بازدید سایت : ۲۲۵۶۷

آغاز نخستین پرواز کرمان دبی/ خروج جنوب شرق ایران از بن بست، گشایش گردشگری، تجارت و صنعت

پس از حدود ۱۰ سال بالاخره پرواز برنامه ای خارجی کرمان به مقصد دبی که حلقه اتصال به دست کم ۱۵۰ کشور دنیا را فراهم می کند، برقرار شد.

آغاز نخستین پرواز کرمان دبی/ خروج جنوب شرق ایران از بن بست، گشایش گردشگری، تجارت و صنعت
تین نیوز

پس از حدود ۱۰ سال بالاخره پرواز برنامه ای خارجی کرمان به مقصد دبی که حلقه اتصال به دست کم ۱۵۰ کشور دنیا را فراهم می کند، برقرار شد و نخستین پرواز آن از ۱۹ شهریور انجام می شود؛ اقدامی که نیازمند تداوم است و به همین منظور جلسه هماهنگی مدیران دفاتر مسافرتی دیار کریمان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ۱۹ شهریورماه نخستین پرواز شرکت هواپیمایی فلای دبی به مقصد کرمان انجام می شود و مدیران این استان که برای برقراری این پرواز طی سال های اخیر زحمات بسیاری کشیدند، حالا از هم اینک دنبال هماهنگی، اطلاع رسانی و تجمیع ظرفیت ها هستند تا مردم، بازرگانان و مدیران صنایع مطلع شوند و این پرواز استمرار یابد.

برنامه پروازی این مسیر فعلا هفتگی است که انتظار می رود باتوجه به صنایع بزرگ و متعدد دولتی و خصوصی مستقر در کرمان، خودروسازان چینی، ظرفیت های گردشگری که حدود یک سوم آثار ثبت جهانی ایران را در خود جا داده و نیز بضاعت منحصربه فرد کشاورزی که سبب تجارت و صادرات این محصولات شده، این مسیر پروازی به روزانه نیز تغییر یابد یا مقاصد خارجی دیگری نیز به آن اضافه شود.

پرواز کرمان دبی از روز ۱۹ شهریورماه به صورت هفته ای ۲ مرحله طی روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته برقرار شده است.

۱۰ اثر ثبت جهانی، اقلیم منحصربه فرد که در گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد، از کویر گرفته تا ورزش های زمستانی از جمله ظرفیت هایی است که انتظار می رود کرمان را دوباره مثل چند دهه قبل به مقصد مهم گردشگران خارجی و داخلی تبدیل کند؛ در این مسیر همراهی بیشتر و بهتر آژانس های مسافرتی با هدف ساماندهی تورهای گردشگری، تقویت گردشگری سلامت، همچنین مدیران صنایع بزرگ و تجار که مسافرت های خارجی خود را از همین استان کلید بزنند و سایر بخش ها مورد مطالبه است تا شرکتی که این مسیر پروازی را دایر کرده امکان تداوم آن را نیز داشته باشد.

پروازی که برای دیگر استان های همجوار کرمان از یزد تا خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز مفید واقع شود و مسافران با طی مسافتی کوتاه در کرمان، به مقاصد خارجی پرواز کنند.

براساس آمارها انجام این پرواز خارجی مستقیم به دبی در هفته افزون بر ۳۶۰ مسافر از بار خط هوایی کرمان - تهران می کاهد.

به عقیده کارشناسان پرواز کرمان دبی می تواند کرمان و جنوب شرق ایران را از بن بست هوایی خارج و بهشت معادن ایران (کرمان) را با ۳۰ درصد باغات کشور و یک سوم آثار ثبت شده جهانی به دنیا متصل کند.

به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در این زمینه و تحقق این هدف، روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه، مدیران آژانس های مسافرتی استان کرمان و چند استان دیگر به صورت حضوری و ویدیوکنفرانسی مهمان اتاق بازرگانی کرمان بودند تا در جلسه ای با معاون امور اقتصادی استاندار و نیز نمایندگان شرکت فلای دبی به بررسی مسائل و هماهنگی بیشتر بپردازند.

