بازدید سایت : ۳۳۴۶۵

◄ سقوط قیمت خودرو با راهکار دبیرانجمن خودروسازان؛ امکان کاهش هفتگی 20 میلیونی قیمت ها

در صورتی که طبق راهکار پیشنهادی دبیر انجمن خودروسازان، هر هفته 10 تا 20 میلیون تومان از قیمت خودروهایی مثل پژو 207 کم شود ظرف کمتر از 3 ماه این خودرو در بازار به 500 میلیون خواهد رسید.

سقوط قیمت خودرو با راهکار دبیرانجمن خودروسازان؛ امکان کاهش هفتگی 20 میلیونی قیمت ها
تین نیوز |

در صورتی که طبق راهکار پیشنهادی دبیر انجمن خودروسازان، هر هفته 10 تا 20 میلیون تومان از قیمت خودروهایی مثل پژو 207 کم شود ظرف کمتر از 3 ماه این خودرو در بازار به 500 میلیون خواهد رسید.

در حالی که طی هفته های اخیر قیمت خودرو بر مدار گرانی قرار گرفته و برخی خودروهای کاملا معمولی داخلی از مرز یک میلیارد عبور کردند، دبیرانجمن خودروسازان با راهکاری عجیب، امکان کاهش 10 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودرو را مطرح کرده است.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان معتقد است با مجوز دادن به خودروسازان برای فروش محصولات خود به قیمت حاشیه بازار، می توان بازار خودرو را به صورت بهتری مدیریت کرد.

اساس پیشنهاد او بر این فرضیه بنا شده که اگر خودروسازان اجازه داشته باشند به جای فروش خودرو به قیمت های تعیین شده توسط شورای رقابت، که بعضا بیش از 100 و حتی 200 میلیون با قیمت بازار فاصله دارد، محصولات خود را به قیمت بازار بفروشند، می توانند شبکه تامین قطعه خود را بهتر مدیریت کنند و تولید خود را افزایش دهند. بنابراین با افزایش تولید، قیمت خودرو شروع به کاهش خواهد کرد.

وی تاکید کرده است: این اقدام توان مالی خودروسازان را تقویت می‌ کند و آن‌ ها می ‌توانند با پرداخت بدهی ‌هایشان به قطعه سازان، شرایط را برای تداوم عرضه قطعات در خطوط تولید فراهم کنند. در این صورت ظرفیت عرضه روزانه ۵ هزار خودرو از مسیر خطوط تولید دو خودروساز بزرگ فراهم است. در صورت فراهم شدن چنین شرایطی شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت خودرو در هفته، خواهیم بود، که این امر به کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو کمک قابل توجهی خواهد کرد.

راهکار پیشنهادی نعمت بخش، البته چندان تازه نیست و دبیرانجمن خودروسازان هربار که قیمت خودرو در بازار اوج می گیرد، پیشنهاد خود را تکرار می کند اما متولیان دولتی صنعت خودرو دست کم تا امروز به پیشنهاد او توجهی نکرده اند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.