بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
مدیرعامل رجاء:

واگذاری رجاء به حمل‌ونقل ریلی کشور آسیب زد

واگذاری رجاء به حمل‌ونقل ریلی کشور آسیب زد

تین نیوز | مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اشاره به اینکه انتقال این شرکت در سال ۸۸ شتابزده بود، گفت: به دلیل ناهماهنگی‌های به وجود آمده بخش مسافری ریلی کشور آسیب دید و توسعه این بخش متوقف شد.

سیدحسن موسوی‌نژاد در نشست خبری اظهار کرد: سال 88 براساس مصوبه هیئت وزیران شرکت رجاء در تصمیمی شتابزده به تامین اجتماعی واگذار شد. این اقدام بدون آماده‌سازی رجاء صورت گرفت و اشکالات متعددی را در سال‌های بعد به وجود آورد.
 
وی تصریح کرد:‌یکی از این اتفاقات این بود که مجمع عمومی سال 91 رجاء هفته قبل برگزار شد. از سوی دیگر ارزش‌گذاری رجاء هنوز انجام نشده ضمن آنکه نقل و انتقال این شرکت به سازمان تامین اجتماعی به طور کامل صورت نگرفته است. 
 
موسوی‌نژاد افزود: به دلیل ناهماهنگی‌های به وجود آمده بین رجاء، راه‌آهن و تامین اجتماعی کل بخش حمل و نقل مسافری کشور آسیب دید و توسعه این بخش متوقف شد. 
 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء خاطرنشان کرد: به دلیل اقدام شتابزده برای واگذاری رجاء سال گذشته برای اولین بار کاهش حمل و نقل مسافری را داشتیم. همچنین کاهش کیفیت حمل مسافر، افزایش زمان سیر و افزایش تاخیرات نتیجه این اقدام بود. 
 
موسوی‌نژاد یادآور شد: در 100 روز گذشته مهمترین اولویت ما حل بحران‌ها بین رجاء و راه‌آهن و رجاء و تامین اجتماعی بود. خوشبختانه در حال حاضر در وضعیت بسیار مناسبی قرار داریم و روابط خوبی بین راه‌آهن با تامین اجتماعی و سایر شرکتهای صاحب واگن برقرار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تکلیف انباشته زیادی در حوزه حمل و نقل مسافری ریلی داریم اظهار کرد: در بخش مسافری ریلی به لحاظ کمی و کیفی با آرمانها فاصله زیادی داریم. برای جبران این فاصله‌ها فروش بلیت الکترونیکی در بهمن‌ماه راه‌اندازی شد که این برنامه کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها را به دنبال داشته است.
 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در این باره به مثالی اشاره کرد و گفت: سالانه 2 تا 2.5 میلیارد تومان صرفه‌جویی ناشی از صدور الکترونیکی بلیت‌ها خواهد بود و در مجموع 5 تا 6 میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل خواهد شد. 
 
موسوی‌نژاد تصریح کرد: فروش الکترونیکی بلیت باعث شد مردم راحت‌تر بلیت تهیه کنند و آژانس‌ها شلوغ نبود و هیچ شیشه‌ای نشکست. 
 
وی همچنین از عرضه نرم‌افزار فروش بلیت قطار در موبایل خبر داد و گفت: این نرم‌افزار مناسب سیستم‌های اندروید و آی‌اواس نوشته شده که پس از عید فروش موبایلی بلیت را آغاز خواهیم کرد. این برنامه ابتدا در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود و پس از آن در تمام مراکز عمومی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.