بازدید سایت : ۸۵۳۲۵

◄ درخواست اجرای بخشنامه ابعاد و اوزان کامیون ها / افزایش تناژ بارگیری کامیون ها کارشناسی شده نبود

تغییرات مربوط به تناژ بارگیری کامیون ها به هیچ وجه بر اساس کار کارشناسی و مشورت با متخصصان صورت نگرفته و بیشتر تحت تأثیر منافع گروهی و سیاسی قرار گرفته است.

درخواست اجرای بخشنامه ابعاد و اوزان کامیون ها / افزایش تناژ بارگیری کامیون ها کارشناسی شده نبود
تین نیوز |

شماری از رانندگان و کامیونداران معتقدند جاده هایی که در سال های اخیر ساخته شده است به دلیل عدم نظارت کافی وحسن اجرا و فشارهای تناژ زیاد، به شدت آسیب دیده و نیاز به هزینه های فراوان برای تعمیرات دارند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون می گویند در گذشته، قوانین و استانداردهایی برای تناژ مجاز حمل و نقل وجود داشت که به خوبی توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل تنظیم شده بود.

به گفته آنان، در گذشته تریلرهای پنج محور مجاز به حمل بار با ظرفیت 38 تن بودند و در صورت مشاهده اضافه بار، پلیس راه به صورت مستمر بر این امر نظارت می کرد. اما متاسفانه، در دهه های اخیر، به دلیل فشارهای مافیا و بده و بستان های غیرقانونی، تناژ مجاز به 40 و 44 تن افزایش یافت، در حالی که زیرساخت ها و جاده ها اصلاً ظرفیت این وزن ها را ندارند.

رانندگان کامیون تاکید می کنند: این تغییرات به هیچ وجه بر اساس کار کارشناسی و مشورت با متخصصان صورت نگرفته و بیشتر تحت تأثیر منافع گروهی و سیاسی قرار گرفته است.

به گفته رانندگان، در واقع، تصمیم گیری در این زمینه ها نه تنها به ضرر زیرساخت ها و اقتصاد کشور، بلکه به ضرر منافع ملی تمام شد. مسئولانی که چنین تصمیماتی اتخاذ کردند، به جای در نظر گرفتن منافع ملی، تنها به فکر حفظ صندلی های خود بودند و از درافتادن با مافیای موجود در این حوزه شانه خالی کردند.

این رانندگان می گویند: در حال حاضر، بخش عمده ای از این زیرساخت ها نیاز به تعمیرات اساسی دارند، اما با توجه به بحران های اقتصادی و کمبود منابع مالی، شرایط برای این اقدامات بحرانی تر شده است.

به گفته رانندگان این موضوع دیگر تنها یک مشکل صنفی نیست، بلکه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. مردم و به ویژه صنف کامیونداران، که روزانه با این مشکلات روبه رو هستند، از مسئولان انتظار دارند که سریعاً وارد عمل شده و اصلاحات فوری را به اجرا بگذارند.

رانندگان و کامیون داران می گویند: از متخصصان و کارشناسان حوزه حمل و نقل درخواست داریم که بدون هیچ گونه تعلل، بخشنامه های جدید ابعاد و وزن ها را تهیه کرده و آن را فوراً ابلاغ کنند.

به گفته رانندگان کامیون، نظارت دقیق و مستمر از سوی پلیس راه و تمام دستگاه های اجرایی درگیر با این مسئله باید صورت گیرد تا از وارد شدن خسارت های بیشتر به زیرساخت ها و اقتصاد کشور جلوگیری شود.

آنان با تاکید بر این که این مطالبه از تمام دستگاه ها و مسئولین مربوطه است که قوانین را فوراً اجرایی کرده و به هیچ وجه اجازه ندهند منافع ملی فدای منافع گروهی و شخصی شود، می گویند:  تا کی باید شاهد این نوع بی توجهی ها باشیم؟ تا کی باید هزینه ندانم کاری ها و تصمیمات غلط بعضی از مسئولان را مردم و کشور پرداخت کنند؟

به گفته رانندگان کامیون، تعمیر و نگهداری زیرساخت ها و شریان های حیاتی کشور به مراتب مهم تر از ساخت آن هاست. امیدواریم که مسئولان هرچه سریع تر وارد عمل شوند تا قبل از نابودی کامل این شریان های حیاتی، کاری اساسی انجام دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید پاسخ

    اصلا حرفی از کیفیت افتضاح آسفالت تولیدی و فناوری های قدیمی روکش آسفالت نیست .

  • ح سلام ایران پاسخ

    مطلب کاملا درست وبه حقی است الان کامیونت من کارتش شش تن هست ‌ولی د دقیقا عین همین کامیونت کارت ۸و۹تن هم دارند