بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

دولت نسخه شفافی از صنعتی سازی مسکن ارائه دهد

تین نیوز | عضو اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن ایران با بیان اینکه دولت می بایست برای خروج مسکن از رکود حمایت همه جانبه ای از تولید کنندگان مسکن به عمل آورد گفت: باتوجه به تاثیری که حوزه مسکن بر اقتصاد کلان کشور دارد لازم است که دولت از تدابیر و مکانیزم های متنوعی برای رکودزدایی از این حوزه بهره بگیرد.
 
اکبر ابراهیم نژاد  اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مسکن به یکی از گران ترین کالاهای سبد مصرفی مردم تبدیل شده است و خانه دار شدن برای قشر عظیمی از مردم به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.
 
وی با بیان اینکه نباید خانه دار شدن امری محال برای آحاد مردم باشد گفت: باتوجه به این امر لازم است که دولت یازدهم از روشهای مختلفی برای رکودزدایی از مسکن بهره بگیرد و با این رویکرد حمایت از تولیدکنندگان و صنعتی سازان می تواند بسیار راه گشا باشد.
 
عضو کمیسیون واردات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطر نشان ساخت : در حال حاضر دولت تبلیغات گسترده ای درباره ضرورت های صنعتی سازی انجام داده است و اجرای این مهم را به عنوان یکی از روش های موثر در تولید واحدهای مسکونی فنی و ارزان عنوان می کند.
 
ابراهیم نژاد خاطر نشان ساخت: این در حالی است که متاسفانه جزییات روش های تحقق این امر از سوی دولت عنوان نشده است و بنابراین اگر دولت در زمینه اجرایی کردن این امر اهتمام جدی دارد می بایست جزییات این امر را به خوبی عنوان کند.
 
وی خواستار ارائه نسخه شفاف اجرایی کردن صنعتی سازی از سوی دولت شد و گفت: وزارتخانه راه وشهرسازی می بایست فرمول دقیق مساله صنعتی سازی مسکن را تشریح کند تا براساس آن تمامی نهادهای ذی ربط با حمایت همه جانبه زمینه تحقق این امر را فراهم کنند.
 
ابراهیم نژاد ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است صنعتی سازی مسکن در مرحله اجرا باعث شود که هزینه های ساخت اندکی افزایش پیدا کند؛ این درحالی است که با توجه به اینکه این امر مقاوم سازی و افزایش عمر مفید ساختمان را به دنبال دارد، هزینه های صورت گرفته تحت تاثیر این فواید سرشکن می شود.
 
وی گفت: اما چنانچه این موارد به صورت شفاف بازگو نشود و مردم در جریان هزینه های صنعتی سازی مسکن صورت نگیرند، طبیعی است که برداشت نادرست درباره گران بودن شیوه های ساخت می تواند مانعی بازدارنده در جهت ترویج صنعتی سازی مسکن باشد.
 
عضو اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در ادامه اظهارات خود همچنین به شفاف نبون اطلاعات حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بانک اطلاعات دقیق و مشخصی درباره متقاضیان بازار مسکن وجود ندارد و همین مساله باعث شده است که دولت در طرح های حمایتی خود دچار مشکل شود.
 
ابراهیم نژاد شرط توزیع عادلانه تسهیلات در حوزه مسکن را شفافیت و ایجاد بانک اطلاعات دقیق دانست وگفت: شفافیت متقاضیان بازار مسکن می تواند بسیاری از معضلات موجود را مرتفع کند.
 
عضو اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران همچنین در پایان اظهار امیدواری کرد که ساز وکاری از سوی دولت طراحی شود که سازندگان حرفه ای مسکن از تسهیلات و حمایت های دولتی برخوردار شوند.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.