بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

فاز اول مرکز تعمیر و نگهداری هواپیمای کرمان در مدار بهره برداری

مرکز تعمیر و نگهداری هواپیمای کرمان به همت دولت سیزدهم و در راستای ارزش افزوده در صنعت هواپیمایی کشور ایجاد شده است.

فاز اول مرکز تعمیر و نگهداری هواپیمای کرمان در مدار بهره برداری
تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مرکز تعمیر و نگهداری هواپیمای کرمان به همت دولت سیزدهم و در راستای ارزش افزوده در صنعت هواپیمایی کشور ایجاد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیر حسن زاده ۱۹ تیر ماه از بزرگترین مرکز تعمیر، نگهداری و رنگ هواپیمای کشور در کرمان بازدید کرد.

این مجموعه صنعتی به همت دولت سیزدهم و در راستای ایجاد ارزش افزوده در صنعت هوانوردی و هواپیمایی توسط بخش خصوصی در کرمان راه اندازی شده است.

با ورود هواپیما به این مجموعه بررسی های مختلفی از جمله موارد معمول، هفتگی و کلی روی آن انجام، قطعات کابین کاملا پیاده شده و در صورت نیاز به تعمیرات و رنگ، وارد قسمت تعیین شده می شود.

تمیزکاری، تعویض قطعات و بررسی های خاص تَرَک یابی نیز انجام می گیرد و درمرحله آخر پس از بازرسی عملکرد، تست پرواز داده می شود.

در حال حاضر ۸۰ درصد کار تعمیر هواپیما در مرکز تعمیر، نگهداری و رنگ هواپیمای(آشیانه) کرمان انجام می شود که در فازهای بعد با ارتقاء عملکرد نیروهای متخصص، کاملا خودکفا می شود.

امیر حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در بازدید از این مجموعه با اشاره به آغاز مراحل اداری شرکت از سال ۱۴۰۰ و شروع ساخت آن از سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: پروژه از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد و اکنون فاز اول آن در مدار تولید و کار قرار گرفته که به صورت رسمی نیز با حضور مسئولان کشوری، مراسم بهره برداری از آن را خواهیم داشت.

وی افزود: کرمان، استان معدنی است و از ماموریت های ما در دولت سیزدهم نیز ایجاد زنجیره ارزش در حوزه صنعت بوده؛ بنابراین مرکز تعمیر، نگهداری و رنگ هواپیما در استان کرمان ایجاد شد.

حسن زاده بیان کرد: از صفر تا ۱۰۰ تعمیرات هواپیما شامل صندلی و رنگ در این مرکز صورت می گیرد و در فازهای بعد وارد تعمیرات موتور می شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه جدیدترین مدل کارخانه و تعمیرات در این مرکز دیده شده، تمام خطوط هوایی کشور می توانند از ظرفیت ایجاد شده در استان استفاده کنند.

حسن زاده اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ نفر نیروی بومی آموزش دیده در این مرکز مشغول به کار هستند که در فاز نهایی تا ۷۰۰ نفر به اشتغال استان کمک می کند.

وی، مهمترین ویژگی مرکز تعمیرات و نگهداری هواپیما در کرمان را جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.