◄ جان مسافران بازیچه دست مسئولان بی کفایت/ خروج قطار مسافری از خط در ایستگاه اندیمشک
رسانه های اجتماعی از وقوع سانحه ریلی قطار مسافری حومه ای اندیمشک اهواز خبر داده اند.
یک کانال تلگرامی از وقوع سانحه ریلی برای قطار مسافری حومه ای اندیمشک اهواز خبر داد.
به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام این کانال تلگرامی، در ساعت 5.30 دقیقه امروز 31 مرداد، قطار مسافربری حومه ای اندیمشک اهواز در هنگام خارج شدن از خط دو ایستگاه اندیمشک، بوژی یدک سالن مسافری پشت لکوموتیو به دلیل وجود کفشک خط در زیر آن از خط خارج شد.
این کانال تلگرامی در ادامه نوشته است: ناحیه زاگرس و انتخاب غلط و بی انگیزگی پرسنل، قدرت بالای نماینده اندیمشک در عدم تغییرات راه آهن چه دلیلی دارد؟
قابل ذکر است تنها چند روز پیش نیز وقوع یک سانحه ریلی شدید در ایستگاه چادرملو یزد ، به نابودی چند واگن منجر شد.
بر اساس خبرهای منتشر شده از این حادثه ریلی، لکوموتیوهای 7044-7048حامل قطار شماره 5771 در ایستگاه چادرملو دگاژ انجام نداده و لکوموتیو 2009 که از ساغند وارد شده بوده به علت خسته بودن لکوموتیوران و رئیس قطار به وسط قطار 5771 برخورد و سانحه رخ داده است.
پس از این حادثه یک کارشناس ریلی در بخش نظرهای کاربران تین نیوز نوشت: اینکه هر ماه یک لکوموتیو و چند واگن وبعض اوقات یک جان را در راه آهن از دست می دهیم که خارج از ارزش یعنی ماهیانه چند میلیون دلار را به آهن پاره تبدیل می کنیم یک طرف ولی اینکه هیچ کس عکس العملی به این سوء مدیریت وحشتاک در راه آه نشان نمی دهد واقعا جای سوال دارد آیا واقعا دست هایی در جریانند تا راه آهن و سرمایه های ملی این کشور را نابود کنند؟
این کارشناس تاکید کرد: چرا وزارتخانه فکری به حل راه آهن نمی کند کسانی که پشتیبان مدیرعامل راه آهن هستند از روی مردم ایران خجالت نمی کشند و از عاقبت خود در آن دنیا نمی ترسند که همچنان از ایشان پشتیبانی می کنند تا با انتصابات غلط خود و تصمیمات غلط خود راه آهن کشور را نابود کند؟ به نظر شما آیا این خدمت به مردم است چقدر باید سرمایه های این مردم را نابود کند تا شما پشتیبانان ایشان به این نتیجه برسید که ایشان این کاره نیستند؟
*تذکر: عکس تزئینی است و مربوط به این حادثه نیست.
باسلام
در ایستگاه تشکیلاتی و با تشکیلات لازم مامور راه آهن فراموش می کند کفش ترمز را از زیر قطار آزاد کند وسانحه می دهند این یعنی راه آهن در بدترین شرایط بی نظمی و بی مدیریتی خود طی 90 سال اخیر قرار دارد اگر در این ایستگاه که همه مامورین حاضر هستند چنین اتفاقی می افتد خدا به خیر کند در ایستگاههای بین راهی که سازمان مامورین ما کامل نیست
خدا رحم کند به مردم و مسافرین مکا که با هزار امید وآرزو وبا گرفتاری اخذ بلیط سوار این ارابه های مرگ می شوند چرا که برخی از مدیران ارشد نالایق در این کشور اصرار دادند بر اینکه یک نخبه ... را همچنان بر راس راه آهن بگمارند که ثابت کنند که رییس هستند ودیگران حق اظهار نظر ندارند خدا انشالله از سر تقصیرات شما بگذرد که فکر نمی کنم بگذرد
حالا ما می نویسیم فردا طرفداران سینه چاک آقای دکتر صالحی تشریف می آورند در همین صفحه ضمن بد وبیراه گفتن به ما همه چیز را گردن گذشتگان می اندازند و اگر چاره داشتند سوانح تاریخ سوانح را هم به دوسال قبل بر می گردانند و سینه سپر می کنند که همینی که هست آش کشک خاله است آقای صالحی وبخواهد پایتان است نخواهید هم پایتان است
انشالله که برخی از جمله وزیر راه و شهر سازی کمی به خود بیایند تا فاجعه ملی دیگری را رقم نزده اند.
