بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

راه اندازی پرواز کرمان دبی و ضرورت کنشگری تاجران و آژانس های مسافرتی

نخستین پرواز خارجی برنامه ای کرمان به مقصد دبی راه اندازی شده و قرار است ۱۹ شهریور از طریق شرکت هواپیمایی فلای دبی کلید بخورد.

راه اندازی پرواز کرمان دبی و ضرورت کنشگری تاجران و آژانس های مسافرتی
تین نیوز

نخستین پرواز خارجی برنامه ای کرمان به مقصد دبی راه اندازی شده و قرار است ۱۹ شهریور از طریق شرکت هواپیمایی فلای دبی کلید بخورد؛ امری که تاثیرات بسیار اقتصادی و گردشگری از خروج بزرگترین استان کشور از بن بست هوایی و ورود مستقیم گردشگران خارجی تا توسعه صنعتی دارد و استاندار در این زمینه تاکید می کند که بازرگانان و آژانس های مسافرتی نیز دست به کار شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه های استان کرمان اواخر تیرماه امسال از برقراری پروازهای فلای دبی از ۱۹ شهریورماه سال جاری در روزهای دوشنبه و پنجشنبه با ورود و خروج به ترتیب در ساعات ۱۳:۵۵ و ۱۴:۵۵ در فرودگاه بین المللی این استان خبر داد.

باتوجه به ارتباط و قرارداد این شرکت با هواپیمایی با بیش از ۲۰ شرکت هواپیمایی انتظار می رود با برقراری این پرواز از دبی به کرمان و برعکس عملا کرمان به ۱۱۰ کشور جهان ارتباط برقرار کند و شاهد گسترش بیشتر فعالیت ها در حوزه های آموزشی، صنعتی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سیاسی باشیم.

اینک نام استان کرمان در تابلو پروازهای فلای دبی ایجاد شده و پروازها به صورت چارتر و برنامه ای است؛ لذا تمامی دفاتر و آژانس های مسافرتی در ایران و دنیا می توانند بلیت کرمان دبی را صادر کنند.

اجماعی استانی و ملی

از آنجا که راه اندازی پروازهای خارجی الزامات زیادی در بخش های مختلف از جمله دریافت ارز مسافرتی دارد، پس هماهنگی در استان و کشور برای انجام این پرواز و نیز تداوم آنها بسیار ضروری است؛ امری که استاندار کرمان نیز در نشست اخیر هماهنگی سازمان های متولی به آن اشاره و تاکید کرده است.

محمدمهدی فداکار آنطور که روابط عمومی استانداری اعلام کرده، در این جلسه با اشاره به اثرات اقتصادی پرواز کرمان - دبی در حوزه گردشگری، بازرگانی و غیره گفت: در حوزه زیرساخت ها هر آنچه از عهده ما برآید، حتما حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته و پس از سال ها، خط هوایی کرمان دبی برای خروج استان از بن بست هوایی و ارتباط مستقیم با سایر کشورها فراهم شده است.

فداکار با اشاره به اولین پرواز کرمان دبی در ۱۹ شهریور ماه بیان کرد: اداره کل فرودگاه ها، نمایندگی وزارت خارجه، میراث فرهنگی، گمرکات، اتاق بازرگانی، آژانس های مسافرتی و دیگر دستگاه های مربوطه هر کدام وظایف مشخصی دارند که باید هماهنگ و عملیاتی شوند.

نقش مهم اطلاع رسانی

استاندار کرمان اطلاع رسانی عمومی و تبلیغات برای آگاهی بازرگانان، گردشگران و عموم شهروندان از خط هوایی کرمان - دبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: آژانس های مسافرتی در سطح شهر اطلاع رسانی را انجام دهند و برای اجرای تورهای خارجی رایزنی کنند.

وی اظهارداشت: اکثر شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در دبی دفتر دارند و می توانند از ظرفیت این پرواز استفاده و به پایداری خط پروازی کمک کنند، همچنین همایش های اقتصادی که در استان برگزار می شود با راه اندازی این خط هوایی، زمینه حضور مهمانان خارجی را تسهیل کرده است.

فداکار در ادامه همکاری میراث فرهنگی با آژانس های مسافرتی را مهم دانست و افزود: کار مشترکی را شروع و تورهای مسافرتی را با قیمت های مناسب برای جذب مسافر راه اندازی کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.