احداث مرتفع ترین پل آزادراهی کشور در اصفهان-شیراز
مجری کل طرح های آزادراهی جنوب و جنوب شرق کشور گفت: پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادراه شیراز-اصفهان، مرتفع ترین پل آزادراهی کشور است که به عنوان سازه برتر سال 1398 در پنجمین کنفرانس بین المللی پل دانشگاه صنعتی امیر کبیر انتخاب شد.

مجری کل طرح های آزادراهی جنوب و جنوب شرق کشور گفت: پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادراه شیراز-اصفهان، مرتفع ترین پل آزادراهی کشور است که به عنوان سازه برتر سال 1398 در پنجمین کنفرانس بین المللی پل دانشگاه صنعتی امیر کبیر انتخاب شد.
مطلب پربازدید امروز را بخوانید:
◄ سریع ترین کامیون در جاده های ایران حداکثر چقدر سرعت می گیرد؟
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علیرضا صلواتی از ساخت مرتفع ترین پل آزادراهی کشور در آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد و گفت: پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به طول 264 متر در قطعه 3 آزادراه شیراز-اصفهان قرار دارد و بر روی دره رودخانه سپید و در ارتفاع 110 متری از کف دره واقع شده است.
وی ادامه داد: طول دهانه وسط آن 125 متر و طول دهانه های کناری پل 66 و 73 سانتی متر است و خوردوهای عبوری به سهولت در عرض 15 ثانیه از یک سمت به سمت دیگر پل تردد می کنند.
صلواتی نوع پل را بتن دره ای پیش تنیده اعلام کرد و اظهار داشت: قالب بندی پل از نوع شاریو پیش تنیده و نوع رویه پل آسفالتی است و برای ساخت آن 16 هزار و 900 متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته است و در عرشه آن 114 قطعه بتنی به کار رفته است.
مجری کل طرح های آزادراهی جنوب و جنوب شرق کشور احداث این پل در آزادراه شیراز-اصفهان را نمونه دیگری از توان و تخصص مهندسان ایرانی در تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کشور دانست و اظهار داشت: مهندسان ایرانی با استفاده از تولیدات داخلی این پل را در عرض 48 ماه احداث کرده اند که پیش از آن نیز در ساخت منطقه دو آزادراه تهران-شمال شاهد بهره مندی از توان و تخصص ایرانیان و خودکفایی در حوزه راهسازی به ویژه در ساخت تونل بودیم.
صلواتی در خصوص دیگر ویژگی های پل سردار شهید قاسم سلیمانی توضیح داد و گفت: ارتفاع پایه های پل 60.5 متر و عرض پل 25.4 متر طراحی شده است و به منظور ساخت آن 2 هزار و 436 تن آرماتور بندی و 245 کیلومتر کابل به کار رفته است.
اول خدا قوت به همه ولی ظاهر پل که بتن ها خیلی زیر و ضمخت هست برای داوم این پلها و افزایش طول عمر انها باید روی بتنها رزین زده شود
آزاد راه ک نیست
قتلگاه ساختید
مایلم سکشن اجرائی روسازی بتنی اتوبان شیرازاصفهان را مشاهده نمایم. باتشکر