این اکانت فک کنم خود سردبیر این نیوزه که بد جوری الکی گیر داده
چرا خداوند باید از سر تقصیرات کسانی که افراد بی صلاحیت و بی تجربه را بر کار می گمارند بگذرد؟؟!! ضمن اینکه مشکل از جانب خودماست که بر این کارها اعتراض نمی کنیم.!!
بله خب وقتی تو اندیمشک ابدارچی هم باید با اجازه دکترشون انتخاب بشه نه شایستگی
این چیزها هم به وفور یافت میشه
در عوض خوب بلدن بلوار بسازن
اخه تو این شهر فقط بلوار سازی مده و جز بلوار درست کردن و خراب کردن کسی کار دیگه ای بلد نیست
پس توقعی نداشته باشید
درود
بله آسفالتا و رنگ بلوارها دمدمای عید 😂😂😂
🤔🤔🤔🤔🤔
ب همین سادگی باید مردم تلف بشن..... پ اون پرسنلی ک وظیفه. بازبینی و چک قطعات و تاسیسات قطار رو داره چیکار کرده.. ا/b>
تا زمانی که راه آهن از بخش خصوصی خارج نشود تا چند سال دیگر به لکوموتیو زغالی خواهیم برگشت چرا اگر پدر یک خانواده می میرد از 5نفر اولاد آن 2نفر موفق میشوند چون ناظری وجود ندارد واگر دار حق حساب می گیرد
تمام پیمانکاران بدون استسنا نا کارامد دلسوز نیستند وهمه با تبانی به کار خود ادامه می دهند
وبا یک دوم نیرو کار می کنند نمونش برخورد قطار به بیل حفاری سال گذاشته که به دروغ به ملت اعلام شده راننده معتاد بوده در صورتی که اصلا اینطور نبود بعد از اتمام مسدود پیمانکار می خواسته قاچاقی کار کند بله خیلی آسان انسانها کشته می شوند ومقصر قاتل نقاب دار فراری
عجیبه راه آهن ول شده به امان خدا یک زمانی پرسنل راه آهن چنان با حداقل حقوق کار می کردند گویی مالک سازمان هستند چه کسی انگیزه پرسنل را کشت مدیریت راه آهن چه برسر منابع انسانی آورد
من صبح همراه همسرم توی قطار اهواز اندیمشک بودیم خودمون فشار روحی زیادی رومون بود از اون ور قطار ازساعت 5:30دقیقه تا 6:30که ما توقطاربودیم مشکل داشت. تمام مسافران ازاین قضیه ناراحت وشاکی بودن واکثریت با نارضایتی ازقطارپیاده شدن. این قضیه. چه مسئلی ازمسئولین به مردم میرسونه. نارضایتی مردم وازاونجایی که اندیمشک باندبازیه کسی هم نمیتونه اعتراضی انجام بده چون پرسنل خودشون کاری میکنن که به گوش مسئولین نرسه. فقط میتونم بگم متاسفم براشهرم وبا تمام بی نظمی هاشون.
در اروپا قطارهای سریع السیر با سرعت بالای پانصد کیلومتر بر ساعت با انرژی خورشیدی کار می کنند.
چرند نگو
لوکوموتیوران در راه آهن رکن اصلی این مجموعه است. اگه اونا تمرکز داشته باشن جلوی 90 درصدسوانح رو می گیرن.
متاسفانه در سال های اخیر انواع اجحاف در حق این شغل شده.
