بازدید سایت : ۸۸۲۸۵

◄ خروج دو لکوموتیو از خط در ادامه سریال حوادث ریلی

شنیده ها از خروج از خط دو لکوموتیو دیگر و خسارات شدید به کشنده های ریلی حکایت دارد و حادثه مذکور در ایستگاه مشک آباد ناحیه اراک رخ داده است.

تین نیوز |

تنها یک روز پس از خبری که روز گذشته در مورد خرابی لکوموتیو قطار مشهد تهران و تاخیر سه ساعت این قطار منتشر شد، امروز یکشنبه 30 مهر، خبر دیگری در شبکه های اجتماعی مبنی بر حادثه خروج دو لکوموتیو از خط منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز، در این خبر تاکید شده است: شنیده ها از خروج از خط دو لکوموتیو دیگر و خسارات شدید به کشنده های ریلی حکایت دارد و حادثه مذکور در ایستگاه مشک آباد ناحیه اراک رخ داده است.

روز شنبه 29 مهر ماه نیز در شبکه های اجتماعی از قول یک مسافر قطار عنوان شده بود که قطار شماره 385 که ساعت 23 و 59 دقیقه جمعه مشهد را به سمت تهران ترک کرده بود از ساعت 7 صبح روز شنبه در حوالی دامغان متوقف شد و پس از 2 ساعت توقف در ساعت 9 حرکت خود را آغاز کرد. اما ساعت 9 و 14 دقیقه در ایستگاه امروان در حوالی دامغان توقف کرد.  سرانجام ساعت 9 و 29 دقیقه لوکوموتیو کشنده جایگزین در ایستگاه امروان به قطار  385 پارس لاریم ملحق شد.

در این کانال همچنین تاکید شده که روز پنج شنبه 27 مهر ماه نیز قطار زنجان مشهد در خروجی ایستگاه قزوین خراب و دیزل زیمنس سرد شد و حدود ۳ ساعت و نیم طول کشید تا دیزل امداد از تاکستان که در حال رفتن به زنجان بود، برگردد و قطار مسافری ادامه سیر دهد!

قابل ذکر است روز گذشته ( شنبه 29 مهر ماه ) سرپرست روابط عمومی راه آهن در مورد تاخیر قطار مشهد تهران به ایلنا گفت: قطار مشهد تهران در مسیر به دلیل مشکلی که در لکوموتیو پیش آمد حدود سه ساعت دچار تاخیر شد و قطار تا ایستگاه دامغان پیش رفت اما در ایستگاه دامغان تعویض لکوموتیو انجام شد.

جلال مختاری درباره تاخیر قطار مشهد تهران که به دلیل نقص فنی در لکوموتیو در ایستگاه دامغان دچار تاخیر شده بود، اظهار داشت: در ایستگاه دامغان تعویض لکوموتیو انجام شد و دیگر مشکلی پیش نیامد و قطار بدون مشکل به تهران رسید.

وی با بیان اینکه تکانه های قطار ارتباطی به مشکل لکوموتیو نداشت و تکانه ها عوامل متعددی دارند اما در این قطار تکانه نگران کننده ای پیش نیامده بود، گفت: یک تکانه به دلیل اتصال لکوموتیو جدید به قطار بود و این تکانه طبیعی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    حالا جناب قصابیان عزیز ، انتظار دارند کمیسیون عالی سوانح بیفته دنبال این سانحه .
    اونا میگن گور بابای سوانح راه آهن
    چرا عیش ما خراب بشه
    دو ویژگی قطعی برای کمیسیون عالی سوانح : اول استقلال
    دوم تعهد داشتن به پاسخگویی و مسئولیت پذیری .
    این آمار سازی و اینها رو هم بریزین دور (پیشنهاد آقای قصابیان)
    الان با آمار نمی بینید چطور آقای دکتر میعاد صالحی رکوردها می زنه
    هر وقت این دو ویژگی بالا در کمیسیون عالی سوانح ریلی برقرار شد جمع آوری آمار از حوادث معنادار خواهد شد الان اصلا یک بحث و پیشنهاد خنده داری بیش نیست .
    از آقای قصابیان عزیز ، عذر خواهی می کنم اگر کمی متن صریح و تند شد

