بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ جزئیات شرایط ثبت نام اتوبوس های وارداتی برای رانندگان

جزئیات شرایط ثبت نام اتوبوس های وارداتی برای رانندگان حمل و نقل جاده ای مسافری اعلام شد.

جزئیات شرایط ثبت نام اتوبوس های وارداتی برای رانندگان
تین نیوز |

جزئیات شرایط ثبت نام اتوبوس های وارداتی برای رانندگان حمل و نقل جاده ای مسافری اعلام شد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس دستور العمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور که به دست خبرنگار ما رسیده است، رانندگانی که قصد ثبت نام اتوبوس های وارداتی را دارند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

بیشتر بخوانید:

اعلام نحوه استعلام صورت وضعیت اتوبوس و مسافت های طی شده برای ثبت نام اتوبوس

1- راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس باشد.

2- راننده باید دارای معرفی نامه از طرف کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان ( کانون های استانی یا انجمن های صنفی استانی زیر مجموعه کانون سراسری مذکور) مبنی بر متعهد شدن تامین و پرداخت مبلغ و بازپرداخت بانکی خودرو باشد.

خبرهای مهم:

3- راننده باید دارای ۱۲۰ فقره صورت وضعیت کد رهگیری دار در سال ۱۴۰۱  باشد.

4- راننده شرکت حمل و نقل مسافری تحت پوش قرار دهنده ناوگان باید بر اساس تعهدنامه محضری ملزم به به کارگیری خودروی تحت پوشش در شرکت حمل و نقل مسافر دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس دهی برای اربعین فعالیت نموده و تا پنج سال خودرو در مالکیت راننده باقی بماند و تا پنج سال بعد نمی تواند نسبت به واردات خودرو اقدام نماید ( ضمنا شرکت مسافربری باید برای راننده متقاضی معرفی نامه فعالیت صادر نماید).

5- هر راننده فقط می تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام نماید و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نیست.

6- راننده باید دارای معرفی نامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشد. هنگام معرفی راننده باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره کارت هوشمند وی به همراه نام و کد شرکت مسافربری تحت پوشش به دفتر حمل و نقل مسافر اعلام شود.

7- ناوگانی که دچار حریق و حادثه شده است با تشخیص و تایید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دارای اولویت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید غضنفری پاسخ

    با
    سلام یه نظر به اتوبوس های مدل پایینی که در طرح خصوصی سازی در سال 88 به راننده های که شاغل بودند سالیان سال زحمت کشیدن و با طرح خصوصی سازی که به هیچکدام از بنده های اصل خصوصی سازی عمل نکردن و اکنون 1402 هیچ اقدامی نشده
    که اینجانب با اتوبوس شهری بنز ناسیونال 1375 با هزاران مشکل هنوز سرگردان این طرح باشم از کدام مسوولان این مملکت جناب رییس جمهور باید چشم انتظار رسیدگی شد
    با تشکر
    مسوولان

  • کیوان فتاحی پاسخ

    با سلام
    قسمت عمده ای از ناوگان حمل و نقل متعلق به مالکانی هست که یا مدارک ندارند و یا اگر هم دارند فعال نیستند
    الان با این شرایطی که اعلام شده عملا بازار دلالی رو رونق میدن من مالک هستم و فعالیت چندانی در زمینه رانندگی ندارم پس ۱۲۰ صورت وضعیت نمیتونم داشته باشم بیام به راننده پیشنهاد خرید بدم باید باج بدم و راننده بنده خدا هم شرایط مالی خرید رو نداره

  • Zal پاسخ

    برای وزیران ونمایندگان، هر نفر ۱۵۰۰دستگاه خخخ

  • جعفری پاسخ

    الان باقیمت نجومی به خریدار واگذارمیشه با قیمت مبدا ۴برابر میکشند روش میدن به راننده بدبخت ۴۰سال باید کارکنه جبران بشه.

