◄ خطر نابودی حمل و نقل مسافری جاده ای
عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایی انجمن های صنفی حمل و نقل مسافر کشور گفت: امروز حمل و نقل مسافر به نقطه حساسی رسیده است که اگر تصمیمات درست و به جا در مورد گرفته نشود به یقین این صنف نابود خواهد شد.
عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایی انجمن های صنفی حمل و نقل مسافر کشور گفت: امروز حمل و نقل مسافر به نقطه حساسی رسیده است که اگر تصمیمات درست و به جا در مورد گرفته نشود به یقین این صنف نابود خواهد شد.
به گزارش تین نیوز ، مسلم غنی پور، موضوعات مهمی که موجب شده حمل و نقل مسافر به این موقعیت برسد را برشمرد و تاکید کرد: باور نداشتن به صنف مسافر به عنوان بزرگترین بازوی خصوصی حمل و نقل، عدم واگذاری امورات اجرایی به صنف مسافر، اختیار نداشتن سازمان مربوط در امورات حمل و نقل مسافر، مشخص نبودن متولی حمل و نقل، توقع اجرای بخشنامه های که زیرساخت مناسب آن وجود ندارد و در نتیجه اجرا نشدن صدها بخشنامه و عدم وجود عدالت در بخش های حمل و نقل مسافر به ویژه مظلوم واقع شدن حمل و نقل جاده ای مسافر از جمله این موضوعات است.
وی افزود: صنفی که می داند اگر مسافر نباشد، ناوگانی وجود ندارد و اگر ناوگانی وجود نداشته باشد راننده ای وجود ندارد و اگر این سه بخش نباشند شرکتی وجود ندارد، آیا در تصمیم گیری امورات صنفی ناتوان است؟
با سلام این صنف خیلی وقت هست با تصمیمات غلط بعضی از مدیران دولتی رو به نابودی می باشد از نرخ گذاری دستوری تا بالا رفتن قیمت خودرو و قطعات وخدمات میکانیکی بی رویه تا دستور عمل های غیر کارشناسانه همه وهمه برای نابودی این شغل شریف می باشد طبق آماری که چند وقت پیش در همین تین نیوز منتشر شد ظرف ۱۰سال گذشته حدود ۴۵درصد از این صنف خارج شده ولی ورودی به این شغل شاید ۳درصد هم نمی باشد مگر نابودی چگونه می باشد در محلی که خود کار می کنم از ۱۷۰ راننده که با تاکسی ب ون شهری تا سال ۱۴۰۰ اکنون به ۸۰ راننده در پایان ۱۴۰۱ رسیده در صورتی که فقط ۳ راننده جدید ورود وجود دارد حال اگر این نابودی این شغل نیست پس چیست
مهمترین موضوع بی اعتنایی مسئولین ترابری و مجلس به درخواستهای بحق و بجای رانندگان است ، از جمله عدم تصویب مشاغل سخت ، دریافت بیمه حدود ۲ میلیون در ماه ، بازنشستگی بدون سنوات و پرداخت کمترین حقوق بازنشستگی در حد کارگر ساده اینها بخشی از درخواستها هستند که اکنون باعث شده هیچ جوانی رغبت ورود به این شغل را نداشته باشد و این یعنی نابودی زود هنگام رانندگی جاده ای ... که البته تماما مقصر مسئولین کشور هستند
باید به جرات اذعان کرد , یگانه دلیل اساسی در تضعیف این صنف , بالا رفتن ضریب دسترسی به وسیله نقلیه شخصی در کنار فرهنگ خود محوری رایج در جامعه و عدم تحمل دیگریست ولاغیر .
برخلاف چند دهه گذشته , امروز آحاد مردم از تمامی اقشار و دهک ها , صاحب اتومبیل شخصی شده اند , انواع و اقسام طرحهای واگذاری اتومبیل و قرعه کشی به بمناسبت های گوناگون در تمامی ایام سال با بیشترین مشوق ها ,, و انبوه تبلیغات سراسری و جداول فروش و نمایندگی ها و لیست قیمت و اینا از سوی چندین غول خودروسازی داخلی ,, با روانه شدن سیلاب عظیم خودرو به جاده ها و معابر ,, و پارکینگ ساختمان های مسکونی و کوچه خیابان ,, دیگر کسی برای فضای ملال آور ترمینال و اتوبوس با اون سابقه بسیار اذیت کننده در جابجایی مسافر که در اذهان مانده , هرگز دلش تنگ نخواهد شد . فرهنگ و لذت مسافرت با اتومبیل شخصی در دسترس سراسری همگان قرار گرفته و اتوبوس دیگر جایی در این معادله نداره .
تمام دلایل این کارشناسان بزرگوار در ذیل همین علت باید بررسی بشه .