◄ عمر استفاده از پل ورسک به پایان رسیده است؟
به تازگی متنی در شبکه های اجتماعی منتشر و طی آن عنوان شده که عمر قانونی پل ورسک که 70 سال بوده گذشته و الان 17 سال هم از عمر انقلابی آن هم می گذرد و به همین دلیل باید به به فکر مسیر جایگزین بود.
به تازگی متنی در شبکه های اجتماعی منتشر و طی آن عنوان شده که عمر قانونی پل ورسک که 70 سال بوده گذشته و الان 17 سال هم از عمر انقلابی آن هم می گذرد و به همین دلیل باید به به فکر مسیر جایگزین بود.
به گزارش تین نیوز ، بر اساس این مطلب، وِرِسک از بزرگ ترین پل های راه آهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سواد کوه در استان مازندران قرار دارد.
این پل که از شاهکارهای مهندسی به حساب می آید در سال ۱۳۱۵ بازگشایی شد. پل ورسک که راه آهن سراسری تهران شمال را به هم متصل می کند در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.
این گزارش می افزاید: پل ورسک در شمار مهمترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران محسوب می شود که در مهر ماه ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۳۴ ثبت آثار ملی شده است. ورسک از جمله پل های استراتژیک ایران است که توسط شرکت سوئدی دانمارکی کامپساکس و با تضمین ۷۰ ساله احداث شد.
این پل در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخست وزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت. همچنین در ۲۳ تیرماه ۱۳۲۴ بنابر پیشنهاد وزارت راه، پل ورسک به نام پل پیروزی نامیده شد.
این پل فقط مخصوص عبور قطار است و در حال حاضر قطارهای مسافری تهران ساری و تهران گرگان پس از گذشت بیش از 80 سال هر روز چندین مرتبه از روی آن می گذرند.
همچنین قطارهای باری و سوختی نیز از روی آن عبور می کنند. امروزه پل ورسک علاوه براهمیت ویژه در صنعت حمل و نقل ، از جاذبه های سیاحتی ایران نیز محسوب می گردد.
نام پل ورسک در کتاب رکورد گینس، در بخش پل های با ارتفاع بیش از ۶۱ متر به ثبت رسیده است.
و حال اخطار به وزیر محترم راه و شهرسازی، حادثه ای شاید بدتر از پلاسکو در راه است.
بر اساس این گزارش، عمر قانونی پل ورسک که 70 سال بوده گذشته و الان 17 سال هم از عمر انقلابی آن هم می گذرد و شاید دولتمردان کشورمان منتظر به عمر وجود آمدن فاجعه انسانی دیگر هستند و بعد بگویند یادمان آن را در روستای ورسک نصب می کنیم و اصلا مهم نیست چند نفر انسان بی گناه درآن دره بیش از 100 متر جان خود را ازدست خواهند داد.
به گزارش تین نیوز، در پایان این مطلب از وزیر راه خواسته شده است به فکر مسیر جایگزین باشد.
باسلام
ممنون که چنین مطالبی را انتشار می دهید امیدواریم مسئولین از خواب زمستانی خود بیدار شوند وبه شبکه ریلی کشور فکر کنند خیلی موارد مثل ورسک وجود دارد که عمرشان تمام شده ومنتظر فاجعه هستند اما کو گوش شنوا اگر بخواهیم نام ببریم یک کتاب صد برگ خواهد بود از مواردی که در شبکه ریلی کشور نیاز به بازسازی وبهسازی دارند اما گوشها نمی شنود ومدیران دنبال انقلاب ریلی ورکورد شکنی هستند تا امنیت جان مردم
محور شمال بایستی تغییر مسیر دهد واین از واجبات است
محمر لرستان بایستی تعطیل شود
برای مشکل ماسه های روان در محور بندرعباس وزاهدان وطبس هنوز هیچ کس فکری نکرده است
پل های قدیمی پایش دقیق نمی شوند وهر لحظه امکان دارد فاجعه رخ دهد
سیستم های سیگمنالینگ عمر خود را تمام شده می بینند اما کسی به فکر نیست
شبکه تاسیسات وبرق راه آهن در حال نابودی است اما چشم ها بسته است و....
لطفا ی نامه ب رضا شاه بزنن حداقل بگن بیا چیزی ک ساختیا تعمیر کن یا باز یکی جا برامون بساز.ا
بزرگمردتاریخروحششاد
خارجی ساخته بزرگمردی اش به اون رسیده تن مهندس ورسک رو تو قبر لرزوندی
این پل با نظارت و پایش هفتگی و ماهیانه قطعا تا 100 سال دیگه هم میتونه پذیرای انواع دیزل و واگن باری و مسافری باشه
عمرتون تموم شه .چرا دروغ میگین