به همین دلیل انگیزه ای واسه این شغل نمونده که بخواد درست کار کنه.
لوکوموتیوران ما انقدر حقوقش کمه که میره اسنپ کار می کنه
شهری که حول محور یه نماینده میچرخه شهری که نماینده ی آن ارباب و مردم آن رعیت به نظرتون کسی جرات اظهار نظر داره ؟حتی آب دارچی هم به اذن نماینده ی شهر استخدام میشه نه بر حسب لیاقت بلکه بر حسب نوچه گری ونوکری استخدام میشن خدا از اونهایی نگذره که این نمایندگان رو ارباب مردم کردن
درود به شرفت
از ما است و بر ما است خودمان بر خودمان کردیم خودمان این روش را پذیرفته ایم
همه مشکلات به خصوصی سازی بی ضابطه وبدون حساب وکتاب ، ویرانگرو خانمان برانداز برمیگردد،
هرچه فریاددارید بر سر خصوصی سازی بزنید.
اختلاس وفساد ۳۰۰۰ میلیاردی فقط نمونه کوچکی از خصوصی بازی بود.
خصوصی سازی ، بازی بدی بود که انجام شد وپایان تلخ وبسیار ناخوشایندی داشت.
وبعضی ها همچنان بر این طبل پوسیده میکوبند
توی اندیمشک تمام ادارات به صورت قومی و قبیله ای اداره میشن بعد خوزستان تنها استانی هست که دو ناحیه راه آهن دارد ناحیه راه آهن جنوب که اهواز هست و ناحیه راه آهن زاگرس که اندیمشک هست هر ناحیه هم به صورت جداگانه ای مدیرت میشه
منشأ مشکلات و سوانح راه آهن ،در مدیریت انبوه مدیران بی لیاقت است
آن قدر بی کفایت اند که تصمیمات و اقداماتی که بر ضد صندلی های کذایی شان هست را هم می گیرند و توان اصلاح آنها را هم ندارند
باسلام بنده ریئس قطار باری با ۱۸ سال سابقه هستم که هنوز بعد از ۱۸ سال به لطف دولت هنوز به صورت شرکتی کار میکنم نه تنها من تغریبا حدود۸۰ درصد ازجمعیت راه آهن به صورت شرکتی مشغول کار هستند به خصوص در بخش عملیاتی ،بی لیاقتی مسولینو که کنار بذاریم چند علت برای سانحه ها هست که عبارت است از فرسوده شدن ناوگان راه آهن چه از لحاظ واگن و چه از نظر دیزل،عدم توجه به زیرسازی خطوط وسوزنهای ایستگاها بعضا در خیلی از محورها به علت فرسودگی سوزن گاها یک سال است که با تقلیل سرعت ۱۵ کیلومتر مجاز به سیر هستیم ولی راه آهن بخاطر اینکه هزینه شرکتها رو پایین بیاره و شرکت حق حساب اشخاص خاصیو پرداخت کنه،شرکت را ملزم به انجام تعویض سوزن یادیزل یا واگن نمیکند،شرکت خصوصی به ریاست پسر فلان وزیر واگنهای هندی مال جنگ جهانی را با رابطه وارد سیر کرده و بهره های ملیاردی را از قبال این واگن ها عاید میشود و فقط زحمتو رنج فرسودگی واگن ها برای بخش عملیاتی راه آهن میماندو بس،مورد دیگر نبود انگیزه برای کارمندان راه آهن است که نه از نظر حقوق ومزایا ونه از نظر مسکن ونه از نظر رفاهیات آرامش خاطر ندارند اکثر همکاران بخاطر پایین بودن حقوق مجبور به شغل دوم هستند واکثرا به خاطر خستگی که ازشغل دوم دارند به صورت هوشیار وارد محیط کار نمیشوند ،وهدف اکثریت از کشیک استراحت کردن برای رفتن به سر شغل دوم میباشد،در کل حقوقی که راه آهن درقبال شغلهایش میدهد عادلانه نیست و نظر همه کارمندان این است که اندازه حقوقی که میگیریم دل میسوزونیم نه بیشتر،در کل هیچ کس در راه آهن دلسوزانه کار نمیکند وتا وقتی فکر مامور درگیر روزمرگیش و کرایه خونه و مخارج باشه حواسش به کار نیست وهر روز شاهد سوانح بیشتر خواهیم بود،با تشکر
