بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

رونمایی از تاکسی برقی/کرمان در حوزه المان ها قوی می شود

شهردار کرمان گفت: ناوگان تاکسیرانی شهر باید متحول شود و امروز از تاکسی برقی کرمان رونمایی خواهد شد.

رونمایی از تاکسی برقی/کرمان در حوزه المان ها قوی می شود
تین نیوز

شهردار کرمان گفت: ناوگان تاکسیرانی شهر باید متحول شود و امروز از تاکسی برقی کرمان رونمایی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن تویسرکانی اظهار کرد: وضعیت شهر کرمان برازنده یک کلانشهر نیست و باید کارهای بیشتری در حوزه آبادانی و عمرانی انجام شود.

تویسرکانی با قیاس بودجه شهر کرمان با شهرهای دیگر عنوان کرد: بودجه برخی از شهرها چند برابر کرمان است و به دنبال ارتقاء بودجه شهر هستیم.

به گفته وی حدود ۷۵ درصد بودجه شهر افزایش داده شده و معتقدیم که بیشتر از این می توان آن را افزایش داد تا در حوزه عمران شهری عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی از نهضت آسفالت سخن به میان آورد و تصریح کرد: برای روان سازی ترافیک شهر کرمان باید اقداماتی انجام شود که یکی از آن ها اصلاح سه راهی شرف آباد است و تلاش داریم تا سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری برسد.

به اعتقاد تویسرکانی، میدان بیرم آباد، سه راه سیلو و چهارراه نیکزاد برای روان سازی ترافیک به تقاطع غیر همسطح دارند.

«بهسازی ۲۵ بوستان اصلی شهر کرمان را در حال اجرا داریم و از بهترین مصالح برای این مهم استفاده کردیم و مردم کرمان از دو هفته آینده شاهد یکشنبه های افتتاح خواهند بود.» این مطلب بخش دیگری از سخنان وی بود.

به گفته شهردار کرمان، بافت تاریخی یکی از سرمایه های خوب کرمان است که متاسفانه آنگونه که باید به آن توجه نشده و نباید فقط روی چند نقطه متمرکز شویم. 

وی با بیان این مطلب که میدان ارگ ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر و محل اجرای رویدادها داشت، بیان کرد: پروژه ای برای زیباسازی و مناسب سازی آن با سرعت در حال اجراست. 

بر اساس نظر شهردار کرمان، باید از ظرفیت سرمایه گذاران برای آبادانی شهر کرمان بهره گرفت و به طور مثال معبر زرگرها را با احیاء بازارچه قلعه محمود، خواهیم داشت و پروژه کاروانسرای جَر یک ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند مثل هتل کاروانیکا شود.

«هنر جذب سرمایه گذار باید از مرکز استان آغاز شود و قطعا نمی توان با شهری تاریک، با ناوگان فرسوده و ... سرمایه گذار جذب کرد. بنابراین باید دستگاه های خدمت رسان و سایر دستگاه های مربوطه با همکاری شهرداری اقداماتی در حوزه زیباسازی بصری شهر داشته باشند.»این بخش دیگری از سخنان شهردار کرمان در نشست خبری بود.

وی در ادامه گریزی به وضعیت ناوگان عمومی شهر زد و معتقد است که ناوگان تاکسیرانی شهر کرمان باید متحول شود و امروز از تاکسی برقی کرمان رونمایی خواهد شد.

تویسرکانی با بیان این مطلب که ۶۷۳ میلیارد ریال ماشین آلات خریدادی شده، در ادامه به تشریح نحوه خرید تاکسی برقی گفت: برای اولین بار در کشور به میزان کل قیمت تاکسی برقی وام قرض الحسنه داده می شود.

وی بیان کرد: در حوزه نرم افزاری شهرداری اقدامات خوبی رخ داده و هر چه بتوانیم ضرورت مراجعه ارباب رجوع به شهرداری را کمتر کنیم، هم به نفع شهروندان و هم شهرداری است. 

«در یک یا دو هفته آینده جشنواره نوبهار را اجرا خواهیم کرد و سمپوزیوم سنگ و فلز به زودی به صورت بین المللی برگزار خواهد شد و هدف از این سمپوزیوم قوی کردن شهر کرمان در حوزه المان هاست.» این مطلب را شهردار کرمان در جمع خبرنگاران گفت.

تویسرکانی با اشاره به تعامل شهرداری با سایر نهادها گفت: اهتمام داریم که شهرداری کرمان منشاء تحول شود. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری حیوانات بلاصاحب بیان کرد: از آغاز اجرای طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب هر روز حداقل حدود ۳۰ قلاده سگ از سطح شهر زنده گیری و جمع آوری شده است.

به گفته شهردار کرمان، جهاد ساخت پارکینگ از دیگر رویکردهای شهرداری است و در آینده نزدیک کلنگ احداث پارکینگ در چهارراه سمیه (طهماسب آباد) به زمین خواهد خورد.

تویسرکانی اظهار کرد: به دنبال اجرای ۲.۵ میلیون متر آسفالت هستیم که تا کنون حدود ۸۰۰ متر آن اجرا شده و خط کشی معابر در اولویت قرار دارد و حتی خیابان های فرعی و کوچه های پرتردد ساماندهی خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.