فقره از آن منجر به جرح و فوت شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.