ملت بدبخت واسشون مهم نیست
جناب فعلا جواب همین دنیا رو بدن ول اون دنیا کن
به نظر میرسه تو راه آهن جریانهای هست وتسویه حسابهای؟ حالا ؟۳۰ سال پیش کشور ژاپن بیش از ۴۰ هزار کیلومتر راه آهن مترو داشت داره ما با این همه نخبه منابع چند هزار کیلومتر راه آهن داریم وچقدر کارآی ؟ دعوا سر منافع بیشتر تا گسترش رفاه مردم برا همین هست جهان سومی هستیم؟
جان مردم چه اهمیتی داره خودشون خواستند که اینگونه زندگی کنند . پراید ۱۱۰ میلیونی رسیده به۵۰۰ میلیون گوشت ۷۰ هزار تومنی رسیده به ۶۰۰ میلیون وره ۲۲ هزار تومنی رسیده به ۱۴۰ هزار تومن .
سلام خدمتتون مسئولین راه اهن زاگرس که واقعا بی لیاقتن چندنفرکاربلد داشتم که یکی یکی رفتن دیدن اندیمشک جایی جای کار نیست،بعددوست عزیز شما در جریان نیستید رکن اصلی راه اهن اداره خط بوده که الان نیست بعددر زمان قدیم که اینطور نیرو نمیگرفتن به صورت پله کانی ماز نیرو های اداره خط استفاده میکردن میفرستادن کلاس ودوره های مختلف نه اینکه یه مامورمتصدی ترافیک بگیرن که از لوکوموتیو بترسه.....بعد جالبه همه از دست این کارای نماینده شهرشاکی شدن پس چطور دنبالشون راه میری واسش کفش جفت میکنی با خودتم کم دروغ بگو
فساد در تمام تار وپود این مملکت نفوظ کرده و هیچ چیز سر جای خودش نیست و کارگر شده پشمک حقوق مدیر و کارگر چنان فاصله داره که یک مدیر اندازه بیست کارگر حقوق میگیره و همین امر باعث بی انگیزگی کارگرها و سودجویی مدیران شده
باسلام خط ریلی اندیمشک فقط شده قاتل بی رحم مردم اندیمشک که فقط خونشون پایه مال میشه خواستم بگم عدالت کجاست
آقا بی کفایتی وبیسوادی در راه آهن دورود بیداد میکنه
سلام ، این حوادث و این بی شرمی ها تنها نمونه هایی آشکار از فساد و تبهکاری ها در راه آهن اندیمشک است ، در مدت دو سال گذشته پیوسته سفر تهران داشته ام و همیشه به هر بهانه مسیر زمینی ، هوایی ، و ریلی خوزستان عزیز با بحران کسری بلیط ، ازدهام و بازار سیاه بلیط روبرو شده و با وجود گذارش ترتیب اثری داده نمیشود . اینست نتیجه فساد نابکاران
سلام
اندیمشک سالیان درازیست ک ب سبب وجودِ نماینده ای نالایق و ناکارامد و رانت خوار و حزب باز و ریاکار و فرصت طلب و سودجو و دسیسه باز و هزاران صفت دیگر قطارِ اقتصادش/ فرهنگش/ بهداشتش/درمانش/رفاهش/امنیت شغلیش/کرامت انسانیش/مدنیتش از ریل خارج شده و واژگون شده
شما در نظر بگیرید اندیمشک تبدیل به شهری شده ک دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی /ارشد و بعضا دکترا در اسنپ مشغول ب کارند و اراذل و اوباش و دیپلم ردی ها در راس امور شهرستان
پس دوستان کمترین اتفاق در این شهر میتونه این باشه که قطار از ریل خارج بشه
خدا میدونه که بدون ذره ای غرض و در عین حقیقت مطالب رو درج کردم
امیدارم منتشر بشه هر چند شاید هم بی اثر...
