◄ خسارت شدید واژگونی واگن قطار حامل گندم در ایستگاه کرج
فرار جرثقیل ریل گذاری به خط سیلو ایستگاه کرج منجر به برخورد شدید با واگن مسقف شرکت توکا و تراک موبیل سیلو شد.
فرار جرثقیل ریل گذاری به خط سیلو ایستگاه کرج منجر به برخورد شدید با واگن مسقف شرکت توکا و تراک موبیل سیلو شد.( شماره واگن ۹۴۲۶۴۶۰ و شماره جرثقیل ۵۴۴)
به گزارش تین نیوز، این برای چندمین بار در چند روز اخیر است که خبر حوادث مختلف ریلی در شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی مرتبط با حمل و نقل ریلی منتشر شده است.
بر اساس آن چه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، حادثه مذکور روز گذشته ( شنبه ششم آبان ماه) رخ داده است.
بیشتر بخوانید:
کانال تلگرامی که این خبر را منتشر کرده، همچنین مدعی شده که پس از وقوع این حادثه، از سوی مدیرکل راه آهن تهران و مدیرعامل راه آهن تاکید شد که این حادثه رسانه ای نشود.
این کانال همچنین برآورد کرده که علاوه بر خسارت جدی به جرثقیل ۱۲۰ تنی و واگن توکا ریل و تراک موبیل متوقف، در جلوی واگن خسارت زیادی به تراک موبیل وارد شده و منجر به واژگونی واگن و تخلیه بیش از ۴۰ تن گندم در کنار خط و آلودگی گندم به خاک و آلودگی های روی خط شده است.
فهرست حوادث ریلی در 10 روز اخیر:
مانورچی راه آهن زاهدان صبح روز چهارشنبه سوم آبان ماه حین مانور بین تامپون جرثقیل ریلی و لکوموتیو در دم جان داد.
یکشنبه 30 مهر خروج از خط دو لکوموتیو دیگر و خسارات شدید به کشنده های ریلی شد، حادثه مذکور در ایستگاه مشک آباد ناحیه اراک رخ داد.
شنبه 29 مهر ماه قطار مشهد تهران در مسیر به دلیل مشکلی که در لکوموتیو پیش آمد حدود سه ساعت دچار تاخیر شد و قطار تا ایستگاه دامغان پیش رفت اما در ایستگاه دامغان تعویض لکوموتیو انجام شد.
روز پنج شنبه 27 مهر ماه نیز قطار زنجان مشهد در خروجی ایستگاه قزوین خراب و دیزل زیمنس سرد شد و حدود ۳ ساعت و نیم طول کشید تا دیزل امداد از تاکستان که در حال رفتن به زنجان بود، برگردد و قطار مسافری ادامه سیر دهد!
با دکتر صالحی پیش به سوی نابودی کامل راه آهن و صنعت ریلی ایران بعد از 90 سال آقایان مسئولین که به نظر بی خیال شده اند و راه آهن را فراموش کرده اند دکتر صالحی هم هچنان بر مواضع اشتباه خود پافشاری دارند همه چیز همه تقصیر دولت روحانی و مدیران دولت روحانی است پس پیدا کنید پرتقال فروشی را که در راه آهن سانحه ایجاد میکند مدیر کل مهمترین اداره کل راه آهن یعنی تهران شخصی با رزومه حضور در حراست بدون داشتند تحصیلات مرتبط و همچنین دیگران ودیگران مدیر کل ایمنی فاقد مدرک معتبر و سابقه لازم و و ما دنبال بهبود شرایط کمی شبیه به داستانهای طنز عزیز نسیم شده داستان این راه آهن ما.
این کامنت ها توسط یکی دوتا علاف تو ساختمون مرکزی عباس آباد داره اداره میشه بهتره بگم چاییدید خبری نیست نمیتونید زیر آب این بنده خدا رو بزنید پس بهتره گاله رو ببندید و منتظر خط بعدی از طر ف پورسید آقایی باشید
آقا مگه قرار نبود راه آهن و سفر ریلی نمایشگر صفت ایمنی باشه؟
پس این که شد هر روز سانحه...
