بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

◄ کوچ رانندگان و مالکان اتوبوس از بخش حمل و نقل جاده ای

توقف فعالیت شرکت های مسافربری و خروج و کوچ رانندگان و ناوگان از چرخه فعالیت حمل و نقل مسافری و روی آوردن آنان به مشاغل دیگر واکنشی به شرایط نامناسب هزینه و درآمد در این بخش است.

کوچ رانندگان و مالکان اتوبوس از بخش حمل و نقل جاده ای
تین نیوز |

رانندگان و مالکان اتوبوس بر این باورند که وقتی نرخ بلیت در برابر قیمت اتوبوس و هزینه های استهلاک و نگهداری آن ناچیز است نباید از کاهش استقبال سرمایه گذاری در این بخش شگفت زده شد.

به گزارش تین نیوز، به گفته آنان توقف فعالیت شرکت های مسافربری و خروج و کوچ رانندگان و ناوگان از چرخه فعالیت حمل و نقل مسافری و روی آوردن آنان به مشاغل دیگر واکنشی به شرایط نامناسب هزینه و درآمد در این بخش است.

مطلب جذاب و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ درآمد رانندگان کامیون و اتوبوس کمتر از درآمد اسنپ موتوری!

 

این اظهارات در حالی مطرح می شود که رانندگان کامیون و مالکان ناوگان باری هم می گویند جان و مال و سرمایه شان به دلیل سیاست های اشتباه دولت در عدم به روز رسانی کرایه های حمل کالا به هدر می رود.

به اعتقاد رانندگان کامیون و اتوبوس، دولت در حالی از افزایش کرایه های حمل و نقل جاده ای اجتناب می کند که هیچ نظارتی بر افزایش قیمت ها در بخش های دیگر وجود ندارد و از جمله آن می توان به افزایش سرسام آور قیمت لاستیک، قطعات خودرو، لوازم جانبی، تعمیرات ناوگان و ... اشاره کرد.

رانندگان می گویند این امر هزینه نگهداری ناوگان بار یو مسافری را افزایش داده و در صورت تداوم ورشکستگی کامل صنعت حمل و نقل جاده ای را به دنبال دارد.

در این زمینه احمدرضا عامری فعال بخش حمل و نقل مسافری جاده ای به رسانه ها گفته بود:  نرخ مصوب دولت برای هر نفر - کیلومتر سفر اتوبوسی ۴۰۰ تومان است.

عامری به رسانه بازار گفته بود: نرخ کارشناسی شده هر نفر - کیلومتر در اتوبوس های ویژه (VIP) ۱۸۵۰ و در اتوبوس های ویژه ۱,۶۰۰ تومان تعیین شده است، اما در حال حاضر این نرخ کمتر از ۴۰۰ تومان است.

وی افزوده بود: در حال حاضر سن ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری جاده ای بسیار بالا و به  بیش از ۳۰ سال رسیده است که اگر در حوزه نوسازی اقدامی صورت نگیرد این بخش با مشکلات بسیار زیادی روبرو می شود.

به گفته عامری بسیاری از رانندگان این ناوگان از فرسوده بودن اتوبوس های خود رنج می برند که در این بخش باید برنامه ریزی لازم جهت نوسازی  آن از سوی دستگاه ها صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن معصومی احمدسرایی پاسخ

    سلام به نظر من دیگر کوچی وجود ندارد مرگ این کار شروع شده

  • S gh پاسخ

    دولت هیچ چیز رو نمیتونه کنترل کنه همه سوبسیدها رو از لاستیک لوازم روغن برداشته سالی چندین بار لوازم همه چیز گرون میشه ولی کرایه ها رو سالی یه بار راضی نیست ببره بالا از وضع جاده ها که دیگه نگم امنیت و آسفالت و خدمات زیر صفر

  • ناشناس پاسخ

    حق کمیسیون نجومی باری ها هم بگو

  • روح اله پاسخ

    بی عرضگی در مدیریت تولید کننده ها وسرمایه گذاران در بخشهای مختلف را کلا در آستانه ورشکستگی و تعطیلی برده ودولت بجای حمایت هزینه های سرسام آور خود را نیز از طریق مالیاتهای گزاف و عوارض و...از این قشر میگیرد

