بازدید سایت : ۲۸۴۵۳

توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان امکان سنجی شد

بررسی میزان صادرات کرمان به کشورهای هند و پاکستان در ارتباط برخط با رایزنان بازرگانی ایران

توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان امکان سنجی شد
تین نیوز

نخستین نشست کارگروه صادرات استان کرمان طی سال جاری در حالی با موضوع صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی تولیدی این استان به کشورهای هند و پاکستان برگزار که روند توسعه صادرات بین این مناطق با حضور رایزنان بازرگانی ایران در این ۲ کشور و مسئولان استان کرمان بررسی و امکان سنجی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در این نشست علاوه بر بررسی میزان صادرات کرمان به کشورهای هند و پاکستان در ارتباط برخط با رایزنان بازرگانی ایران در این ۲ کشور، مسائل و مشکلات در مسیر افزایش صادرات نیز مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست مقرر شد کمیته هایی تخصصی برای کشورهای پاکستان و هند در زیرمجموعه کارگروه توسعه صادرات ایجاد شود تا زمینه ها و فرصت های صادراتی شناسایی و در راستای رفع موانع برنامه ریزی های لازم انجام شود.

ضرورت توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این نشست تاکید کرد:: کارگروه توسعه صادرات می تواند نقش به سزایی در افزایش صادرات استان کرمان ایفا کند و باید جلسات و تصمیم های این کارگروه به صورت جدی دنبال شود.

امیر حسن زاده افزود: با توجه به وجود مواد معدنی بی شمار در استان، باید در زمینه صادرات مواد معدنی و نیز ایجاد زنجیره ارزش و صادرات محصولات نهایی به کشورهای هند و پاکستان کارهای بیشتر و بزرگ تری انجام گیرد.

حسن زاده تاکید کرد: تولیداتی که در حوزه های مختلف در استان انجام می گیرد باید با استفاده از فناوری های روز دنیا انجام گیرد تا بتواند محصول نهایی صادرات محور را به بازار ارائه و نقش استان را در صادرات افزایش دهد.

وی با اشاره به فرهنگ مشترک ایران با مردم هند و پاکستان در بعضی زمینه ها عنوان کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد تا بتوانیم صادرات محصولات تولیدی استان را بهتر و بیشتر به این ۲ کشور انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان نقش مهمی در بازارهای خشکبار و مواد معدنی کشور هند دارد گفت: شرکت های تولیدی و کشاورزی استان کرمان باید با همکاری یکدیگر و در قالب یک تیم و با هماهنگی مراکز اقتصادی استان در نمایشگاه های خارجی شرکت کنند.

صادرات محصولات استان کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به دستور کار توسعه صادرات استان، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هند و پاکستان گفت: ۴۵۰ میلیون دلار صادرات استان در پنج ماهه امسال از گمرکات کشور انجام شده و در این مدت صادرات و واردات استان افزایش پیدا کرده است.

مهدی حسینی نژاد از افزایش ۸۰ درصدی صادرات و ۲۵ درصدی واردات استان کرمان خبر داد و افزود: ۱۹۱ میلیون دلار صادرات و ۹۷۶ میلیون دلار واردات استان از گمرکات استان کرمان طی سال جاری انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین صادرات استان کرمان در حوزه معادن است، تصریح کرد: دلیل میزان بالای واردات استان و ناطرازی که وجود دارد، واردات مواد اولیه از جمله قطعات خودروسازی در ارگ جدید بم است.

تاکید بر همکاری تجاری کرمان با هند و پاکستان

رایزنان بازرگانی ایران در کشور هند و پاکستان نیز در این نشست به صورت برخط بر ضرورت همکاری های دوجانبه و توسعه مبادلات تجاری با کرمان با وجود محصولات تولیدی این استان، تاکید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.