بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

ارتقای ایمنی و امنیت فرودگاه های شرق و جنوب کرمان در اولویت

۲ پروژه گسترده ایمنی و امنیتی در فرودگاه شهدای بم و فرودگاه شهدای جیرفت از سال گذشته آغاز شده است.

ارتقای ایمنی و امنیت فرودگاه های شرق و جنوب کرمان در اولویت
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های کرمان با تاکید بر اهمیت ارتقای زیرساخت های ایمنی و امنیت در فرودگاه های شرق و جنوب کرمان گفت: نظر به ضرورت رفع برخی موانع برای حفظ و ارتقای امنیت و ایمنی پروازی در پهناورترین عرصه فرودگاهی هوانوردی کشور در این استان، ۲ پروژه گسترده ایمنی و امنیتی در فرودگاه شهدای بم و فرودگاه شهدای جیرفت از سال گذشته آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرودگاه های استان کرمان، علی جزینی زاده با اشاره به بازدید از این پروژها با همراهی مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاه های کشور افزود: عملیات اجرایی احداث دیوار و جاده حفاظتی فرودگاه شهدای جیرفت و بهسازی سطوح عوامل پروازی فرودگاه شهدای بم در راستای ارتقای امنیت و سلامت پروازها و مسافران است.

جزینی زاده اظهار داشت: در ادامه مساعدت ها و پشتیبانی های مالی و نظارتی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، روز گذشته مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاه های کشور به منظور ارزیابی فعالیت های عمرانی وارد فرودگاه شهدای جیرفت شد و به سراغ ۲ عملیات اجرایی کارگاه تولید دیوار بتنی و محل احداث دیوار حفاظتی که با زیرساختی مستحکم و دیوارهایی با جنس بتن خاص در طول ۱۰ کیلومتر در دمای حدود ۴۸ درجه بدون فوت وقت در حال اجراست رفت و در نشست کنترل پروژه نیز شرکت کرد.

 

وی ادامه داد: مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاه های کشور سپس به منظور بازدید و برگزاری جلسه کنترل پروژه بهسازی سطوح پروازی به فرودگاه شهدای بم سفر کرد.

به گزارش ایرنا مدیرکل فرودگاه های استان کرمان هشتم تیرماه جاری نیز با اشاره به ادامه روند بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهدای بم گفت: سطوح پروازی این فرودگاه از امروز (جمعه) هشتم تیرماه به مدت چهار ماه بسته شد.

به گفته جزینی زاده وجود ترک های طولی، عرضی و شن زدگی شدید عوامل پروازی فرودگاه شهدای بم علت بهسازی اساسی این باند بوده و بنا بر ضرورت حفظ ایمنی پروازها و نشست و برخاست بهتر هواپیماها در این فرودگاه، بهسازی کلی سطوح پروازی از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ا

بهسازی فرودگاه بم

براساس این گزارش اجرای پروژه های ذکر شده از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان شرکت عامل و ناظر بر فرودگاه های کشور، تابعه وزارت راه و شهرسازی امور زیربنایی فرودگاه ها را نظارت و اجرا می کند.

استان کرمان دارای پنج فرودگاه در شهرهای کرمان، بم، جیرفت، سیرجان و رفسنجان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.