  • ناشناس پاسخ

    چوپانی بهترازرانندگی درجادهای دست اندازوخطرناک هس هم جانت وهم کل سرمایه درخطراست

    • جلال

      چوپان بودن که الان خوبه هر راس گوسفند نزدیک۱۵میلیونه اگه۱۵میلیون میخای در بیاری کلی دست انداز و پلیس و کمیسیون نجومی باید بدی

    • جلال

      خدا به داد اونایی که کامیون فرسوده دارن برسه که هر چی کار کنی خرج خودش باید کنی چی میشه که کرایه‌ها رو ببرن بالا آسمون که زمین نمیاد.باباجان لوازم و استهلاک ماشین زیاده ببرین بالاتر دیگه لامصبو

  • حسن پاسخ

    کرایه اندکي که‌ مانده‌ اون هم به‌ جيب دللان می‌ رود الان شرکت ها يک کروه چندنفره ازدوربرهای خود درگروهها بازکرده واقدام به‌ چپاول رانندگان می کنند فقط این نیست حسابداران کارخانجات نيز اقدام به‌ گرفتن‌ کمیسیون می‌ کنند مثلا ازمشهد بارسبکبار به‌ تبريز ۱۵میلیون می دهند ۳۲۰۰باربری و۱۸۰۰حسابدار کارخانجات. یعنی با ده تومن آیا ميشه يه ماشین را بااین هزینه های سرسام‌آوری نگه‌ داشت

    • الفرهاد

      رانندگان اتوبوس خیلی پرو شدند

  • ناشناس پاسخ

    آقایان مسئول اگر به شما حقوق ماهیانه پرداخت نشود مفتی کار می کنید ؟ صنف مسافری بین شهری ضرر ده است امکان فعالیت ندارد !

  • ناشناس پاسخ

    صنف حمل ونقل مسافری و باری زیان ده است چرا بی تفاوت هستید باید همه صنوف را به خاک سیاه دچار کنید ؟ مسئولین ذیربط آیا قادر به محاسبه هزینه و درآمد این صنف هستید ؟

  • مهدی پاسخ

    من یک کامیون ۱۰ سال کار دارم درآمد یک سال من برابر با استعلاک ماشین یعنی یک سال کار میکنم هر چقدر کار کردم رو در طول یک سال خرج ماشین میکنم یعنی به وضوح میگم خرج خورد و خوراک خانواده رو هم نمیده

  • سید مهدی پاسخ

    من ۱۵سال سال راننده یعنی شوفر مردم هستم توان خریدخودروندارم باهاش کارکنم این دولت ها فقط بفكر خودشون وسرمایه دارها هستند کسی به فکرماها نیست واقعا متاسفم موقع ری گیری فقط وعده سرخرمن میدن یه خودرو سنگین مثل اتوبوس اسکانیا سال ۹۶ بود۶۵۰ملیون قسطی هم میدان اون موقع نتونستم بخرم الان ۱۸یا۲۰ملیارد ازکجا بیاریم کارکنم مجبوریم بزاریم کنار لوازم ونگهداری ديگه نگم خودتون بردیدتحقیق کنید واگذار تون کردیم به خداوند بزرگ

  • M پاسخ

    اگر کزایه ها در این بخش بالا بره ممکنه باعث خوشحالی مقطعی بشه ولی در دراز مدت تعداد مراجعه مسافر را کم و باعث زیان فعالان این بخش میشه

  • گیلانی پاسخ

    وقتی انحصار در اختیار عقاب باشد همین میشه کدوم ...گفته اتوبوس ۱۰ سال کارکرده بشه ۸ میلیارد مگه اون بابا چقدر میخاد در بیاره اون پول بزار بانک سود شو بگیره بهتر از اینکه با دلهره خودش و زن و بچه هایی که چشم انتظار هستند کار کنه فرقی نداره اتوبوس یا کامیون

  • مرتضی پاسخ

    من یه دهچرخ پارسال خریدم تواین یکسال فقط تونستم خرج این ماشین کهنه از رده خارج در بیارم دیگه بریدم دیونه شدم از بس خراب میشه

  • خوش رکاب پاسخ

    سلام،همه چی تومملکت به باد رفته،فقط همین مونده بودکه راننده اتوبوس وتریلی به فکر شغل دیگه ای باشن،جای تاثب داره،واقعا دیگه این مملکت جای زندگی کردن نیست.