    • ناشناس

      بنظرم دکتر صالحی دقیقا داره رو خط صحیح حرکت می کنه چون حرکت خزنده و مخوفی توسط جریان وباند... در حال انجام است مثلا در زمان راشدی هم وقتی میخواستند کلک مدیر عامل رجا جعفری رو بکنند دنبال ایراد های بنی اسرائیلی شانتاژ گری مثل نظافت واگن و دستشویی ها و... و گزارش اون به مدیر عامل راه آهن بودند تو همون مقطع با شانتاژ گری کلاشی زیر آب بنده خدا رو زدند
      اساسا کار این باند تخریب و بزرگ نمایی و تبلیغ توسط عوامل باند است

    • ناشناس

      یک پرده دیگر از پاچه خوارها رو در نوشته قبلی می بینید
      آخه ، اینکه سوانح کمتر بشه بهانه ی بنی اسراییلی و شانتاژ هست
      انصاف و عقل هم چیز خوبیه
      کسی که بگه اگه کمیسیون عالی سوانح خوب کار نکنه سوانح بیشتر میشه کجای حرفش کلاشی و شانتاژه
      خدایا ما رو ازدست ..نجات بده

    • ناشناس

      آدم تعجب می کنه این آقا میگه دکتر صالحی داره درست حرکت می کنه
      حماقت هم حدی داره
      روز به روز بر تعداد و شدت حوادث ریلی داره افزوده میشه اونوقت پاچه خوارها پرو روتر و وقیح تر حرف می زنند

    • جعفری

      استدلال عوامل باند و تربیت خانوادگی شوم. رو ببینید الفاظ پاچه ...و..اینها برای نگه داشتن پست مقام شون از همه ابزار ها استفاده می کنند مثلا در فلان خط تو زاهدان یکنفره داشت پیچ خورد پس تقصیر صالحیه .... اینها زمان سانحه سمنان که صدها نفر سوختند چرا لال بودن. چون اکثریت یا رفقا یا شاگردان مدیر عامل دولت تزویر و امید هستند مدیر عاملی که از رجا و مپنا اومد ....‌‌تا تونست مهر چینی کرد حتی تو آبدار خونه دفتر مدیران... الآن هم تو پنت هاوس ش تو ازگل حال می کنه و با ثروت بادآورده و به ریش ملت میخنده و با برادرش منتظر ظهور آقا امام زمانه

    • اسکندر

      بسیار جالبه همراهی تین نیوز با عوامل حمله کننده به دکتر صالحی فک کنم اگه برق دستشویی فلان ایستگاه بین راهی هم بره یک جوری به دکتر صالحی ربط و تیتر می زنید .....جل الخالق دیگه خیلی تابلو شده ..... بهتره پورسید آقایی خط و استراتژی جدید بگیرید

    • ناشناس

      آقای جعفری مطالب رو نمی خوانید و جواب میدین
      اینکه جلوی سوانح گرفته بشه و کم و کمتر بشه شما مخالفش هستی
      نمی فهمی یا خودت رو به نفهمی زدی که بحث های حاشیه ای رو وارد موضوع می کنی

    • اسکندر

      اولا متاسفم خانوادت بهت یاد ندادن چطوری حرف بزنی و از الفاظ فهمیدن و نفهمیدن برای خانواده خودت استفاده کنی دوما من اندازه سن خودت و بابات تو بهره برداری و سوانح کار کردند اونوقت که تو پشت بابات بودی ما سانحه جمع می کردیم سوما سانحه و سوانح هزار تا چیز تو دخیله یکیش کارمند های پررو و علاف مثل تو هست که عوض کار کردن فقط تو اینتر نتی پول یا مفت میگیری اما مانورچی و سر مانورچی راننده و ریس قطار فقط کار می کنن و حق انونا رو امثال تو می لو‌مبونن

