بازدید سایت : ۳۶۸۲۷

جزییات فرود خبرساز پرواز تهران کرمان چه بود؟

فرود هواپیمای ۱۰۵۵ تهران در کرمان روز پنجشنبه در حالی خبرساز شد که ساعت ۱۰ صبح همه مسافران آن به سلامت فرودگاه را ترک کردند. از عصر، خبرهای رسانه های کشوری با عنوان سانحه به آن پرداختند.

جزییات فرود خبرساز پرواز تهران کرمان چه بود؟
تین نیوز

فرود هواپیمای ۱۰۵۵ تهران در کرمان روز پنجشنبه در حالی خبرساز شد که ساعت ۱۰ صبح همه مسافران آن به سلامت فرودگاه را ترک کردند. از عصر، خبرهای رسانه های کشوری با عنوان سانحه به آن پرداختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، برخی کاربران فضای مجازی مدعی شده بودند که هنگام فرود، دُم این هواپیما به زمین اصابت کرده بود و هواپیما آسیب شدید دیده که بررسی های خبرنگار ایرنا نیز برخورد بخشی از دم هواپیما با زمین را تایید کرد، اما گفته شده آسیب آن شدید نبود و جزیی بوده است.

در واقع این برخورد دم هواپیما و نحوه فرود به گونه ای نبود که در فرود و توقف هواپیما خللی ایجاد کند یا برای مسافران مشکلی پیش بیاید، بلکه هواپیما به سلامت به زمین نشست و مسافران نیز فرودگاه را در سلامت کامل ترک کرده اند.

بیان علت «فرود نامتعارف» نیازمند بررسی فنی است

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز امشب تایید کرد که برای هیچ کدام از مسافران موقع فرود مشکلی پیش نیامده و همه مسافران این پرواز به سلامت فرود گاه را ترک کردند.

علی جزینی زاده اما درباره علت موضوع تصریح کرد که هواپیما دچار «فرود نامتعارف» شد و تاکید کرد که برای بیان جزییات بیشتر فنی این ماجرا، کارشناسان و مراجع ذیصلاح باید بررسی و اعلام نظر کنند.

آسیب جدی به هواپیما تایید نمی شود

این در حالی است که یک مسئول دیگر استان کرمان در این زمینه در مصاحبه با ایرنا تایید کرد: بخشی از دم هواپیما هنگام فرود به زمین برخورد کرد، اما دلایل و چرایی وقوع این رویداد هنگام فرود، نیاز به بررسی فنی بیشتر، صحبت با کادر پرواز و ارزیابی های تخصصی دارد که اعلام آن نیز در حیطه سازمان های متولی است.

وی البته یادآور شد که آسیب ناشی از این رویداد جزیی بود و خبر برخی رسانه ها مبنی بر آسیب شدید هواپیما تایید نمی شود.

شمار مسافران این پرواز ۶۶ نفر اعلام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.