بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

پایان جمع آوری آلودگی کشتی MARC در بندر چابهار

پایان جمع آوری آلودگی کشتی MARC در بندر چابهار

تین نیوز | مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات جمع آوری آلودگی کشتی MARC در بندر چابهار با موفقیت به پایان رسید.


سیاوش رضوانی در نشست با معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی که با هدف ممیزی و ارزیابی معاونت دریایی و بندری در چابهار برگزاری شد. افزود: در بهمن ماه امسال بنا به اعلام گزارش تیم کارشناسان مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار مبنی بر نشت مواد نفتی کشتی MARC (مارک) با مالکیت خارجی در محدوده اسکله شماره پنج شهید کلانتری و انتشار آن در محدود بندر بلافاصله تیم مقابله با آلودگی، به همراه تجهیزات پیش بینی شده برای مهار و مقابله با آلودگی در محل وقوع سانحه حضور پیدا کردند.
 
وی بیان کرد: پس از بازرسی ها و گفتگو با تیم مبارزه با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار و جمع آوری مستندات و اظهارات کاپیتان کشتی اشتباه فردی افسر اول و سر مهندس کشتی ثابت شد و میزان خسارت در مراجع قانونی در حال پیگیری است.
 
وی تصریح کرد: پس از ارزیابی زیست محیطی به میزان 9 تن مواد آلوده از نوع مازوت در مساحت 60 هزار مترمربع توسط جریانات آب به سمت ساحل و اسکله در حال انتشار بود که بلافاصله هماهنگی های لازم جهت عملیات مهار به صورت بوم اندازی، بومهای جاذب و اسکیمر مواد نفتی جمع آوری و اقدامات پاکسازی ساحل و مناطق صخره ای به مدت 12 ساعت انجام شد.
 
رضوانی افزود: با توجه به حساس بودن منطقه ای از لحاظ زیست محیطی با بهره گیری از شرکتهای وابسته به پارک فن آوری علمی و پژوهشی دانشگاه تهران با همکاری و مشاوره سازمانهای دریایی منطقه از قبیل شیلات ، محیط زیست دریایی و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور مورد بررسی قرارگرفت که در نهایت آماده ژلاتینی که خاصیت نفت خواری و تجزیه کننده ذرات نفتی تولید و مورد استفاده قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی بررسی های میدانی و شواهد موجود در کمتر از یک ماه شاهد حلقه حیاتی شیلاتی و زیست محیطی که تحت تاثیر موادنفتی قرارگرفته بودند هم اکنون با پاکسازی ساحل شاهد حیات انواع ماهیان و خرچنگ و خزه ها هستیم.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.