برنامه تعمیر و نگهداری هواپیما (AMP)
محتوای برنامه تعمیر و نگهداری هواپیما ها در ایران بر اساس محیط رگولاتوری سازمان ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) تنظیم می شود.
به گفته کارشناسان هوانوردی، محتوای برنامه تعمیر و نگهداری هواپیما ها در ایران بر اساس محیط رگولاتوری سازمان ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) تنظیم می شود.
به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) این محتواها را به شرح زیر برشمرد.
۱- تعاریف انواع چک ها، کنترل ها، بازرسی ها و وظایف (Task) نگهداری زمان بندی شده ؛
۲- محدودیت های قابلیت پرواز(ALS) ؛
۳- الزامات نگهداری (CMR) ؛
۴- حدود اعتباری(LOV) آسیب گسترده خستگی(WFD) ؛
۵- برنامه پیشگیری و کنترل خوردگی(CPCP) ؛
۶- برنامه نگهداری نرخ عملیاتی پایین(LUMP) ؛
۷- برنامه بازرسی تکمیلی سازه(SSIP) ؛
۸- برنامه قابلیت اطمینان(RP) و
۹- رویه های لازم جهت مدیریت آنها می گردد.
معمار زاده با بیان این مطلب در کانال تلگرامی خود عنوان کرد: باید توجه داشت اهمیت یک AMP در انطباق کامل آن با مقررات است و ساختار آن می تواند براساس مقتضیات، شرایط، سیاست ها و استراتژی های هر شرکت هواپیمایی تنظیم شود.