  • حسین مسعودیانجاغرق پاسخ

    با عرض سلام وخسته نباشی خدمت ریاست محترم مجلس جناب آقای دکتر قالیباف و همچنین وزیر صنعت ومعدن بسیارکاردرستیست تصمیم شمابزرگواران لا قل جان مردم درامان است بسیاری از اتوبوس های جاده ای ما بالای ده سال عمر دارند لا قل اتوبوسهای پیر آزرده خارج می شوند خداوند نگه دارشمابزرگواران باشد

  • امین صلاح زاده پاسخ

    من راننده هوشمند فعال مسافری هستم اگرهشت میلیارد داشتم که شوفری نمیکردم ای کاش با شرایط تسهیلات به رانندگان واقعی اختصاص میدادن وگرنه این طرح هم مثل کامیون نصیب دلال و نمایشگاهی میشه

  • مرتضی رمضانی ناغانی پاسخ

    با سلام عمرمان با اتوبوس های مدل پایین تلف شد تمام رده خارج که مدارک تمدید نمیشد چطور با ید ثبت نام کنیم یه راهی بزارید که بشه اتوبوس رو تعویض کنیم

  • امیرطاها درازهی پاسخ

    اتوبوس بنز

  • غلامرضارودبارکی پاسخ

    خیلی ممنون که به فکرشرکتهاوسرمایه گذاران انها هستین ما رانندگان با سالی ۲۰۰۰۰۰دویست هزارکیلومتررانندگی درجاده شبانه روز .این مسافت یعنی از۳۶۵ روزه سال ۳۰۰شبانه روزشما فکرکنید ما فقطپشت فرمان هستیم.و۶۵ روزسال رو کا رنمیکنیم وبا حقوق ازتهران تا بندره عباس رفت وبرگشت ۱/۸۰۰/۰۰۰یک ملیونوهشتصدهزارتومان .بنظره شما ما صاحب اتوبوس میشیم..مالک اتوبوس ازمسافر بگیرازباربگیرازگازوئیل بگیرتا الا اخرمستقیم توجیبشه.فقط راننده بدبخت سال به دوازده ماه از خانواده دوره وایام تعطیلات که همه مسافرت میرن راننده بدبخت فقط ایام تعطیلاتش یه ماه رمضون وتاسوعا وعاشوراست.این انصاف نیست .صاحبان شرکت وسرمایه داران صدالبته میخرن ما هم همان حمالی که بودیم می مانیم .این واگذاری برای ما رانندها نیست چون ما پولشونداریم .مگراتوبوس دسته دوم روچند میخرید که مااول هشت ملیاردباید بدیم.مافیای لعنتی نابودکرد مارو جیب اقایونوپرپول .عطاشوبه لقاش بخشیدیم مبارکتون باشه

  • حسن جواهریان نوری پاسخ

    ندادن

  • محمود سازش پاسخ

    اتوبوس ثبت نامی می خوام

  • ناشناس پاسخ

    این همه شرایط سخت ! مسئولین کار نا بلد که از چند وچون مشکلات، گرانی و کمبود لوازم یدکی و عدم تطابق درآمد با هزینه های این صنف اطلاع ندارند بخشنامه ای صادر می کنند که احدی حاضر به سرمایه گذاری دراین بخش نبوده و نیست ! دوسال است مسئولین و مدیران قصد واردات اتوبوس‌های دست دوم بین شهری را دارند تا ایام اربعین مشکل و کمبود ناوگان احساس نشود دریغ از احساس مسئولیت و آگاهی و علم در مسئولیت‌های داده شده به این افراد !

  • افشین پاسخ

    باسلام وعرض ادب ، ریاست محترم سازمان پایانه واوحمل ونقل جاده ای خواستم به عرضتان برسانم که چراشانزدهم نیمه دوم کارتهای سوخت شارژنشدن من که فردا سرویس دارم از کجاسوخت تهیه کنم چرااینقدرقشرراننده هارواذیت میکنیدکه حتی زمان استراحتمان هم استرس سوخت داریم اخه این که نشدزندگی که شمادست گرفتید