بازدید سایت : ۳۶۵۶۹

◄ پرت کردن سیگار روشن از شیشه سرمایه و ثروت راننده کامیون را به آتش کشید و دود کرد/ مشکلات حمل غیراستاندارد علوفه خشک

دو هفته پیش در حوزه اصفهان یک دستگاه کشنده ولوو FH ، 500 بر اثر آتش گرفتن بار خود از بین رفت و علت حادثه نیز سیگار روشن بود.

پرت کردن سیگار روشن از شیشه سرمایه و ثروت راننده کامیون را به آتش کشید و دود کرد/ مشکلات حمل غیراستاندارد علوفه خشک
تین نیوز |

محمد اتحادی راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها از بروز آتش سوزی در یک کامیون در اصفهان خبر و نسبت به عدم رعایت نکات ایمنی حمل و نقل کالا در هوای گرم امسال هشدار داد.

به گزارش تین نیوز، اتحادی به خبرنگار ما گفت: دو هفته پیش در حوزه اصفهان یک دستگاه کشنده ولوو FH ، 500 بر اثر آتش گرفتن بار خود از بین رفت و علت حادثه نیز سیگار روشن بود.

وی افزود: لازم است رانندگانی که از سیگار استفاده می کنند ته سیگار روشن را در کابین کامیون خاموش کنند چرا که به بیرون پرت کردن سیگار روشن از شیشه سرمایه و ثروت دیگر رانندگان را به آتش می کشد و دود می کند.

این راننده کامیون تاکید کرد: البته باید د رنظر داشت محموله هایی مانند علوفه های خشک، کاغد و مقوا پرس شده، بعد از بارگیریی نیاز به چادر کشی داشته و لازم است ابتدا پوشانده شده و سپس ناوگان نسبت به حرکت د رجاده ها اقدام نماید.

وی افزود: معمولا رانندگان کامیون به جهت ارتفاع زیاد بار و خطر سقوط و بارگیری نامتعارف در عرض و ارتفاع با ، از حفاظ و چادر کشی امتناع می کنند.

آتش سوزی کامیون حامل علوفه

به گفته اتحادی رانندگانی که این نوع محموله را بارگیریی می کنند با توجه به وزن کم و حجم زیاد بار، به اجبار باید بار بیشتر و بیش از ارتفاع و عرض کامیون یا تریلر خود در سمت عرض و ارتفاع کامیون بارگیریی کنند.

او گفت: مکان های بارگیریی این محموله، فاقد کارشناس ایمنی و نردبان ایمن هستند، راننده اگر تصمیم بگیرد بار را کاور و چادرکشی کند باید توسط نردبان ایمن، بالای بار رفته و چادرکشی کند.

 

بارگیری غیر استاندار کامیون حمل علوفه

اتحادی با بیان این که محموله های علوفه خشک و مقوا ضایعاتی که مستعد آتش سوزی هستند باید با تریلرهای چادری یا اتاق دار حمل شوند ، تاکید کرد: بیمه ها خسارت پرداخت نمی کنند و مشکل دیگر هم این است که متاسفانه رانندگان هنوز نسبت به اهمیت همراه داشتن کپسول آتش نشانی یا کنترل تاریخ و شارژ آن بی تفاوت هستند و به تبع وقتی در جاده دچار مشکل می شوند، ابزار مورد نیاز برای کنترل آتش سوزی فراهم نیست و همین امر خسارت وارد را سنگین تر می کند.

این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها خاطر نشان کرد:حال با توجه به آتش سوزی محموله های ذکر شده ناوگان بار کشور در فصل تابستان و خسارات وارده به رانندگان و اقتصاد کشور ، چرا کارشناسان پلیس راهور ، کارشناسان دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری و نهاد مرتبط کمیسیون ایمنی راه ها نسبت به این معضل مهم بی تفاوت هستند و راهکار آموزشی، اعمال قانون در حمل با کاربری مخصوص این بار و نظارت در جاده ها ندارند؟

آتش سوزی کامیون حامل علوفه

اتحادی عنوان کرد: چرا مراکز معاینه فنی خودرو نسبت به وجود کپسول آتش نشانی کامیون ها بی تفاوت هستند و جزو الزامات معاینه فنی خودرو شمرده نمی شود؟

او گفت: بارهای نامتعارف شامل علوفه های خشک و ... به صورت اضافه بر استاندارد از نظر طول و عرض و ارتفاع ناوگان بارگیری می شود پلیس هم فقط افراد خاطی را برای این کار جریمه می کند. اگر این کار تخلف است چرا شرکت های حمل و نقل چنین بارنامه هایی را صادر و رانندگان را مجبور به قبول چنین شرایطی می کنند؟

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها تاکید کرد: آیا 138 همت خسارات سالانه سواح رانندگی به اقتصاد کشور، حدود 20 هزار تن جان باخته، 380 هزار هموطن مجروح و معلول را باید فراموش کنیم ؟؟

اتحادی افزود: در پایان از رانندگان درخواست می شود در صورت مشاهده آتش سوزی محموله کامیون یا تریلری در جاده ها توقف فرمائید، در اولین فرصت کشنده را از کفی جدا نموده و سپس کپسول آتش خاموش کن خود را آورده و نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.