    • علی عابدی شغل راننده حمل ونقل باری

      باسلام لطفا به وضعیت جاده ها رسیده گی کنید بااین اوضاع که جاده های برون شهری دارند الان دیگر قابل استفاده نیستند استهلاکهای سنگینی رابردوش راننده گان می گذارد

  • راننده پاسخ

    والا الان راننده های کامیون هم دیگه کار نمیکنند و فقط اونایی که مالک کامیون هستند از مجبوری کار میکنند
    هر چی کار کنی هزینه‌ها بالاتر از درامد میشه
    از وضع بیمه بنالیم یا از اوضاع دلالی بار و مسافر یا عدم سختی کار یا صف گازوئیل یا عدم احترام به جماعت راننده یا افسرهای پولی بین راهی یا جاده‌های ناایمن و عدم استاندارد اتوبوس‌ها و کامیون‌های چینی ؟؟

  • فردین پاسخ

    دقیقا تو ۱۰تا۱۵سال اینده راننده اتوبوس درکشور بشدت نایاب خواهدشدوبایدبفکر واردات راننده پایه یک باشیم قدراین راننده های باتجربتون روتامیتونیدبفهمیدچون نه من ونه شما هیچ کدومتون نمیزاریدکه بچه هاتون راننده بشه

    • هشمت

      دیگه کسی براراننده ارزش قائل نمیشه وقتی جای همه چیز عوض شده چه انتظاری داری

  • جاوید جعفری پاسخ

    بدبخت ترین شغل رانندگی است ۱۵سال در یک کوره آجرپزی‌رانندگی کردم از صبح تا غروب خاک ریزی و شب ها کار در شهر الان بیمه می کوید سختی کار به شما تعلق نمی گیرد آخی یک نفرنیست که بگوید تو حتا الفبای خاک ریزی با کامیون را نمی دانی شرف داری فقط یک روز بیا بنشین کنار راننده در معدن خاک بعد بگو سختی کار به راننده کوره آجرپزی تعلق نمی گیرد

  • علی پاسخ

    کنترل ازدست دررفته لوازم گرون دندانپزشکی بیدادمیکنه کمیسیون بار خیلی میگیرنددولت باید که فعلا نمی باید

  • مجتبی پاسخ

    این اتوبوسها دومنظوره هستند هم مسافر میبرن هم بار چندتاگونی برنج که وزنش صددکیلو هم نمیشد برای من ازتهران آورده اراک یک میلیون وهشتصدهزارتومن فاکتور گذاشته روی میز.علتشو که میپرسم میگه اگه نمیخوای برش گردونم.اگه وانت گرفته بودم اینقدر نمیشد

    • بهروز

      دفعه بعد وانت بگیر حتما

    • ناشناس

      آخه داداش اگه ازاون یو و۸۰۰پرش دست اتوبوس گرفته ۴۰۰بوده بقیش برای انبارهای زیرراپله ای هست که توی ترمینال هاهست

  • ناشناس پاسخ

    آیا چیزی غیر از این خبرها در چنته دارید به خدا ندارید و با این گونه خبرها کاری می کنید که دیاری و پیدا وبه قولی خودی نشان بدید که فراموش نشوید .