    • ناشناس

      ناشناس بهتره خفه شی زر نزنی و بری از بابات بپرسی چطور ی حرف باید بزنی بعدش سوانح سر صاحب داره خودشون می دونن چکار کنم مثل مهندس اسماعیلی و حمید هوگوجانی. اینها اندازه سن بابا ننت تو راهن کار کردن پس لال شو تو کار بزرگ ها دخالت نکن

  • ناشناس پاسخ

    این حرف درسته
    وقتی کمیسیون عالی سوانح خود رو بی نیاز از هر پاسخگویی می داند چرا خودش رو برای وقوع و یا عدم وقوع سوانح به دردسر بیندازه
    الان برای سانحه قطار یزد در طبس، حتی گزارش کمیسیون عالی اطلاع رسانی هم نشد
    متاسفانه مجلس خیلی در این زمینه مقصر است

  • ناشناس پاسخ

    مدیر عامل فقط رکوردهایی که معنی مثبت دارد و یا می تواند داشته باشد را اطلاع رسانی می کند و گند را لاپوشانی می کنند و پاچه خوارها هم به شدت در حال اضافه کارند
    الان کم کم یکی از اینها میاد تو میدون ...

  • کارشناس ریلی پاسخ

    به نظر می رسد گوش شنوائی نه در راه آهن وجود دارد و نه در وزارت راه این دست فرمان که میعاد صالحی در پیش گرفته در دوسال آینده چیزی از این راه آهن مفلوک باقی نمی ماند نه خط خواهیم داشت ونه ناوگان ونه تجهیزات دیگر وبر می گردیم به سالهای دور راه آهن که با سرعت 60 تا 70 کیلو متر بر ساعت راه می رفتیم که یک موقع از خط خارج نشویم البته قطعا عاشقان سینه چاک مدیر عامل جوان که به لطف ایشان یک شبه و با 25 سال سن مقام ومنصب گرفته اند حالا تشریف می آورند و ضمن هتاکی به ما و امثال ما مطابق معمول مشکلات را به گردن آقایی ها وخدائی ها و احمدی ها و... می اندازند و میعاد صالحی را مبرا از هر اشکالی نشان می دهند لیکن آینده ثابت می کند که سوء مدیریت های میعاد صالحی و تیمش چه بر سر راه آهن آورد و فقط این همکاران راه آهنی هستند که در سخت ترین شرایط و با کمترین دریافتی کار می کنند و باید همیشه مورد اتهام وارد شوند که کم کاری کرده اند که سانحه ایجاد شده است کمسیون عالی سوانح جدید هم که جمعی بی سواد از گذشته راه آهن هستند هم به ماله کشی سوانح مشغول هستند الحمدالله همگی هم در شرکت های مختلف ذینفع هستند و علاقه ای به محکوم کردن مدیران وشرکت ها ندارند و تنها پرسنل مظلوم را مقصر معرفی می کنند راستی سابقه رییس کمسیون عالی سوانح فکر کنم از 45 سال عبور کرده است همچنان به کار ادامه خواهند داد انشالله

  • سعید پاسخ

    کاملا از تیتر زدن و کامنت گذاری ها و نظرگذاری معلومه میخواهید جهت دهی کنید برای اهداف خودتون در زمان پورسید آقایی و محمدزاده و سعید نژاد بزرگترین سوانح ریلی جهان و ایران اتفاق افتاد اما هیچ صدایی از شما در نمی اومد چون مال دولت اصلاحات و تزویر و دروغ و امید بودند... اما الان عمال و باقی مانده اونها حمله شدیدی علیه دکتر صالحی براه انداختند چون منافع شون بخطر افتاده

