بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

◄ دردنامه کارکنان فنی در پی مرگ دلخراش یک مهندس پرواز در داخل موتور هواپیما

به دنبال مرگ دلخراش مهندس پرواز هواپیمایی وارش که به داخل موتور کشیده شد و جان باخت، جمعی از مهندسان و کارکنان فنی صنعت هواپیمایی خواستار اقدامات فوری و قاطع، برای افزایش ایمنی و کاهش خطرات در محیط کار شدند.

دردنامه کارکنان فنی در پی مرگ دلخراش یک مهندس پرواز در داخل موتور هواپیما
تین نیوز

به دنبال مرگ دلخراش ابوالفضل امیری مهندس پرواز هواپیمایی وارش که هفته گذشته  و در روز 12 تیر ماه به داخل موتور کشیده شد و جان باخت، جمعی از مهندسان و کارکنان فنی صنعت هواپیمایی خواستار  اقدامات فوری و قاطع، برای افزایش ایمنی و کاهش خطرات در محیط کار شدند. 

به گزارش تین نیوز،  مهندسان و کارکنان فنی صنعت هواپیمایی در پیامی به مدیران این صنعت همچنین راهکارهایی را جهت ایمن کردن محیط کار خود ارایه و خطاب به آنان عنوان کردند:  بیایید با هم دست به دست هم دهیم و محیطی ایمن تر و سالم تر برای همه ایجاد کنیم تا دیگر شاهد از دست دادن هیچ کدام از همکاران عزیزمان نباشیم.

در بخشی از این پیام مهندسان و کارکنان فنی صنع هواپیمایی آمده است:  با قلبی اندوهگین و چشمانی اشک آلود، گزارش ناگوار فوت یکی از همکاران عزیزمان در فرودگاه چابهار و در شرکت هواپیمایی وارش را دریافت کردیم. این حادثه دلخراش که در اثر کشیده شدن یکی از مهندسین فنی به داخل موتور هواپیما رخ داد، برای همه ما در این صنعت هشداری جدی و تلخ است. 

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: ما، به عنوان مهندسان و کارکنان فنی، هر روز با چالش ها و مخاطرات متعددی روبرو هستیم. اما این حادثه نشان داد که هنوز هم نیازمند بازبینی و تقویت پروتکل های ایمنی خود هستیم. هر روزی که ما به محل کار می رویم، امید داریم که با تلاش و دانش خود، پروازی امن و بی خطر را برای مسافران و خدمه هواپیما فراهم کنیم. اما اکنون، با از دست دادن یکی از بهترین های خود، باید بیش از پیش به اهمیت ایمنی در محیط کار پی ببریم.

متن کامل این پیام را د رادامه بخوانید: 

« مدیران محترم صنعت هواپیمایی،

با سلام و احترام،

با قلبی اندوهگین و چشمانی اشک آلود، گزارش ناگوار فوت یکی از همکاران عزیزمان در فرودگاه چابهار و در شرکت هواپیمایی وارش را دریافت کردیم. این حادثه دلخراش که در اثر کشیده شدن یکی از مهندسین فنی به داخل موتور هواپیما رخ داد، برای همه ما در این صنعت هشداری جدی و تلخ است. این اتفاق تلخ، ما را به فکر فرو برد که چگونه می توانیم محیط کارمان را ایمن تر کنیم و جان های عزیز همکارانمان را از چنین خطراتی مصون بداریم.

ما، به عنوان مهندسان و کارکنان فنی، هر روز با چالش ها و مخاطرات متعددی روبرو هستیم. اما این حادثه نشان داد که هنوز هم نیازمند بازبینی و تقویت پروتکل های ایمنی خود هستیم. هر روزی که ما به محل کار می رویم، امید داریم که با تلاش و دانش خود، پروازی امن و بی خطر را برای مسافران و خدمه هواپیما فراهم کنیم. اما اکنون، با از دست دادن یکی از بهترین های خود، باید بیش از پیش به اهمیت ایمنی در محیط کار پی ببریم.

لذا از شما مدیران محترم تقاضا داریم که اقدام زیر انجام شود:

بازبینی پروتکل های ایمنی:

پروتکل ها و دستورالعمل های ایمنی موجود را بازبینی کرده و در صورت نیاز به روزرسانی کنید تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود.

آموزش مداوم:

دوره های آموزشی ایمنی برای تمامی کارکنان فنی برگزار شود تا همواره با جدیدترین استانداردها و روش های ایمنی آشنا باشند.

تجهیزات حفاظت فردی: 

تأمین و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب و با کیفیت برای همه کارکنان فنی الزامی گردد.

افزایش نظارت و بازرسی: 

نظارت ها و بازرسی های دوره ای و سرزده برای اطمینان از رعایت کامل پروتکل های ایمنی انجام شود.

حمایت روانی و معنوی: 

پس از چنین حوادثی، حمایت روانی و معنوی از خانواده ها و همکاران آسیب دیده فراهم شود تا با این فقدان کنار بیایند.

ما به عنوان اعضای این خانواده بزرگ، از شما تقاضا داریم که با اقدامات فوری و قاطع، زمینه را برای افزایش ایمنی و کاهش خطرات در محیط کار فراهم کنید. بیایید با هم دست به دست هم دهیم و محیطی ایمن تر و سالم تر برای همه ایجاد کنیم تا دیگر شاهد از دست دادن هیچ کدام از همکاران عزیزمان نباشیم.

با احترام و آرزوی ایمنی و سلامت برای همه،

هادی تقی پور»

قابل ذکر است: صبح روز ۱۲ تیر ماه ماه یک متخصص فنی شرکت هواپیمایی وارش در فرودگاه کنارک در هنگام پاور دادن خلبان، ناگهان در مسیر مکش هوای دهانه ورودی موتور قرار گرفته و به درون موتور توربوپراپ از نوع CFM۵۶-۳ نصب شده بر روی بوئینگ۷۳۷ کشیده شد و در دم جان سپرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.