  • ناشناس پاسخ

    خیلی از حوزه های رسانه ایی و خبری جزء اینجور خبرها چیزی برای گفتن ندارند و بالاخره یک ول له ایی تو سیستم ها اقتصادی و یا یک استرس هایی در میان مردم رواج دهند بالاخره بهتر از بیکاری است و برای موج سواری بد چیزی نیست

  • ناشناس پاسخ

    خلاصه هر چند وقتی به شکلی زنجیره ایی در برخی رسانه های مجازی یک خبر ناامید کننده درز می کند و تا مدتی مردم دلشان گرفته میشه یک روز فرار مغزها ، یک روز مهاجرت نخبه ها ، یک روز خرید ملک در فلان کشور ووووو اصلا اینجور رسانه ها جون می دهند برای ناامیدی و استرس و برهمزدن خیلی چیزها !!!

  • ناشناس پاسخ

    از قدیم گفتن دلی که نمی بیند ، ماتمی نمی گیرد بالاخره با منعکس کردن این جور خبرها دل مردم را ماتم می کنند و غیر از بیان و تکرار این نوع خبرها یک چیزی که راهکاری برای جامعه باشد و باعث دلگرمی شود دارند ، ابدا !!

  • حمیدرضا پاسخ

    واقعا دولت بی کفایتی داریم چون هیچکدام تخصص در پستی که هستند را ندارند و مردم بدبخت کردند

    • ناشناس

      کاملا نظرات دوستان درسته

    • ناشناس

      هزینه های کامیون داری خیلی زیاد و فجیع شده و خیلی وقته که ماشین داری جز بد بختی چیز دیگه ای نیست کرایه ها نسبت به خرج و هزینه ها پایین و به ریال هست مخارج به دلار
      سختی کارو همیشه توی بیابون بودن و جونت کف دستت وسرمایه ای که گذاشتی بماند

  • علی پاسخ

    فقط کوچ به خارج مرزها
    ما راننده ها رو همه جا میخوان
    فقط یکم هزینه و صبر

  • افشین پاسخ

    دولت فقط لب و دهن است بی عرضه و بی کفایت

  • ساسان پاسخ

    جناب عامری و مسولان ترابری ، رانندگان از بی توجهی شماها به امر تخصیص سختی کار رنج می‌برند از حقوق کم بازنشستگی رانندگان که متخصص محسوب میشوند رنج می‌برند از تعلق نگرفتن کلیه مزایای شغلی دیگر مشاغل برای صنف رانندگان رنج می‌برند ، از اینکه انجمنها فقط برای ثبت کارت هوشمند دایر شده رنج می‌برند از نداشتن امنیت شغلی که مالک هر زمان اراده کند ، راننده بیکار می‌شود رنج می‌برند و البته دهها مسائل دیگر ، امیدوارم هرگز جوانان به این شغل پر دردسر ، پر استرس و پر مسئولیت وارد نشوند ....

  • محمد علی مجدی نسب پاسخ

    مثال زنده اش در ایلام ؟!در این شهر که مرکز استان را نیز یدک می‌کشد فقط و فقط سرویس ایلام به تهران دایر است آنهم چه دایری؟بلیتش در بازار سیاه به دست میآید

  • علی پاسخ

    سلام ، واردات خودرو وبالا بودن هزینه های خودرو با درآمد همخوانی ندارد هرچقدر واردات داریم قیمت ماشین اصلا پایین آمدنی نیست معلومه ازاین شغل میرم بیرون هیچوقت تعویض ماشین نمی‌کنیم

  • حسین زادسر پاسخ

    سواری کرایه مظلوم ترین قشر رانندگان را فراموش کردید هم از طرف شرکت‌های خصوصی استعمار می‌شوند هم یارانه حمل ونقل از جیب آنها به مردم داده می‌شود کرده در بخش حمل ونقل مثل آب‌نبات چوبی در دستان کودکی بی دفاع است بداد این شغل نرسید کارش تمام است

