بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

تلفن های مهم دستگاه های امدادرسان را به خاطر بسپارید / ۱۱۲ و ۱۴۱ شماره های همراه مسافران در سفرهای نوروزی

تلفن های مهم دستگاه های امدادرسان را به خاطر بسپارید / ۱۱۲ و ۱۴۱ شماره های همراه مسافران در سفرهای نوروزی

تین نیوز | معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم و مسافران نوروزی عازم به جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور خواست نکات ایمنی و امدادی را در مسافرت های نوروزی رعایت کنند.

ناصر چرخ ساز، از هموطنان خواست که پیش از عزیمت به سفرهای نوروزی، از ایمنی راه ها اطلاع حاصل کنند و تلفن های اضطراری دستگاه های امدادرسان از قبیل هلال احمر 112، اورژانس 115، آتش نشانی 125، مرکز مدیریت راه های کشور 141، پلیس 110 و اطلاعات کامل از شرایط آب و هوایی مقصد و مسیر حرکت را به همراه داشته باشند.
 
وی خطاب به مسافران نوروزی گفت: در صورت قرار گرفتن در شرایط بحرانی و اضطراری وقوع انواع حوادث ابتدا باید خود را از موقعیت خطر نجات دهید و سپس به یاری دیگران بشتابید.
 
چرخ ساز ادامه داد: همچنین در شرایط بحرانی باید به زمان، دقت بسیار کرده و بنا به شرایط ، بدون هر گونه داد و بیداد بی مورد و با کمال خونسردی، تصمیمی درست برای کمک به حادثه دیدگان بگیریم.
 
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی تاکید: در صورت احساس خطر در جاده (از جمله باران شدید، خطر ریزش کوه، وقوع سیلاب، بارش برق و خواب آلودگی) خود را به نخستین پایگاه امدادی، استراحت گاه، پلیس راه و یا پایگاه های امداد و نجات نوروزی رسانده و تا عادی شدن وضعیت از حرکت خودداری کنید.
 
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی توصیه کرد: هنگام وقوع حادثه در صورت حضور امدادگران، تمامی درخواست های خود را با نیروی امدادگر هماهنگ کرده و بدون اطلاعات پزشکی و امدادی از انجام هرگونه فعالیت غیر امدادی خودداری کنند.
 
چرخ ساز به آن دسته از مسافرانی که با خودروی شخصی خود قصد مسافرت دارند، توصیه کرد که از سالم بودن خودروی خود اطمینان حاصل کرده و 24 ساعت پیش از مسافرت، وسیله نقلیه خود را چک کرده و از سلامت کامل آن مطمئن شوند.
 
وی در ادامه این توصیه های امدادی گفت: مسافران نوروزی هنگام مسافرت به ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر زنجیر چرخ، لاستیک زاپاس، وسایل اولیه تعمیرات اضطراری خودرو را به همراه داشته باشند.
 
چرخ ساز توصیه کرد: که مسافران نوروزی قبل یا هنگام رانندگی از داروهای خواب آور استفاده نکرده و در صورتیکه احساس ناراحتی یا خواب آلودگی داشته باشند به نخستین استراحتگاه مراجعه کنند.
 
وی از عموم هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره تلفن 112 مرکز پاسخگوی اضطراری سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر تماس بگیرند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.