بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

کلنگ زنی مترو پردیس در گروی تایید نهایی سازمان محیط زیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران کلنگ زنی مترو پردیس را منوط به تایید نهایی سازمان محیط زیست بیان کرد.

کلنگ زنی مترو پردیس در گروی تایید نهایی سازمان محیط زیست
تین نیوز |

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران کلنگ زنی مترو پردیس را منوط به تایید نهایی سازمان محیط زیست بیان کرد.

به گزارش تین نیوز، چراغعلی در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند تکمیل مترو پردیس گفت: شهر جدید پردیس در افق 1420 با جمعیتی بیش از 750 هزار نفر به منظور حمل و نقل و ارتباط با شهر تهران به عنوان شهر مادر با چالش های جدی مواجه خواهد بود. پروژه قطار برقی تهران پردیس با طولی حدود 24 کیلومتر که عمدتا زیرزمین اجرا خواهد شد یکی از پروژه هایی است که می تواند از چالش های پیش روی حمل و نقل بکاهد.

وی افزود: اجرای این پروژه در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در سال 1388 مصوب شده است و مطالعات زیست محیطی ان نیز با تایید مشاور ذیصلاح در خرداد ماه سال جاری برای اداره کل محیط زیست استان تهران ارسال و پس از بررسی به معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست ارسال شده است که بر همین اساس استاندار تهران در نامه ای به ریاست سازمان محیط زیست کشور خواستار تشکیل جلسه ای با موضوع کمیسیون ماده 2 کشوری برای بررسی نهایی اثرات زیست محیطی این پروژه شده است تا باتایید سازمان محیط زیست مراسم کلنگ زنی و اغاز عملیات اجرایی این پروژه انجام شود.

وی ادامه داد: این خط ریلی به طول کلی 24.8 کیلومتر دارای تونلی به طول 9.5 کیلومتر از پایانه شرق تا پل چاجرود و تونل دیگری به طول 9.5 کیلومتر از بعد پل جاجرود تا ایستگاه میانی خواهد بود همچنین پل جاجرود در این مسیر نیز حدود 700 متر و با ارتفاع 65 متر ساخته خواهد شد.

به گفته معاون استاندار تهران،این خط دارای سه ایستگاه خواهد بود که نخست ایستگاه پایانه شرق تهران در فاصله کمتر از 5 کیلومتری ایستگاه فرهنگسرای خط 2 مترو تهران، ایستگاه میانی در انتهای جنوب شرق محدوده فاز 5 پردیس و ایستگاه سوم و انتهایی نیز در انتهای جنوب شرق محدوده فاز 3 پردیس جانمایی شده است.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه در طرح تهیه شده تمامی الزامات محیط زیستی، فنی و اجرایی، اقتصادی و اجتماعی به طور کامل دیده شده است افزود: در اخرین جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان تهران که با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد، مقرر شد اداره کل منابع طبیعی استان تهران درخصوص جابجایی تعدادی از درختان مورد نیاز برای اجرای پل بر روی رودخانه جاجرود و نصب دستگاه حفار همکاری لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب و درصورت تایید نهایی سازمان محیط زیست کشور مراسم کلنگ زنی این پروژه به یاری خداوند انجام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مازیار پاسخ

    حداقل اگر تا دماوند مترو را ادامه نمیدهید تا رودهن ادامه دهید

  • ناشناس پاسخ

    این خط اگر می خواد به ظرفیت برسه و به تمام خدمت رسانی کنه باید 6 کیلومتر دیگر هم ساخته و 2 ایستگاه هم به طراحی آن اضافه بشه یک ایستگاه خود رودهن و ایستگاه آخر دانشگاه رودهن ، کسانی که در این مناطق زندگی می کنند برای رسیدن به مترو باز باید ماشین روشن کنند یا از تاکسی ها استفاده کنند حیفه این همه می خوان هزینه کنند کار ناقص باشه .