    • ناشناس

      خودت فکر نمی کنی یه خورده زیادی داری مزدوری می کنی؟ بنده خدا آخه چی گیرت میاد؟

    • ناشناس

      بهتره چشمات رو نبندی گاله رو باز کنی مردم رو مزدور خطاب کنی

  • ناشناس پاسخ

    الانه که یکی از پاچه خوار های مدیر عامل ، میاد وسط گود یک گرد و خاکی بکنه
    آماده باشین

  • ناشناس پاسخ

    الان مدیر اراک موضوع را نفی یا تایید می کنه

  • م. ک پاسخ

    به نظر می رسد نهادهای اطلاعاتی و نظارتی باید روی مسائل راه آهن نظارت و ورود جدی تری داشته باشند.
    متأسفانه وضعیت بخش ریلی خیلی نامطلوب است و روزبروز هم وخامت این وضع در حال تشدید است. از هر منظری که نگاه میشود مثلا آمار حمل بار و جابجایی مسافر، سوانح، مرگ و میر کارکنان و عابران و ... اوضاع اصلا خوب نیست و بدتر از این، دستور مدیریت ارشد راه آهن برای عدم انتشار حقایق است. همه شاهد بودند که به محض انجام یک مصاحبه از سوی آقای درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب مبنی بر نامطلوب بودن تعداد لکوموتیو و آثار مخرب آن برای کشور، ایشان برکنار شد.
    آیا اراده ای برای پیشگیری از این روند نزولی وجود دارد؟ فعلا آنچه مشاهده میشود عکس این اراده را نشان میدهد. هر کس پیشنهاد اصلاحی میدهد، احتمالا برعکس آن عمل میشود.
    چرا می گوییم نهادهای نظارتی باید ورود جدی تری داشته باشند؟ چون این همه خرابکاری . نزول شاخصهای عملکرد و ایمنی نمیتواند سهوی باشد، نمیتواند کار گروهی خارج از راه آهن باشد، نمیتواند بدون اراده قبلی رخ دهد. اینهمه اتفاقات سلسله وار، می تواند نشانه های یک سوء نیت باشد نه صرفاً نشانه های یک ضعف عملکردی.

    • اعلایی

      نهاد های نظارتی باید به دکتر صالحی گوشزد کنند معاون سیر و حرکت و قائم مقام و معاون مسافری و مدیران زیادی مثل مدیر کل خدمات نظارت مسافر و..... عوامل دخیل در رانت بلیط و بار و.... همه و همه از منصوب شدگان دولت تزویر و دروغ و امید و با حکم ...به این مقامات رسیده اند حالا شما انتظار دارید با سید میعاد صالحی همراهی کنند قطعا اینطور نیست الآن در بلیط مسافری ... و ... چنان مهره چینی کرده ام که یک بلیط دست مردم عادی براحتی نمی رسدو رانت آن کامل در اختیار باند ... است

    • ناشناس

      آقای علایی دنبال سمتی و پستی هستی شما
      مرد حسابی الان همه قدرت دست مدیر عامل هست نمی تونه کار کنه اولا چرا قبول مسئولیت کرد دوم سریعتر واگذار کنه به اهلش
      در ضمن فکر نکنم از این جور مطلب نوشتن برای امثال شما آبی گرم بشه

  • ناشناس پاسخ

    فارغ از بدتر بودن قبلی ها و یا خوب بودن مدیر عامل فعلی ، اگه حوادث کم نشه و جلوش گرفته نشه همه ضرر خواهند کرد
    لذا به جای مرده باد و زنده باد
    مطالبه افزایش ایمنی درست ترین کار است و اون محقق نمیشه جز با ایجاد شفافیت به جای ابهام ، چون در حالت ابهام ، زمینه برای دروغ گویان و پاچه خوارها مهیا خواهد بود