نماینده دو تابعیتی
بنظر من فقط دارن برای ما نامنی و بدبینی درست میکنن
رانت و قوم بازی خیلی شدید در سپردن پست های مدیریتی ، خوزستان رو در همه زمینه ها نابود کرده.
مملکت ایران بی صاحب شده است لیاقت مدیریت ندارند
چرا کارکنان راه آهن مثل هواپیمایی کشوری و کشتیرانی حقوق نمیگیرد در حالی که زیر مجموعه یک وزارت هستن.جالب اینجاست که کار و تلاش و زحمت راهآهنی ها بسیار بیشتر از اون دوتا هست
رانت وفساد در اداره راه آهن اندیمشک بیداد میکنه و بسبب پشتیبانی نماینده هیچکس هم حق اعتراض نداره.مردم اندیمشک حتی یک پل عابر پیاده که از روی ریل رد شود رو هم ندارن شما برید آمار فوتیهای تصادف با قطار رو در بیارید ببینید سالیانه چند نفر با برخورد قطار در شهر اندیمشک میمیرند.مردم چون پل عابر پیاده ندارن مجبورن از ریل قطار ردشوند.. چرا از راس نظام کسی به فساد نمایندگان ورود نمیکنه؟
کلا ناحیه زاگرس ا ز قدیم تا به حالا پارتی بازی بود
بجز مدیر کل آقای لنگرودی
مدیرانی مثل درویش زاده که هرچی دهاتی رو به دستور حسنوند استخدام کرد باید هم همین بشه
عاقبته اینکه هرکس و ناکس رو که حتی کوچیکترین اطلاعی درمورد قطار نیاره سرکار استخدام میکنن همینه ماکه ۳۰ سال پدرم رئیس قطار باری راه اهنه اندیمشک بود چین حادثه هایی شاید بندرت پیش میومد اونم بخاطره خواب الودگی و سرگرم مواد کشیدنه بعضی رئیس قطارها بود ولی هرکار کردیم که جایگذینه پدر بشیم بعد بازنشستگی موفق نشدیم با اینکه پدر من درطوله ۳۰ سال خدمتش حتی یکبار ثانحه نداشت
چون نتونستی جایگزینت پدرت شی، حالا همه شدن بد؟!
مگه راه آهن ارث پدرته؟
خودم تموم مراحل استخدام راه آهنو طی کردم، دیدم جو جالبی نداره انصراف دادم رفتم یه ارگان دیگه
اینقدر نالایق و فراموش کارن که سوزنبان یادش میره کفشک قطار رو برداره یا این لوکوموتیورانه متوجه نشده از کفشک با اونهمه حجم و بزرگی که حداقل ۵۰سانته یا شاید چند ثانت کمتر یا بیشتر حتی رد شده واقعا جای تاسف داره از وقتیکه راه اهن به پیمانکاریه رجا دراومد دلبخواهی کردن استخدامشو و کاملا پارتی بازی و اشنا بازی
راه آهن ویران شده اندیمشک نمامش به دست مدیران و معاونین که سال هاست بر صندلی های این ناحیه چمپره زده اند اداره و غارت می شود . تنها دزدان و معتادان و قلدرها که قدرت محلی دارند در این ناحیه در رفاه هستند و همین انگیزه کار رو از نیروها گرفته. فساد و بی عدالتی و پارتی بازی بیداد می کند .
این رو هم اضاف کنم حتی تاریخ و مکان سانحه رو در اندیمشک به دلخواه مسئولین تغییر می دهند یا گراف سازی می کنند .
هم پارتی بازی قبول دارم هم نالایقی اما اگر مدیرکل و دستگاه نظارت به حق تشویق و تنبیه می کردن اوضاع بهتر بود. امروزه به برکت مدیرکل و معاونین ایشون راه آهن اندیمشک شده جای امن بیکاره ها با اضافه کاری و حقوق بالا. . حتی جرات ندارن براشون غیبت یا مرخصی هم رد کن ان