بازدید سایت : ۶۹۷۸۵

۵۰۰ تریلر ایرانی پشت مرز مانده از گمرک اسلام قلعه افغانستان به کشور بازگشته است

زمینه بازگشت ۷۰۰ دستگاه ناوگان باری ایرانی که پیش از این در گمرک اسلام قلعه افغانستان منتظر ورود به کشور بودند فراهم شده است.

۵۰۰ تریلر ایرانی پشت مرز مانده از گمرک اسلام قلعه افغانستان به کشور بازگشته است
تین نیوز |

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمینه بازگشت ۷۰۰ دستگاه ناوگان باری ایرانی که پیش از این در گمرک اسلام قلعه افغانستان منتظر ورود به کشور بودند فراهم شده است و تاکنون ۵۰۰ دستگاه از این ناوگان به کشور بازگشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسن نوری زاده افزود: به واسطه کمبود و نامناسب بودن زیرساخت های رفاهی و حمل و نقلی در گمرک اسلام قلعه افغانستان، رانندگان ایرانی تمایل به انتقال ناوگان به اسلام قلعه ندارند از این رو گروهی از رانندگان محلی تایبادی با عنوان راننده واسطه، ناوگان ایرانی را به اسلام قلعه برده، بار را تخلیه می کنند و دوباره تریلر را به کشور بازمی گردانند.

نوری زاده ادامه داد: مساله اینجاست که این رانندگان به اسلام قلعه می روند و پس از چند روز رها کردن تریلر و سپس تخلیه بار در اسلام قلعه، با تاخیر تریلر را به کشور بازمی گردانند.

وی گفت: به واسطه عدم پایبندی طرف افغانستانی به تامین زیرساخت های حمل و نقلی و دیگر تعهدات مورد توافق دو کشور و ناهماهنگی شرکت های حمل و نقل در به کارگیری راننده واسطه (راننده ای به غیر از صاحب ناوگان) موجب بروز مشکلات و ماندن تریلر در گمرک اسلام قلعه شده است.

نوری زاده با بیان این که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی باید شرکت های حمل و نقل کالا را ملزم به رعایت شیوه نامه های قانونی در خصوص تردد مرزی کند و مساله روی داده به واسطه برخی مشکلات صنفی و رفتارهای غیرحرفه ای رانندگان واسط ایجاد شده است و باید توسط متولیان حمل و نقل جاده ای استان برطرف شود.

فرماندار تایباد روز ۱۴ شهریور به ایرنا گفت: ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل صادراتی و ترانزیتی ایرانی در گمرک های هرات و اسلام قلعه افغانستان متوقف است و مالکان و رانندگان آنها منتظرند تا در صورت همکاری طرف افغانستانی این ناوگان را از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران کنند.

مهدی شیردل افزود: معطلی کامیونهای خالی ایرانی در هرات و اسلام قلعه باعث گلایه صنف بزرگ کامیون داران ایرانی شده و مسوولان افغانستانی با این اقدامات به دنبال افزایش فعالیت ناوگان حمل و نقل کشور خود هستند

وی ادامه داد: در راستای حل مشکلات حمل و نقل، با حضور فعالان اقتصادی ایران و افغانستان و دستگاههای متولی نشست های متعددی در گمرک مرزی دوغارون برگزار شده که یکی از مفاد آن حذف توقف اجباری کامیونهای ایرانی در کشور افغانستان بوده اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسوولان افغانستانی انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.