در این جلسه نحوه هماهنگی و اخذ بلیط، تعامل کاری با فلای دبی و سایر اقدامات بحث و تاکید شد که از این ظرفیت باید نهایت بهره را در حفظ این پرواز و استمرار آن برد.

راه اندازی دیگر پروازهای خارجی به مقاصد کشورهایی مثل پاکستان، هند، عمان، چین و روسیه از مبدا کرمان از جمله درخواست های مطرح شده در این جلسه بود.

نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان برای پرواز کرمان دبی

 نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان برای پرواز کرمان دبی

ضرورت معرفی ظرفیت های بی نظیر کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان ار کرمان در این نشست با قدردانی از فعالیت شرکت فلای دبی برای راه اندازی این پرواز گفت: استان کرمان را معرفی نکرده ایم و تمامی کرمانی ها بایستی ظرفیت های استان را به عنوان نخستین کار معرفی کنند.

امیر حسن زاده افزود: ۱۰ اثر از ۲۷ اثر ثبت جهانی کشور در استان کرمان قرار گرفته و این آمار درحالیست که فعالیت تیمی برای معرفی این ظرفیت ها همه استان را منتفع می کند لذا در ابتدا باید کرمان را با استفاده از هر ابزاری معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: زیبایی ریگ و کلوت های استان کرمان در هیچ جای دنیا وجود ندارد و می تواند در کنار سایر ابعاد گردشگری و نیز توریسم سلامت، گردشگران زیادی را به این خطه جذب کند.

معاون استاندار کرمان گفت: همچنین هزینه های بخش درمانی به شدت در دبی یا دیگر کشورها بالاست و قشر زیادی از مردم نمی توانند با وجود هزینه ها در آنجا درمان کنند، لذا هزینه های پایین این بخش ها در ایران در عمل زیبایی، کاشت مو و دندان می تواند این بیماران را به کرمان بیاورد.

حسن زاده با بیان اینکه رتبه فضای کسب و کار استان کرمان با گفتمان سازی از ۱۰ مورد آخر کشور به ۱۰ رتبه نخست ارتقا یافته است افزود: ما ۲ سال پیاپی رتبه نخست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور کسب را کسب کردیم.

وی همچنین با اشاره به پیگیری برای برقراری دیگر پروازهای خارجی خاطرنشان کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور ۳۰ درصد باغات کشور را در خود جای داده و بهشت معادن ایران است اما این استان در گذشته وضعیت پروازی مناسبی نداشت.

نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان برای پرواز کرمان به دبی

جزییات برقراری پرواز

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: همه می دانیم که مدت ها امکان برقراری پرواز بین کشورهای خارجی و کرمان وجود نداشت و مراجعه های زیادی برای برقراری این امکان داشتیم.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ از سازمان هواپیمایی کشور و دست اندرکاران دعوت کردیم که این پرواز را برقرار کنند و لازمه آن سرمایه گذاری و حضور خارجی ها بود، همچنین در این همایش مقرر شد که این امکان را بررسی کنیم و خوشبختانه مدیران ایرانی فلای دبی باوجود درخواست سایر استان ها، با این پرواز موافقت کردند.

وی اظهارداشت: همچنین جلساتی با حضور استاندار کرمان و اعضای اتاق ایران و سایر دست اندرکاران داشتیم تا اینکه بالاخره نخستین پرواز به مقصد دبی در روز ۱۹ شهریورماه سال جاری انجام خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه مقدمات این پرواز و ورود و خروج مسافران انجام شده گفت: هماهنگی لازم و جلساتی با فرودگاه های کشور و استان، پلیس، سپاه و گمرک داشتیم که این جلسات با حضور مدیران عالی برگزار شد اما تداوم این پرواز وابسته به اندازه مسافر است و ضرورت دارد که این پرواز برای این شرکت اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: رسانه ها نیز اهمیت موضوع را می دانند لذا روش های تداوم و توسعه پرواز دبی بیان شود زیرا مردم کرمان در گذشته برای پرواز مجبور بودند به استان های مجاور یا تهران مراجعه کنند و حالا این فرصت در کرمان ایجاد شده است.