یا این بنده خدا میعادصالحی نمیتونه درست مدیریت کنه، یا هم اینکه آقای میعاد صالحی خوبه و کل نیروی انسانی راه آهن دارن خیانت میکنن بهش و هر روز سانحه ایجاد میکنن تا از شر آقای صالحی خلاص بشن.
در هر دو صورت آقای صالحی جان عزیزت تا 100 نفر رو تو یه سانحه ریلی به کشتن ندادی خودت ول کن برو
آفرین گل پسر
آفرین 100 آفرین هزار و سیصد آفرین
بیا برو به خدا اینکاره نیستی
پورسید آقایی و سعید نژاد که رکورد زدن تو سمنان و نیشابور هزار نفر و به کشتن دادن
اولا دروغ ممنوع! هزار نفر را از کجا آوردی؟ ثانیا از کجا معلوم کار همون هایی بوده که مافیا مافیا راه می اندازند؟ اگر چنین باشه که خداوند آنها را به سزای عمل شون میرسونه! توی راه آهن آنقدر افراد مختلف هست که هر کسی میتونه هر ادعایی را بکند! آقایی از رده کارشناسی در راه آهن کار کرد و افتخار راه آهن هست. اگر هم استعفا کرد از سر مسئولیت شناسی بود! دیگران که از جا شون تکان هم نخوردند و با پر رویی ادامه دادند! سعید نژاد هم از بالا بهش گفتند استعفا ندهد! و گرنه خودش به وزیر استعفا داده بود. اگر اطلاعات نداری برو اول اطلاعاتت را تکمیل کن.
"عزیز نسین" درست است کارشناس ریلی خیلی خبره و باسواد و دلسوز!!!!!
آقای اسکندر و خوانندگان دیگری که در دفاع از عملکرد آقای دکتر صالحی در اینجا مطلب گذاشته اید
چند سوال را لطفاً پاسخ بفرمایید :
اول : الان تعدادحوادث ریلی نسبت به دوره های گذشته زیادتر شده یا خیر ؟(تعداد حوادث نه شدت حوادث )
دوم: شفافیت و پاسخگویی نسبت حوادث ریلی ، در حال حاضر در چه وضعیتی است ؟
سوم : چه راهکاری باید برای کاهش حوادث ریلی اندیشیده شود ؟
چهارم : اگر برای حوادث ریلی ، که در حال تبدیل به زنجیره ی حوادث می باشد فکری از سوی مدیریت عالی راه آهن نشود چه نتیجه ای به دست می آید ؟
حتما کسانی معرض و مریض هستند از هر دو طرف طرفدار و منتقد مدیریت فعلی که نامربوط صحبت می کنند ولی سوالات بالا همه مربوط و محترمانه و فارغ از هر حب و بغضی است اگر جواب نمی دهید روی آنها فکر نمایید با تشکر
اینکه باید جلوی افزایش حوادث گرفته بشه و کم بشه فارغ از هر حیث و بغضی ، باید مطالبه هر انسانی با عقل سلیمی باشه و اصلی ترین و ابتدایی ترین راهکار تحقق چنین مطالبه ای جلوگیری از عدم اطلاع رسانی و بیان شفاف واقعیت ها و پاسخگویی است
چیزی که آقای دکتر صالحی تا کنون نشان داده واجد این اوصاف بکلی نمی باشد
چرا نباید جزییات حوادث به صورت رسمی اطلاع رسانی شود
کمیسیون عالی سوانح ریلی الان دارد چه شکری میل می کند .
چرا فقط عده ای از کارکنان منهای طبقه ی مدیران در این حوادث مقصر و قلع و قمع شوند .
با سرعت پیش به سوی پایان راه آهن
یک بار جستی دو بار جستی ...
چرا جزییات سوانح که بازخورد مدیریت شما و مدیران تحت مدیریت شماست اعلام نمی شود تا یک خاکی برای حل این معظل ریخته شود
مدیران قبلی دزد و ناکارآمد بودند به جای خود
چرا رفتارهای غلط مدیریتی هنوز باید ادامه پیدا کند
چرا
و فرعون ذی الاوتاد
الذین طغو فی البلد
آن ریک لباالمرصاد
مواظب مرصاد باش جناب آقای دروغگو
"معضل" صحیح است.
