بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

◄ درد دل یک راننده کامیون از بی مهری مسئولان نسبت به پیگیری هایش در مورد حوادث رانندگی

محمد اتحادی در مورد نحوه برخورد مسئولان با پیگیری های او در زمینه حوادث رانندگی ، اظهار کرد: بعضی مواقع که حوادث رانندگی را به دستگاه های مرتبط اطلاع رسانی می کنم با بی مهری و عدم پاسخ روبرو می شوم

درد دل یک راننده کامیون از بی مهری مسئولان نسبت به پیگیری هایش در مورد حوادث رانندگی
تین نیوز |

 

در حالی که جانشین فرمانده پلیس راه کشور از مرگ روزانه  بین ۴۵ تا ۵۰ نفر بر اثر سانحه رانندگی خبر داده و گفته است ۳۲ سازمان و نهاد در جلوگیری از حوادث رانندگی مسئولیت دارند، یک راننده کامیون گفت: این 32 سازمان درگیر واقعا در حال خدمت  هستند که از 16 درصد افزایش کشته های حوادث مشخص است.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی راننده بخش حمل و نقل جاده ای کالا و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، افزود: دائما از 32 نهاد و سازمان مرتبط با تصادفات در گزارش ها یاد می شود اما آیا مسئول مافوقی پیدا نمی شود پیگیر فعالیت این دستگاه های عریض و طویل تلاشگر باشد؟

 

او افزود: سوال و معضلی که الان در مقوله تصادفات رانندگی وجود دارد عدم پیگیری، بررسی و تحلیل تصادفات و اطلاع رسانی نکات ایمنی و آموزشی آنها از طرف دستگاه های مرتبط است به طوری که همواره بعد از هر حادثه ناگوار رانندگی اعلام می شود که حادثه تحت بررسی است.

اتحادی با طرح این پرسش که آیا حوادث سال های گذشته هنوز بررسی نشده است، که دلایل آن اطلاع رسانی نمی شود، تاکید کرد: تا کی و تا چند سال دیگر باید مردم را سرگرم و معطل گذاشت، چرا دستگاه های مرتبط همکاری نمی کنند؟

 

 وی با اشاره به فعالیت های کمیسیون ایمنی راه های وزارت راه و شهرسازی و صدا و سیما، گفت: صدا و سیما اولین و اصلی ترین نهاد مرتبط با آموزش و اطلاع رسانی بوده اما نسبت به مقوله تصادفات بی تفاوت است.

این راننده بخش حمل و نقل جاده ای و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها عنوان کرد: چرا صدا و سیما برنامه های آموزشی با حضور کارشناسان راهور، پلیس راه، سازمان راهداری، کمیسیون ایمنی راه ها، اورژانس، هلال احمر، دادستانی کشور، پزشکی قانونی، خانواده حادثه دیدگان حوادث رانندگی، معلولان و مجروحان حوادث و رانندگان بخش جاده ای پخش نمی کند؟ چرا حوادث مهم و با خسارات زیاد را بررسی و تحلیل نمی کند؟

وی با بیان این که وقتی برنامه های شبکه های مختلف سیما را مشاهده می کنم از فقدان آموزش های ترافیکی و فرهنگ سازی در مورد تصادفات رانندگی حسرت می خورم، تاکید کرد: این فقدان آموزش در حالی است که حوادث رانندگی کشور هر ساله 138 همت به اقتصاد کشور خسارت وارد کرده و حدود 8 درصد تولید ناخالص کشور را هدر می دهد و 20 هزار جان باخته 380 هزار مجروح معلول و بی سرپرست شدن خانواده ها نیز از آثار ناگوار حوادث رانندگی است.

اتحادی در مورد نحوه برخورد مسئولان با پیگیری های او در زمینه حوادث رانندگی ، اظهار کرد: بعضی مواقع که حوادث رانندگی را به دستگاه های مرتبط اطلاع رسانی می  کنم با بی مهری و عدم پاسخ روبرو می شوم در حالی که  در طی دوران 40 ساله رانندگی خود در جاده ها، حدود 500 صفحه نامه، گزارش، پیشنهاد و انتقاد برای مسئولان کشور و روزنامه ها و نشریات مرتبط با حمل و نقل مرقوم و ارسال کرده و یا حضوری تحویل داده ام.

این راننده بخش حمل و نقل جاده ای و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: همچنین بیش از  100 نکته آموزشی، ایمنی و عکس های مربوطه برای تصادفات تهیه و اطلاع رسانی کرده ام اما هنوز حتی یک نفر مسئول پیدا نشده این نکات آموزشی را به صورت جزوه یا کتاب آموزشی در دیگر استان ها و پایانه های کشور در مقابل دید رانندگان گذاشته و در اختیار رانندگان قرار دهد تا شاید حوادث رانندگی هر چند به مقدار اندک، کاهش یابد.

اتحادی افزود: همچنین صدها مورد ملاقات با مسئولان داشتم و صدها مورد حوادث رانندگی را حضوری پیگیر شدم ، تماس ها و درخواست های مکرر در این زمینه داشته ام اما دریغ از همکاری مسئولان و سازمان ها و نهاد ها. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا

    اولین مشکل تصادفات در سرازیری ترمز بریدن به علت تناژ بالا کنترول کامیون از دست راننده میره باعث سانحه وحشتناک چند خانواده نابود میکنه .وبعدی بی خوابی با چشمان خواب الود رانندگی می کنن.باید،قانون چند،ساعت در روز،رانندگی مثل کشورهای خارجی باشه.