  • علی احمدی پاسخ

    این صنعت برای راننده نابود شده. هیچ نهاد و سازمانی پیگیر مشکل این بخش نیست

  • حمید پاسخ

    دیگه برای ما راننده ها کار از کوچ گذشته، رسماً آواره شدیم

  • ناشناس پاسخ

    مرگ شغل رانندگی باید فرا برسه با اینهمه گرونی قطعات و بی صحابی این شغل

  • ناشناس پاسخ

    نظارت و مدیریت درست بر کرایه حمل بار توسط کامیون و کامیونتها نیست.دلالی بیداد میکنه.حقوق راننده زحمتکش پایینه.باید نظارت و مدیریت باشد ک نیست.
    دولت لاید رانندگان خودرو سنگین را بیمه کند.هزینه تعنیر ملشین سنگین افتضاح بالاست

  • ماه پاسخ

    خاک بر سر مدیریت مقامات ایران

  • انسانم آرزوست پاسخ

    وقتی میری ۲۰میلیارد حتی بیشترپول اسکانیا درسا میدی باید فکراینرو میکردید که مگه چه قدردرآمد داره که حالا هم به کی اعتراض کنی،مسافرهم تاحدی توان پرداخت داره،بایدجلوتراعتراض میکردید که اتوبوس بدون هزینه گمرک پابه صفر وارد میکردید نهایت نهایت ده تومن،خودتون اشباع کردید،حالا همین بلا سر تریلی ها هم میآد،وقتی اقتصاد از ریشه خرابه،سیاست هم سیاست سرداری و جنگیه وضع اقتصاد همینه که اول سال دلار۶۵تومنم رد کنه و سکه بشه نزدیک۵۰میلیون،زندگی توی ایران تبدیل شده به مرگ تدیجی،جوانمرگ شدن مبدل به اتفاقی عادی شده،بعد یکی مثل زاکانی دغدغه اش ساخت مسجد بقول خودش کوچکِ۷۰۰متری وسط پارک قیطریه با۳۴پارک دیگه هست،پولش هم خدا میرسونه براشون.

  • کامران پاسخ

    هیچ کس خبر از راننده بدبخت نداره چند سال هست راننده هستم اون از ییمه اون از خرابی اون ترس از دزد راست میگه من خودم گذاشتم کنار روزی برسه که یک بار با بدبختی برسه به مقصد از نبود راننده

  • هموطن پاسخ

    اصلا گیرم درست میگید،هیچکسی نمیگه وضع اقتصاددرسته،آره همه خصوصا راننده جماعت خیلی دارن لطمه میبینن و بر منکرش لعنت،اما هدفتون چیه؟خیلی درجامعه نشاط و امید هست؟دست بردارید،انسان اگه به توانایی های خودش امیدداشته باشه شده دست فروشی شده کارگری یا اصلا کمترین دستمزد و سختی،آخه ازترس مرگ که نبایدخودکشی کرد،بایدایستاد،درطول تاریخ ایران و کشورهای دیگه انقدر قحطی و خشکسالی و وبا و تیفوس و هزاربدبختی ها دیدن اما زمان گذشت و همه چیز تغییر کرد،انسان توانایی داره میتونه در سخت ترین شرایط پیشرفت کنه،عزیزان راننده به خدا توکل کنید و هیچگاه نگذارید افسردگی و ناامیدی برشماغلبه کنه.

    • ناشناس

      درسته وقتی همه با هم هستیم خوبه در مشکلات ملق بزنیم ولی وقتی بعضی ها زیر ابی میرن فلان رانت فلان نامه از دفتر فلان بعد تو که درست زندگی کردی افسرده میشی که چرا اینطوری شد یا حق و ناحق شد

  • ناشناس پاسخ

    راننده با هزار امید می‌ره خودشو می‌بره زیر قسط سنگین که ماشین بخرم وضع م خوبشه ولی به ولله قسم خرج با درآمد و کرایه اصلا نمیخوانه واینجور پیش بره همه باید ماشین رو بخوابانیم در خانه امروز سهم گازوعیل ۱۶لیتر اومده لعنت به اون کسی که سرش نمیشه و پستی رو قبول می‌کنه جاده داغون و خرج گران و نبود گازوعیل و کمین ماموربرای خالی کردن جیب راننده و نبود بار و کرایه خیلی کم یعنی اصلا رسیدگی نمیشه و هیچ قانونی نیست و سلام بر باعث و بانی ش لعنت