طبیب زاده عنوان کرد: پرواز دبی از سوی همه شرکت های بزرگ و صنایع و معادن کرمان همچنین خودروسازی ها مورد استقبال قرار گرفته اما آژانس های مسافرتی نیز بایستی با تعریف تورها و تبلیغات خود این پرواز را به دنیا معرفی کنند، مطمئن باشید این پرواز متقاضی زیادی خواهد داشت.

این فعال اقتصادی با اشاره به شکل گرفتن یکی از زیرساخت های اصلی توسعه در کرمان(پرواز کرمان دبی) گفت: اکنون کرمان به مرکز این مقصد تبدیل شده که افتخار بزرگی است.

اهمیت پرواز کرمان دبی وحذف پروازهای اروپا برای کرمان

قاسم آهنگی نماینده شرکت هواپیمایی فلای دبی در ایران نیز در این نشست با قدردانی از مدیران ارشد استان کرمان و با اشاره به سفرهای زیاد به کرمان به عنوان خلبان گفت: پیگیری مسئولان استان و اهمیت پرواز کرمان - دبی به حدی بود که چند پرواز در ایتالیا و اروپا کنسل شد تا این پرواز برقرار شود.

پویا حلوایی از دیگر نمایندگان شرکت فلای دبی نیز ضمن تشریح چگونگی برقراری این مسیر پروازی به پرسش های حاضران درمورد نحوه تهیه بلیط، قیمت گذاری و سایر مسائل از جمله احتمال راه اندازی خطوط دیگر به مقاصد خارجی پاسخ داد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد دفتر در فرودگاه کرمان به مشکلی تاکنون برخورد نکرده اند گفت: با این پرواز کرمان از ۱۹ شهریور به ۱۵۰ کشور دنیا از طریق فلای دبی متصل می شود و با استفاده از هاب امارات با ایرلاین های دیگر اتصال خواهد یافت.

موفقیت گردشگری کرمان با توسعه پروازهای خارجی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این نشست گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور یک سوم میراث جهانی کشور را در خود جای داده و توسعه گردشگری این استان از طریق زیرساخت هوایی کرمان - دبی و با همکاری تورهای مسافرتی موفق خواهد بود.

معین افضلی با اشاره به ضرورت تقویت بازاریابی و تبلیغات پرواز کرمان - دبی عنوان کرد: بیلبورد بزرگی در تمامی شهرهای بزرگ استان کرمان نصب شده که با هماهنگی اتاق بازرگانی گسترش می یابد، ما برای بخش بازاریابی و تبلیغات این پرواز برنامه خواهیم داشت.

وی خطاب به مدیران تورهای گردشگری ادامه داد: تورهای ورودی و خروجی را با کیفیت بالا برگزار کنید تا مسافران کرمان را برای سفرهای خارجی انتخاب کنند و یکی از مشکلات بزرگ استان این بود که پرواز بین المللی نداشتیم، لذا آژانس ها زیر ۱۰ روز تور نداشتند و می توانیم حالا این کار را آغاز کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی برای ما بسیار مهم است و در این زمینه دفاتر خدمات مسافرتی ما همکاری خواهند کرد و میراث فرهنگی نیز با تمامی توان در خدمت این حوزه خواهد بود.

اهمیت تداوم پرواز دبی برای توسعه کرمان

مسعود دهقانی عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان نیز در این نشست گفت:مجموعه استان کرمان و همه دستگاه ها کمک کردند تا این پرواز برقرار شود، ما هفت تا هشت سال دنبال اجرای آن بودیم، کرمان در بن بست پروازی قرار گرفته بود.

وی که یک شرکت مسافرتی نیز دارد خطاب به دیگر مدیران آژانس ها از آنان خواست از این فرصت مهم برای استان استفاده کنند تا این پرواز استمرار یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.