بحران در صنعت کشتیرانی فله
تیننیوز| بیمکو میگوید:بحران کنونی که گریبان کشتیهای فلهبر را گرفته است میتواند اثرات گستردهتری داشته باشد.
شورای دریانوردی بین المللی و حوزه دریای بالتیک (بیمکو) در تازهترین گزارش خود عنوان کرده است که بحران کنونی که گریبان کشتیهای فلهبر را گرفته است میتواند اثرات گستردهتری داشته باشد و دامنگیر سایر بخشهای صنعت کشتیرانی از جمله کانتینربرها شود.
بیمکو برای بهبود این وضعیت، تغییرات اساسی شامل اتحاد، تمرکز بیشتر بر روی مدیریت ریسک، و هزینه های مالی بالاتر ایجاد شود .
اتحاد و مدیریت ریسک مدل های جدیدی برای مالکان کشتیهای فلهبر خواهند بود و اثرات موازی بر بخشهای دیگر کشتیرانی بر جای خواهند گذاشت.
بیمکو در گزارش خود آورده است: "مالکیت پراکنده ناوگان کشتیهای فلهبر نمیتواند در بلند مدت به ویژه در زمان رکود پایدار باشد، بنابراین شاهد اتحادهای بیشتری خواهیم بود که این به معنی شرکتهای کمتر اما بزرگتر است." این شورا افزود که ذینفعان این شرکتها به دنبال مدلهای تجاری پیچیده تری خواهند بود که کیفیت اطلاعات آن بالاتر باشد و تمرکز بیشتری بر مدیریت ریسک داشته باشد.
در همین حال، کاگزاران کشتی نیز باید گستره وسیعتری از خدمات را ارائه نمایند چراکه شرکتهای جدید و بزرگتر به دنبال مشتریان بزرگتری در مسیرهای اصلی دریایی خواهند بود. علاوه بر این قراردادهای بلندمدت اجاره کشتی (COAS) و رشد خدمات دیجیتال کارگزاران را مجبور به ارائه خدمات متنوع تری خواهد کرد.
بیمکو همچنین عنوان کرد که اجرای قوانین Basel III و Basel IV میتواند هزینه تامین مالی بانکی را برای کشتیرانیها افزایش دهد. این در حالی است که بسیاری از شرکت هایی که اکنون تصمیم به تعطیلی یا اتحاد دارند، باید فعالیت خود را متنوع نمایند.
فیلیپ لوئیس، رئیس شورای بیمکو اظهار کرد: "این بحران شرکت های کشتیرانی را نه تنها اقتصادی و مالی، بلکه از نظر جامعه شناختی نیز تحت تاثیر قرار می دهد. ما شاهد تغییرات اساسی در ساختار اصلی دنیای کشتیرانی و شرکتهای کشتیرانی به ویژه شرکتهای کوچکتر خواهیم بود. مدل تجاری جدیدی نه تنها برای مالکان کشتی، بلکه برای کارگزاران، کشتیسازیها، موسسات مالی، و سایر ذینفعان ایجاد خواهد شد."
بیمکو برای بهبود این وضعیت، تغییرات اساسی شامل اتحاد، تمرکز بیشتر بر روی مدیریت ریسک، و هزینه های مالی بالاتر ایجاد شود .
اتحاد و مدیریت ریسک مدل های جدیدی برای مالکان کشتیهای فلهبر خواهند بود و اثرات موازی بر بخشهای دیگر کشتیرانی بر جای خواهند گذاشت.
بیمکو در گزارش خود آورده است: "مالکیت پراکنده ناوگان کشتیهای فلهبر نمیتواند در بلند مدت به ویژه در زمان رکود پایدار باشد، بنابراین شاهد اتحادهای بیشتری خواهیم بود که این به معنی شرکتهای کمتر اما بزرگتر است." این شورا افزود که ذینفعان این شرکتها به دنبال مدلهای تجاری پیچیده تری خواهند بود که کیفیت اطلاعات آن بالاتر باشد و تمرکز بیشتری بر مدیریت ریسک داشته باشد.
در همین حال، کاگزاران کشتی نیز باید گستره وسیعتری از خدمات را ارائه نمایند چراکه شرکتهای جدید و بزرگتر به دنبال مشتریان بزرگتری در مسیرهای اصلی دریایی خواهند بود. علاوه بر این قراردادهای بلندمدت اجاره کشتی (COAS) و رشد خدمات دیجیتال کارگزاران را مجبور به ارائه خدمات متنوع تری خواهد کرد.
بیمکو همچنین عنوان کرد که اجرای قوانین Basel III و Basel IV میتواند هزینه تامین مالی بانکی را برای کشتیرانیها افزایش دهد. این در حالی است که بسیاری از شرکت هایی که اکنون تصمیم به تعطیلی یا اتحاد دارند، باید فعالیت خود را متنوع نمایند.
فیلیپ لوئیس، رئیس شورای بیمکو اظهار کرد: "این بحران شرکت های کشتیرانی را نه تنها اقتصادی و مالی، بلکه از نظر جامعه شناختی نیز تحت تاثیر قرار می دهد. ما شاهد تغییرات اساسی در ساختار اصلی دنیای کشتیرانی و شرکتهای کشتیرانی به ویژه شرکتهای کوچکتر خواهیم بود. مدل تجاری جدیدی نه تنها برای مالکان کشتی، بلکه برای کارگزاران، کشتیسازیها، موسسات مالی، و سایر ذینفعان ایجاد خواهد شد."