  • من پاسخ

    بهترین راه برای رانندگان اتوبوس از اتوبوس دست بکشین بیوفتین تو خط سواری شخصی چون تنها چیزی هست که میتونه درآمد تک وجهی برای راننده باشه اگه اتوبوسی بدون راننده باشه مطمعنن مسافری نمیتونه جا به جا بشه با اتوبوس پس برد با راننده اتوبوسها .......واما بازوی اصلی حمل و نقل و مغز به عبارتی شاهرگ اصلی این ناوگان اینو بدونید اگر زیاد نه یک ماه از جیبشان بخورند که مطمعنن توان انجام این کارو دارن بعد یک ماه این ناوگان می‌تونه از بین رانندگان صالح هدایت کنه نه از طریق مسئولین بی لیاقت بیسواد ........ سیاست تجربه میخواد نه خواندن جزوه دانشگاه

  • ناشناس پاسخ

    سلام من ۲۵ سال رانندگی میکنم یکم گرو ۲ است حالا مریضم نمیتوانم کار کنم باید پول بیمه را آزاد بدم تا بشه ۳۰ سال اونم اگر قبول کند نگن باید بشه ۳۵ سال تا اون موقع دیگه از این دنیا رفتیم کسی به فکر راننده نبوده وکار سخت وزیان آور است خدا خوش نمیاد وکسی به فکر راننده نبوده ونیست

  • ناشناس پاسخ

    یه دنت برای بچت میخوای بخری شده ۲۱۰۰۰هزارتومن.یه بستنی شده ۱۸۰۰۰هزارتومن گوشت شده کیلویی۶۵۰۰۰۰هزارتومن مرغ کارخونه ای که نصفش آشغال گوشته شده کیلویی ۱۰۰۰۰۰هزارتومن این کجاش انصافه که کرایه کامیوندارن و وانت بارها بایداینجور باشه که کل وسایل مصرفیش در۶ماه هزینه کل ۱سال درآمدته حالا بغیر از خرج موتوری و بیمه چیزهای دیگش هم بماند...

  • مهردادگودرز پاسخ

    ب نظر من در تمام موارد کار و تولید که در کشور ما انجام میشود بعلت اینکه دولت دخالت میکند و مدیرانی خارج از حیطه ان واحد را بسر کار میگذارد فقط ورشکستگی را برای افتثاد کشور بهمراه دارد که اکنون دیده میشود در همه امور ما ورشکسته اقتصادی هستیم .

  • جاوید پاسخ

    نظرات خوندم خاک بر سر ملتی که چنین دولتهایی دارن

  • سوئدی سوار پاسخ

    44 سال پیش ملت خودشون با دست خودشون آواره کردن تا امروز ادامه داره آفر ن ملت عزیز ایران بخر د تا گرونتر بشه آفرین مردم هموطنان عزیز دارید خوب پیش رفت میکنید برای پولدار شدن خودتون فقیر میکنید آقا خانم به خدا تمام این بدبختی‌های گرونی به دست خودم مردم هست به بیچاره کردن خودتون ادامه بدین

  • ناشناس پاسخ

    اره یعنی بلیط خرم‌آباد تهران ۸۰۰هزارتومن

  • مرتضی پاسخ

    بیخیال

  • فرزند اریایی پاسخ

    خدا لعنت کنه.باعث و بانی این وضعیت مملکت رو....مملکت نیاز به سیاست مدار داره..آیا جناب ریس جمهور از آب و هوا چیزی می‌دونه آیا ریس جمهور محترم از سیاست پولی چیزی می‌دونه.نه ...تا تونستن.امثال چای دبش ودکل نفتی رو به سرقت بردن.وامثال صدیقی با گریه های دروغین دست درازی کردن به بیت المال وهزاران میلیارد از حق مردم کشورم رو خوردن.حالا بماند که چند تا امثال صدیقی هست ودم پای تله نداد...... بعد تو این وضعیت موجود ؟.زن و مرد پیر وجوان تحصیلکرده و غیره تا کمر خم شدن تو سطل زباله

