بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

جای سند حمل‌ ونقل دریایی در اقتصاد ایران خالی است

علیرضا ساطعی با اشاره به اینکه باید طبق سیاست های دولت سیزدهم حجم مبادلات با کشورهای همسایه افزایش یابد، اظهار داشت: مسئله بسیار مهم، شکل گیری تجارت مطلوب با کشورهای همسایه است و به منظور تحقق این مسئله باید موانع را برطرف کرد و شرایط را برای توسعه تجارت از مسیر حمل ونقل دریایی تسهیل کرد.

جای سند حمل‌ ونقل دریایی در اقتصاد ایران خالی است
تین نیوز |

علیرضا ساطعی با اشاره به اینکه باید طبق سیاست های دولت سیزدهم حجم مبادلات با کشورهای همسایه افزایش یابد، اظهار داشت: مسئله بسیار مهم، شکل گیری تجارت مطلوب با کشورهای همسایه است و به منظور تحقق این مسئله باید موانع را برطرف کرد و شرایط را برای توسعه تجارت از مسیر حمل ونقل دریایی تسهیل کرد.

وی ادامه داد: سند حمل ونقل دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جای خالی این سند در تجارت کشور به خوبی احساس می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارین پرس، به گفته ساطعی، توسعه حمل ونقل دریایی اقدامی است که دولت ها باید آن را مدنظر قرار دهند و با بسترسازی شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی به خوبی فراهم کنند.

ساطعی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در این زمینه هماهنگی و همکاری دستگاههای مختلف به ویژه ارگان های دریایی است، عنوان کرد: باید وظایف و نقش های ارگان های مختلف به تفکیک مشخص شود تا پس از اجرای سند حمل ونقل دریایی هر بخشی وظایفش را بداند.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به تدوین تعرفه ها مطابق با شرایط اقتصادی کشور مبادرت کرد، گفت: باید طبق عرضه و تقاضای موجود و شرایط اقتصادی حاکم در خصوص کرایه معین تصمیم گیری کرد.

کارشناس حمل ونقل دریایی ادامه داد: بسیاری از کشورهای عضو پیمان شانگهای به دنبال ایجاد شبکه مبادلات تجاری هستند و تمام تلاش خود را می کنند تا از پتانسیل های بین المللی به بهترین شکل استفاده کنند و این گونه شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور خود رقم بزنند.

ساطعی با تاکید بر اینکه باید از کریدورهای مشترک نظیر کریدور شمال-جنوب که مزیت تجاری خوبی دارند به خوبی استفاده کرد، اظهار داشت: همانگونه که برخی کریدورها به عنوان کریدورهای رقیب به خوبی فعالیت خود را دنبال می کنند، کشور ما نیز باید از ظرفیت کریدور شمال-جنوب که موقعیت و مزیت فوق العاده ای دارد به بهترین شکل استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: باید زیرساخت های لازم به منظور فعالیت اثرگذار ترانزیتی کریدور شمال-جنوب ایجاد شود و سازمان بنادر و دریانوردی بتواند به عنوان مرجع دریایی و بندری کشور شرایط را به منظور جابجایی کالا از مسیر دریایی شمال و جنوب کشور فراهم کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.