بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

تاکسی های برقی در کرمان رونمایی شدند+ فیلم

۲ دستگاه تاکسی جدید برقی امروز(یکشنبه) با حضور استاندار و شهردار کرمان در این شهر رونمایی و به بازدیدکنندگان معرفی شد.

تاکسی های برقی در کرمان رونمایی شدند+ فیلم
تین نیوز

۲ دستگاه تاکسی جدید برقی امروز(یکشنبه) با حضور استاندار و شهردار کرمان در این شهر رونمایی و به بازدیدکنندگان معرفی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امروز (یکشنبه) از تاکسی های برقی در شهر کرمان رونمایی شد، به گفته مسئولان شهرداری کرمان ۱۰۰ خودرو برقی به سفارش این مجموعه خریداری شده تا رانندگان تاکسی با استفاده از تسهیلات و طرح های تشویقی از این خودروها برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمان استفاده کنند و امروز نیز به صورت نمونه ۲ مورد از این خودروها با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

۱۴۰۳ سال خبرهای خوب در مورد خودروهای برقی بود، توافقنامه سازمان تاکسیرانی و یک شرکت خودروساز برای جایگزینی ٢ هزار دستگاه خودرو برقی با تاکسی های فرسوده شهر تهران یکی از همین خبرها بود که وضعیت استفاده از این خودروها را نمایان تر کرد، بعد از آن مدیرکل امور مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری شهرداری تهران هم گفت که در سال جدید تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت اول قرار گرفته است.

لابه لای همین خبرهای خوب بود که سرپرست سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه یک هزار خودرو برقی وارداتی به شهر تهران پلاک ملی گرفته اند، گفت که این خودروها استانداردهای لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ کردند و در صف دریافت پلاک تاکسی هستند.

۲۹ اردیبهشت نیز سامانه جدید عرضه خودروهای برقی وارداتی راه اندازی شد و متقاضیان این خودروها توانستند از ۳۰ اردیبهشت تا پایان روز پنجم خرداد ماه ثبت نام کنند.

خبرهای خوب در مورد خودروهای برقی اما فقط به پایتخت کشور ختم نشد و خبر خودروهای برقی خیلی زود در کلان شهر کرمان هم پیچید تا جایی که هفتم خرداد در یکصدو پنجاه و سومین نشست علنی شورای این شهر، با خرید ۳۰ دستگاه خودروی برقی برای شهرداری و ایجاد ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی، موافقت شد.

شهر کرمان در حوزه حمل و نقل عمومی به تنوع نیاز دارد

استاندار کرمان روز یکشنبه در آیین رونمایی از ۲ مورد از این تاکسی های برقی در کرمان، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری کارهای عمرانی متفاوت و محسوسی انجام شده و با همکاری شهردار کارهای خوبی در این شهر صورت گرفته که جهاد آسفالت و رضایتمندی عمومی ناشی از آن نیز یکی از این موارد است.

محمد مهدی فداکار

محمد مهدی فداکار با اشاره به اینکه شهر کرمان در حوزه حمل و نقل عمومی به تنوع نیاز دارد، گفت: با اضافه شدن این ۱۰۰ خودرو برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرمان در آینده نزدیک شما تصور کنید که ۱۰۰ خودرو هیبریدی جایگزین ۱۰۰ خودروی با سوخت فسیلی شده که این مهم اقدام بزرگی است.

وی ادامه داد: برای تهیه و استفاده از این خودروهای برقی باید به رانندگان تاکسی و کسانی که وارد این حوزه می شوند، قطعا امتیازهایی بدهیم چون زیرساخت ها فراهم نیست و محدودیت هایی وجود دارد.

استاندار کرمان افزود: در راستای امتیازدهی به افرادی که می خواهند این خودروهای برقی را تهیه کنند، دستگاه های اداری هم کمک کرده و برای رفت و آمد مهمانهایشان از ظرفیت این تاکسی ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت قطعی برای استفاده از این خودروهای برقی وجود دارد، گفت: این خودروها نعمت بزرگی است، شاید در نگاه اول محدودیت ایجاد کند اما کلاس زندگی در شهر با آن بالا برده خواهد شد.

فداکار با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری همواره در چشم مردم است و با آن روزمره درگیر هستند، گفت: همه کمک کنیم تا این اتفاق تاکسی های برقی به بهترین وجه در شهر کرمان بیافتد و حداکثر استفاده از این ظرفیت فراهم شود زیرا با این اقدام اگر گردشگری هم به این شهر بیاید قضاوت متفاوتی از آن خواهد داشت.

ناوگان تاکسیرانی جزو زیبایی های بصری شهر کرمان است

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان

شهردار کرمان نیز در این آیین گفت: یکی از اتفاقات خوب شهری در جهت تحول، تحول در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

محسن تویسرکانی با اشاره به اینکه ناوگان عمومی ما هر چه پویاتر باشد در حوزه های ترافیکی توفیقات بیشتری خواهیم داشت، ادامه داد: ناوگان تاکسیرانی جزو زیبایی های بصری شهر کرمان است.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی شهر کرمان باشیم، افزود: استفاده از تاکسی های برقی فرصتی استثنایی برای رانندگان تاکسی است.

شهردار کرمان اضافه کرد: برای انگیزه رانندگان تاکسی باید استفاده از تاکسی های برقی توجیه اقتصادی برای آنان داشته باشد از اینرو خواهشی دارم بحث تخفیفات و تسهیلات قرض الحسنه برای این افراد دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰دستگاه تاکسی آماده واگذاری است، گفت: حاضریم زمین ایستگاه شارژ برقی را در اختیار بگذاریم و در این زمینه با شرکت های خصوصی نیز جلساتی گذاشته شده است.

تویسرکانی بیان کرد: اگر فرهنگ سازی در حوزه پرداخت عوارض و مالیات داشته باشیم به صورت مستقیم برکات آن به خود شهر بر می گردد.

حمل و نقل آسان، ایمن و ارزان رسالت شورای شهر کرمان است

عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین افزود: یکی از رسالت های شورای شهر کرمان موضوع حمل و نقل آسان، ایمن و ارزان است.

منصور ایرانمنش بیان کرد: با گذشت یک دهه در حوزه اتوبوسرانی پیشرفت نداریم و این جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمان از پیشگامان استفاده از تاکسی های برقی است، ادامه داد: دنیا به سرعت در حال جایگزینی تاکسی های با سوخت هیبرید به جای تاکسی های با سوخت فسیلی است.

سایز ویدئو: 7.33M | مدت زمان: 00:01:18 | دانلود ویدئو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.