بازدید سایت : ۵۶۱۴۷

◄ صف چند کیلومتری کامیون های ترانزیت در مرز باشماق/ عراقی ها گمرک ایران را مقصر می دانند

رانندگان ترانزیت در پاسخ به این پرسش که دلیل تشکیل صف های کیلومتری چیست، عنوان کردند: مسئولان گمرک عراق کم کاری از طرف گمرک و پایانه مرزی ایران (باشماق)‌ را دلیل ایجاد صف های طولانی ذکر کرده اند.

صف چند کیلومتری کامیون های ترانزیت در مرز باشماق/ عراقی ها گمرک ایران را مقصر می دانند
تین نیوز |

رانندگان فعال در بخش ترانزیت کالا از تشکیل صف های بعضا 10 کیلومتری در مرز باشماق و شهر مرزی پنجوین عراق خبر دادند.

به گزارش تین نیون، جمعی از رانندگان ترانزیت در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن برشمردن معضلات و مشکلات مرز باشماق (سمت عراق شهر مرزی پنجوین ) پیگیری این مشکلات از سوی گمرک و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را برای برون رفت و چاره جویی رفه این معضل خواستار شدند.

به گفته رانندگان، مدت یک هفته ای است که صف های طویلی داخل مرز عراق و در اتوبان های عراق برای ورود به ایران ایجاد شده که گاهی طول صف به 10کیلومتر رسیده و پارکینگ هم 6 خط کامیون را در خود جای داده که برای ورود این حجم حداقل پنج روز وقت لازم است.

آنان تاکید کردند: با وجود این صف طولانی چند کیلومتری، بارگیری از عراق همچنان ادامه دارد و هر روز به حجم کامیون ها و میزان صف ها اضافه می شود.

رانندگان ترانزیت در پاسخ به این پرسش که دلیل تشکیل صف های کیلومتری چیست، عنوان کردند: مسئولان گمرک عراق  کم کاری از طرف گمرک و پایانه مرزی ایران (باشماق)‌ را دلیل ایجاد صف های طولانی ذکر کرده اند.

آنچنان که مسئولان عراقی به رانندگان ترانزیت گفته اند، گمرک ایران ورود وسایل نقلیه ترانزیتی را به بهانه های واهی به جداقل ها رسانده این در حالیست که همه روز حدود 1000 دستگاه کامیون در این مرز تردد داشته اند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون های ترانزیت، خاطرنشان کردند: متاسفانه این صف های طویل از لحاظ امنیتی، جانی، مالی  و زندگی روزمره رانندگان خطرساز است.

آنان تاکید کردند: جدای از امکان تصادف در جاده وسط و استارت نخوردن و یخ زدن سوخت، عموما بارهای که آن سوی مرز باشماق و در عراق رسوب  شده اند تماما مواد سوختنی اعم از نفتا و گازوییل و قیر بوده که تماما قابل اشتعال هستند.

به گفته رانندگان، با وجود خطرات رسوب کامیون های حامل مواد اشتعال زا در مرز، مسئولان هیچ راه چاره ای برای برون رفت از این وضعیت ندارند و راننده ها با نبود امکانات رفاهی و آسایشی در این سرما در کشور همسایه ماندگار شده اند و کسی نیست به دادشان برسد و بتواند با استراتژی خاص خصوصا حمل یکسره از ورودی تا خروجی از انباشت و رسوب رانندگان و کامیونداران جلوگیری کند.

این در حالی است که ماه ها و سال ها قبل همین تعداد کامیون تانکری و ترانزیت و حتی شاید بیشتر،  در این مرز تردد داشتند ولی چنین مشکلاتی تاکنون سابقه نداشته است‌.‌ 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    اگریک ماه هم معطل شوندکامیونداران بازضررنکردندهم بادینارکرایه میگیرن هم گازییل ۲۰لیترمیدهن یک میلیون پانصدهزار وهم مشروبات میارن