بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

اجرای بزرگترین بازسازی خط ریلی کشور در منطقه کرمان

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: بازسازی خط ریلی محور کرمان_بافق یکی از بزرگترین پروژه های بازسازی کشور است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: بازسازی خط ریلی محور کرمان_بافق یکی از بزرگترین پروژه های بازسازی کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید ارجونی در حاشیه بازدید از پروژه های بازسازی خط ریلی محور کرمان_بافق و نوسازی سالن های قطارهای مسافربری راه آهن کرمان اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های بازسازی کشور است.

وی ادامه داد: در این پروژه حدود ۴۵ کیلومتر از خط ریلی کرمان_بافق با هزینه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است.

مدیرکل راه آهن کرمان قدمت راه آهن بافق به کرمان را ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: از سال ۱۳۹۰ بازسازی این مسیر آغاز و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ کیلومتر آن بازسازی شد و از شهریورماه سال گذشته تا پایان هفته آینده حدود ۵۳ کیلومتر آن بازسازی خواهد شد. 

وی ادامه داد: راه آهن، ریل و برخی تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی این خط ریلی را برای پیمانکار تامین کرده و قرارداد راه آهن با پیمانکار این خط ۲۸۹ میلیارد تومان و سرجمع هزینه راه آهن و پیمانکار حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

ارجونی با بیان این مطلب که طول مسیر کرمان_بافق ۲۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این پروژه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان و بخش دیگر آن را راه آهن تامین کرده است.

وی با نوید اینکه این پروژه تا ایستگاه کرمان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: ۱۴ کیلومتر دیگر پروژه را با قرارداد قبلی ادامه خواهیم داد، سعی داریم تا ایستگاه زرند را تا پایان سال بازسازی کنیم.

مدیرکل راه آهن کرمان بیان کرد: سرعت قطار قبل از بازسازی حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با بازسازی این خط به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: همچنین افزایش ایمنی و زمان سیر سفر نیز کاهش می یابد.

ارجونی علت حذف یک روز در میان قطار کرمان _ تهران را اجرای بازسازی خط ریلی با سرعت بالا اعلام کرد و گفت: با وجود حذف چند قطار اما با توجه به افزایش سالن ها در سال گذشته، حدود ۹ درصد افزایش مسافر داشتیم.

وی بیان کرد: بازسازی هر کیلومتر خط ریلی حدود ۲۰ میلیارد تومان است و باید بازسازی خط زرند _کرمان انجام شود.

حسینی نژاد مسئول شرکت جوپار در راه آهن کرمان نیز اظهار کرد: دو رام قطار توسط شرکت واگن سازی زرند بازسازی شده و ۹ دستگاه واگن پنج ستاره ویژه خط کرمان _ تهران که در اراک بازسازی شده، نیز داریم.

حسینی نژاد با بیان این مطلب که اگر راه آهن مجوز دهد آمادگی افزایش رام قطار داریم، تصریح کرد: در سطح کشور ۹ رام قطار داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • zeinabnajafi

    راه آهن داره ظلم میکند به کارگر تعمیر وار خط...حقوق پایین و مزایا شده مال شرکت رضوان دورود و کارگران مظلوم ..و آقایان زیر باد کلر با حقوق و مزایای خوب در صورتی تا کارگر خط نباشه قطاری نمیتونه حرکت بکنه کل خط گذاریها و حمالیها شده مال کارگر خدا داند که ظلم میشود در حق کارگر