بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

فصل رونق بنادر ابوظبی

فصل رونق بنادر ابوظبی

تین‌نیوز| درآمدهای شرکت توسعه و اپراتور بندری Abu Dhabi Ports در نیمه نخست سال 2016 حدود 20 درصد افزایش یافته است.

 

شرکت توسعه و اپراتور بندری Abu Dhabi Ports اعلام کرد که سود خالصش در نیمه نخست سال 2016 میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 77 درصد رشد داشته که ناشی از افزایش محموله‎های عمومی، فله و رو-رو بوده است.

این اپراتور بندری اعلام کرد که درآمدهایش در این مدت 20 درصد افزایش یافته است و EBITDA  نیز در این مدت از 40 درصد فراتر رفته که از مقدار آن در نیمه نخست 2015 نزدیک به 15 درصد بیشتر شده است.

در بنادر تحت اداره شرکت Abu Dhabi Ports پایانه کانتینری بندر خلیفه (KPCT) شاهد 11 درصد افزایش حجم فعالیت‎ها بوده است. این افزایش بیشتر به دلیل رشد صادرات محصولات پلیمری و فعالیت‎های ترنسشیپمنت کالا در منطقه خلیج فارس صورت گرفته است. در نیمه نخست امسال 699 هزار و 776 TEU کانتینر در این بندر جابجا شده است که از زمان مشابه سال گذشته 69 هزار TEU بیشتر بوده است.

از آغاز سال 2016 میلادی تاکنون تعداد خطوط کانتینری که در KPCT توقف می‌کنند بیشتر شده است تا به این شکل نقاط ارتباطی منطقه‌ای بیشتری از شبه قاره هند بتوانند در فعالیت‌های ترنسشیپمنت این بندر مشارکت کنند.

در نیمه نخست امسال همچنین اداره بنادر ابوظبی شاهد افزایش چهار درصدی فعالیت‎های رو-رو در بنادر خود بود. در این مدت نزدیک به 58 هزار خودروی مختلف از طریق بنادر و پایانه‌های تحت اداره شرکت بنادر ابوظبی جابجا شده است.

کاپیتان محمد جمعه الشمیسی، مدیر اجرایی شرکت بنادر ابوظبی گفت: "این نتایج نقش بنادر ابوظبی و امارات را به عنوان هاب تجاری منطقه‎ای و جهانی، به ویژه برای کسانی که قصد دسترسی به بازار 7.8 تریلیون دلاری خاورمیانه، آفریقا، و جنوب آسیا دارند، نشان می‎دهد."

وی افزود:"ما به سرمایه‌گذاری و بهبود خدمات و تجهیزات خود ادامه می‎دهیم تا بتوانیم از فعالیت زنجیره تامین سریع، به هم پیوسته، و بهره‎ور حمایت و جایگاه ابوظبی را در تجارت دریایی حفظ کنیم."

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.