فعلا به این مورد برس
کاشکی با تغییر معظل به معضل ، ... مدیر عامل هم بر طرف می شد کاشکی
سردبیر لطفاً اینم تیتر کن بعنوان سانحه ماشین ما که باهاش مبرفتیم ایستگاه پنچر شد و ما پنچری رفتیم پس تقصیر دکتر صالحیه .....ههههههه دیگه تابلو داری گیر میدی
بهتره ببندی گاله رو کارشناس مثلا روابط
اولا اما رسمی سانحه نیشابور 450نفر بود و سوانح دیگر که در زمان پورسید آقایی تو سمنان و امروان و سوانح سعید نژاد جمعا نزدیک به هزار نفر بودند
دوما مشکلات راه آهن از زمان رفسنجانی و دادمان شروع شد و اینها شروع به مهره چینی از سال 72در راهن نمودند که پورسید آقایی و سعید نژاد محصول این حرکت خبیث بود
سوما تمام این بدبختی های فعلی از خصوصی سازی باند سعید نژاد و پورسید آقایی و محمد زاده و رسولی و....است و البته حماقت. احمدی نژاد
رابعاً باند فوق از طریق شاگردان پورسید آقایی و رفقا و فامیل ها در تمام ارکان راه آهن و شرکت های اقماری نفوذ نموده و در حال فعالیت هستند این شبکه بسیار دقیق و کوشا در حال حفظ منافع باند زر و زور تزویر و کسب در آمد برای ایشان است شما دقت کنید
خامسا در جای جای راه آهن از معاون بهرهبرداری و معاون مسافری و عوامل دخیل در بازرگانی داخلی و خارجی عوامل دخیل در خط فروشی عوامل دخیل در بلیط فروشی و رانت آن از مدیر و معاون و کارشناس مسئول حتی سوپور های روابط عمومی هم از طرف پورسید آقایی در راه آهن استخدام یا پست گرفتن از این مدیران که راساتوسط پورسید آقایی منصوب شدند مثل معاون بهره برداری یا قایم مقام و معاون مسافری و مدیران و روسای گروه ها و کارشناسان همه و همه از ارادتمندان پورسید آقایی و این باند هستند
حراست راه آهن باید راست ورود عنوان اخلالگر و مدیران اخلالگر که زیر آبی در حال تولید سانحه هستند را جابجا کنه.
خیلیها در راه اهن این روزها وقتی خبر یه سانحه را میشنون بلافاصله هورمون لذت در مقیاس انبوه در بدنشون ترشح میشه! دست خودشون هم نیست
چون ....هایی که موجب سوانح هستند زیادن
سوانح رو کم کنید اگه مدیریتون بلده
تا کسی هورمون ترشح نکنه
مشکل ... و ...ایشون هست
گل گفتی جناب ناشناس!
اینقدر سیاه نمایی هم خودش رکوردیه برای تین نیوز
به نظر ميرسد زيرساختهاي راه آهن هم مانند ساير يرساختها دچار فرسودگي شده باشه و از طرف ديگه نيروهاي كارآمد و دلسوز يكي پس از ديگري بازنشسته شده اند و رفته اند و كا ر به افراد كم تجربه و بي انگيزه سپرده شده و سهل انگاري و و عدم رعايت نكات ايمني باعث بروز حوادث ناگوار در مجموعه راه آهن مي شود لذا لازمست يك آسيب شناسي جدي و همه جانبه در همه رده ها انجام شود و با شناسايي موارد حادثه ساز نسبت به رفع آنها اقدام نمود و افراد نالايق و بي انگيزه كنار گذاشته شوند هرچند كه نور چشمي اين و آن بوده باشند .
چطور براي تيم فوتبال كه با مربي ايراني نتيجه ضعيف در مسابقات مي گيره ميرويد و مربي خارجي با هزينه هاي گزاف استخدام مي كنيد خب چرا براي اداره يك شركت معظم مثل راه آهن و يا جاهايي ديگه از مديران خارجي استفاده نمي كنيد ؟
مثلا"از چين يا از روس يا كشور ديگه حد اقل براي يك مدت براي سامان بخشيدن به امور استخدام كنيد تا به يك نقطه قابل قبول برسيد و مديران مدعي داخلي را آموزش بدهند و مهارتشان را بالاتر ببرند تا مردم بيچاره گرفتار نشوند .