بازدید سایت : ۱۴۵۴۴۹

◄ رانندگان اتوبوس از دولت جدید چه انتظاری دارند؟

رانندگان اتوبوس نداشتن بیمه تکمیلی و سختی کار، رشد قارچ گونه شرکت های مسافری، بکاهش ظرفیت و بالا رفتن عمرناوگان اتوبوسی، افزایش بی رویه قیمت اتوبوس و نیز افزایش سیستم های نظارتی و نظارت‌ های جانبدارانه را از عمده مشکلات و دغدغه های ادامه دار این صنف عنوان کرده اند و از دولت خواستار رسیدگی و پایان دادن به این مشکلات دنباله دار هستند.

 رانندگان اتوبوس از دولت جدید چه انتظاری دارند؟
تین نیوز |

این روزها بازار مطالبات از دولت مسعود پزشکیان بسیار داغ است؛ بسیاری از فعالان صنفی در حال گفتگو و بیان دغدغه ها و معضلاتی هستند که  برای چاره جویی و گره گشایی از این معضلات چندین ساله چشم امید خود را به کابینه جدید دولت مسعود پزشکیان دوخته اند. در این میان رانندگان اتوبوس در بخش حمل ونقل جاده ای از جمله صنوفی هستند که خواستار رسیدگی به مشکلات و مطالبات خود بوده و از دولت پزشکیان انتظار دارند تا باری از دوش این صنف زحمتکش بردارند. 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در صنعت حمل ونقل جاده ای مطالبات فراوان است و بخشی از این صنعت را صنف رانندگان اتوبوس بین شهری تشکیل می دهند. به گفته فعالان و دست اندرکاران صنف مسافربری صفر تا صد این صنف با بخش خصوص اداره می شود و مالکان و رانندگان از اقشار پر زحمت و نجیب جامعه تشکیل شده اما با ادارات دولتی و تعیین تکلیف و بخشنامه های دستوری و غیر کارشناسی نه تنها کمکی به صنف نشده بلکه هر ساله شاهد پسرفت و کوچک شدن حمل و نقل مسافری شده بنابراین تمام فعالان بخش مسافربری درحال فرار به بخش های دیگر هستند.

کاهش ظرفیت و بالا رفتن عمر ناوگان اتوبوسی

به اعتقاد این گروه از فعالان حمل ونقل جاده ای  کشور  در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوسی نسبت به سال های گذشته به یک چهارم کاهش یافته و کمتر کسی جرات ماندن دارد و ناامیدی و سرخوردگی به وضوح در بین شرکت ها، مالکان و رانندگان نمایان است.

از جمله دغدغه هایی که رانندگان اتوبوس مطرح می کنند نداشتن بیمه تکمیلی مناسب برای رانندگان و هزینه های بالای بیمه خویش فرمای رانندگان و همچنین نداشتن سختی کار که باعث جلوگیری از ورود افراد جوان به این صنعت شده است.

به اعتقاد این فعالان حمل ونقل جاده ای بالا رفتن عمر ناوگان اتوبوسی و افزایش بی رویه قیمت اتوبوس باعث افزایش هزینه ها شده و قیمت کرایه جابجایی سالی یکبار توسط ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و هیچگونه صرفه اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید:

دولت به رانندگان بار بی مهری کرد/ جزییات افزایش ۳۰ درصدی کرایه حمل بار

رشد قارچ گونه شرکت های مسافری؟!

معضل دیگری که فعالان حمل ونقل جاده ای در بخش مسافری بدان اذعان دارند و از آن گلایه مندند، رشد قارچ گونه شرکت های مسافری است. آنان در این رابطه می گویند: دولت بدون کارشناسی شرکت های زیادی را به ثبت رسانده و از طرف دیگر با اجرای خط سیر مانع همکاری شرکت ها شده چون اگر در تمام مسیرهای مسافرتی شرکت هم نام نداشته باشید نمی توانید فعالیت کنید. علاوه بر اینکه سیستم های نظارتی با افزایش جریمه ها، سیستم سپهتن، توکن و دیگر سیستم های نظارتی، هزینه نگهداری شرکتها را چندین برابر افزایش داده اند.

این دست اندرکاران حمل ونقل جاده ای  نظارت های جانبدارانه و اعمال فشارها توان سرمایه گذاران، رانندگان و مالکان را به سر آورده و خیلی مسائل مربوط که بیشمار هستند دست به دست هم داده و صنف مسافربری با ناوگان اتوبوس را از چرخه خارج کرده است.

حال که گوشه ای از دغدغه ها و مطالبات صنف رانندگان مسافری کشور طرح شد زمان آن است که دولت جدید با قول های مساعدی که در زمان انتخابات داده و امید به رفع دغدغه های بخش خصوصی و بهره گیری از افراد کاربلد و متخصص در هر صنف و صنعتی را قوت بخشیده، آستین همت را بالا زده و به وعده ها و گفته های خود جامه عمل بپوشاند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    خواهشمند است معضلات را با کارشناسی دنبال کنند... کارشناس اصلی خود رانندگان هستند...نظر یک یا دو یاده یا پنجاه یا هر آنچکه شما را نسبت به آن معضل قانع کند.....اندکی از معضلات...خرابی جاده ها. نبودتابلو ..خط کشیاها...شبرنگها..سختی کار .بی عدالتی در تقسیم ناوگان‌ها..یکیصاحب چندین دستگاه ـ ویکی تا آخر عمرش به شوفری مردم اکتفا کنه و ..........................

  • قاسم عنایتی

    سلام اول بابت بیمه بخدا ماهی ۳تومان براراننده خیلی دوم خواهشن بابت تعویض ماشین اقدام کنید