بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ دیوان عدالت اداری، فرسوده سواران واقعی را به حاشیه راند

دیوان عدالت اداری ، مصوبه ای که شروطی را بر سر راه واردات کامیون به کشور قرار داده بود، باطل کرد.

تین نیوز |

دیوان عدالت اداری ، مصوبه ای که شروطی را بر سر راه واردات کامیون به کشور قرار داده بود، باطل کرد و بدین ترتیب تمام کامیون های وارده به کشور تا خرداد ۱۴۰۱ ، مشمول شرط اسقاط کامیون فرسوده نمی شوند.

به گزارش تین نیوز ، رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دایر بر ابطال ماده 4 آیین نامه بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور بود.

بر اساس این رای، اطلاق شرط اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون به ازای هر یک دستگاه کامیون وارداتی و محدودیت ظرفیت حداکثر سه تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باطل شد.

بیشتر بخوانید:

رای سیاسی لغو اسقاط کامیون های وارداتی/ زور مافیای واردات بر فرسوده سواران چربید

به دنبال صدور این رای، حسین پارسایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز طی نامه ای به احمدی فینی سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، وی در بخشی از این نامه که تاریخ آن مربوط به 13 دی ماه 1401 است، تاکید کرد: حسب استدلال مندرج در رای یاد شده، اطلاق ماده 4 آیین نامه اجرایی بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1 مهر 1397هیئت وزیران که بر اساس آن مقرر شده است: «واردات هر یک از دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از 25 سال گذشته باشد و با ظرفیت حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی می باشد.»  در فرضی که آن دسته از واردکنندگان کامیون را نیز که متمایل به استفاده از تخفیفات و تسهیلات گمرکی نیستند، ملزم به اسقاط یک کامیون به ازای هر کامیون وارداتی می باشند، خارج از حدود اختیار بوده و با بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب سال 1395 مغایرت دارد و تعیین این شرط نیز که کامیون اسقاطی باید حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد، هم نسبت به گروه مزبور و هم نسبت به کسانی که می خواهند کامیون وارد کنند و از تخفیفات و تسهیلات گمرکی هم استفاده کنند، خارج از حدود اختیار و مغایر با بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تشخیص داده شده است.

تصویر نامه در ادامه آمده است:

نامه سازمان راهداری
حسین پارسایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید فخرالدین شریعتی پاسخ

    بنام خدا
    با سلام
    بنا بود بخاطر سلامت مردم با خارج کردن ناوگان فرسوده ومصرف
    زیاد وجلوگیری از آلودگی هوا واز بین رفتن سرمایه های ملی ناوگان نوسازی شود با خارج شدن ناوگان فرسوده ولی متاسفانه بخاطر روابط غلط بعضی ها و منافع نامشروع یک عده خاص سلامتی مردم و منافع ملی کشور را بحراج میگذارند

  • سید فخرالدین شریعتی پاسخ

    بنام خدا
    در اصل باید بگوییم دیوان عدالت اداری سلامتی کل جامعه و منافع ملی کشور را به حاشیه راند در جهت منافع یک عده خاص

  • هاشم پاسخ

    آیا دولت به دارندگان ماشین فرسوده ماشین می‌دهد یانه