بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

◄ واردات 30 هزار کامیون، کشنده و اتوبوس اروپایی و کره ای/ واردات کامیون چینی ممنوع شد؟

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در موضوع ثبت سفارش و وارادت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای تاکید کرد که ناوگان وارداتی از کشورهای اروپایی و کره جنوبی خواهد بود.

 واردات 30 هزار کامیون، کشنده و اتوبوس اروپایی و کره ای/ واردات کامیون چینی ممنوع شد؟
تین نیوز |

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در موضوع ثبت سفارش و وارادت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای تاکید کرد که ناوگان وارداتی از کشورهای اروپایی و کره جنوبی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، این نامه در تاریخ 18 مهر ماه 1403 از سوی داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته شده است.

در بخشی از نامه داریوش امانی در مورد صدور مجوز ثبت سفارش و واردات ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای خطاب به معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید شده است: خواهشمند است دستور فرمایید مجوز ثبت سفارش واردات تا سقف 20 هزار دستگاه کامیون و کشنده و نیز 10 هزار دستگاه اتوبوس در سال 1403 برای اتوبوس ها ، کامیون ها و کشنده های ساخت کشورهای اروپایی و کره جنوبی با رعایت ملاحضات مرتبط با امر وارداتدر سامانه جامع تجارت و مفاد آیین نامه اجرایی تبصره 7 و 10 قانون اصلاح ساماندهی صنعت خودرو مصوب 28 اسفند ماه 1402 هیئت وزیرات و آیین نامه اجرایی قانون الحاق مو اردی به قانون سامانده ی صنعت خودرو، مصوب گردد.

در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان شده است که تسهیل امور واردات ناوگان حمل و نقل جاده ای به منظور کاهش متوسط عمر ناوگان، افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش آلایندگی های زیست محیطی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است، به دنبال انتشار تصویر نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مجوز ثبت سفارش و واردات کامیون، کشنده و اتوبوس جاده ای، رانندگان کامیون و کامیونداران و همچنین رانندگان اتوبوس محتوای این نامه را ممنوعیت واردات اتوبوس و کامیون چینی تعبیر و با انتقاد از کیفیت ناوگان کامیون و اتوبوس چینی و ... از واردات ناوگان اروپایی و کره جنوبی استقبال کرده اند.

نامه سازمان راهداری و ممنوعیت واردات اتوبوس

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.