بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

تشدید روند برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم دریا

تشدید روند برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم دریا

وبلاگ تین نیوز، محمدرضا الهیار | ما باید از نعمت سواحل استفاده کنیم، زیرا تاثیرات اقتصادی زیادی بر منطقه و کشور دارد و البته استفاده از سواحل باید با نگاه توسعه پایدار باشد تا به فکر نسل آینده هم باشیم نه اینکه با تخریب‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی نوار ساحلی کشور را از بین ببریم. 
 
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ پرونده قضایی در خصوص دریاخواری در مراجع قانونی گشوده شده است و  بخش زیادی از مشکل ما در استان مازندران است که البته تمامی موارد در حال پیگیری است و کارگروه‌های مختلفی در استان‌ها تشکیل شده است. بر این اساس، سال گذشته اولین صدور احکام قضایی برای قلع بنا ۷ ساختمان صادر شد که این حکم به اجرا رسید. 
 
 روند برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز تشدید شده و سازمان بسیار بر این موارد تاکید دارد و اگر موردی بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کند، به شدت با آن برخورد می‌شود. 
 
مجوزهای سازمان براساس طرح مدیریت یکپارجه مناطق ساحلی کشور و الزامات ایمنی صادر می‌شود که بر این اساس ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری دریاها ممنوع است اما متاسفانه برخی سازمان‌ها و نهادهای عمومی دولتی هم اقدام به ساخت و ساز در این حریم کرده‌اند که در حال پیگیری حقوقی آن هستیم. 
 
 ساخت و ساز در حریم دریاها فقط برای بندر و یا کارخانه‌های ساخت شناور است که نیاز به دسترسی به آب دارند اما در دیگر موارد لزومی به ساخت ساختمان‌های دولتی در کنار دریا نیست، اما در چند سال اخیر عکس این موضوع را در سواحل مازندران دیدیم. 
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.