  • سعید پاسخ

    با افزایش سر خودی جرایم رانندگی بقیه شون هم که مانده اند خواهند رفت

  • امید کریمی پاسخ

    منم راننده اتوبوس هستم از اتوبوس و جاده بخاطر حقوق ناجیز و بیمه گرون قیمت و نداشتن امنیت شغلی آمدم بیرون

  • محمد پاسخ

    شما هم‌که مسله اسنپ تپسی هستین که باز شما ها ماشین رو بفروشین میشه با پولش یه خانه مغازه بگیری ما که تو اسنپ تپسی هستیم چی

  • کریم پاسخ

    تو این صنف راننده و ماشین دار هیچ سودی نمی‌برند. تا وقتی نظارت دقیق رو بار بری ها نباشه اولین کسی که حق راننده رو میخوره همین باربری ها و دلال ها هستند. دیگه رسیدن به پنجاه پنجاه و متاسفانه به هیچکس وهیچ کجا هم جوابی پس نمی‌دهند. از این خان عبور کردی تقریبا تو بهترین حالت ۳۰درصد کرایه که پیش خور شد می‌رسیم به برادران زحمتکش پلیس راه و گازوئیل و روغن و لاستیک و قطعات و... خوب حالا نگاه کنید ببیند یه ماشین دار وراننده هنوز استارت نزده چندین شریک دارد.و جز بی‌خوابی و استرس هیچ سودی ندارد. الان یه پیک موتوری تو تهران خیلی بهتر و بی استرس تر از ماشین سنگین کار میکنه .

  • Reza پاسخ

    اتوبوس داری میشه مثل حمام عمومی ها که جمع شد دیگه همه برا مسافرت ی پراید فکسنی دارند

  • محد پاسخ

    مسوولان ما فقط کامیون دست مردم میدن به قیمت سرسام اور .کاری به بار ندارند

  • ذاکری راننده تریلی پاسخ

    سلام برتمامیه عزیزان سنگین سوارمن راننده هستم حدود بیست هفت ساله دارم رانندگی میکنم به غیرازشاگردی خلاصش میکنم هیچی سرجاش نیست ازاون بالابگیرتاپایین نه عزت نه حرمتی کوچیکه شماذاکری

  • بماند پاسخ

    طرف گوسفنداشوفرخته اومده ماشینی چینی یا اروپای توپاچش کردن قسطیم خریده واین باربری هرروزصبح دوتاچمدون دورغ باچندخط تلفن اینجاایرانه

  • حاجی بابا پاسخ

    مردم خودشون مقصرند..وقتی چیزی گرون شد باید تحریمش کرد نه اینکه صف بکشی براش..مردمای خوبی داریم خیلی خوب سرشون کردن تو برف وسران مملکت دارن میچاپن و میبرن ومیرن کانادا..افرین مردم..ودراخر همه این مردم بخاطر کارهای خودشون توباتلاق فرومیرن مطمینن

  • ناشناس پاسخ

    من یه مالک اتوبوس هستم ۳۰ساله این شغلمه هیچوقت ماحقمون را نگرفتیم ازهمه صنفی بیشترتوسری خوربودیم وبدبخت تر الانم چندسالیه که ناوگان بطرف فرسودگی میره اصلا خرج ودخل جورنمیاد ازهمینجا بگم حقیقتا من توش موندم یه تسمه دینام ۱میلیون یه گازکولرشارژکردم ۱۲میلیون کمترکمترینشه

  • ناشناس پاسخ

    من یه مالکم که خط راه دورمیروم اگراول دست این گاراژدارکوتاه بشه ازخوردن پول مفت ازهمه چی بهتره کمیسیون یطرف پامیزی یطرف دلال یطرف درست کرایه ازوسط نصف میکنند کجاگفتن ۲۲درصد کمیسیون بخورن وهراتوبوبوسی هم یه مسافرپامیزی وردارن ودوباره کلی ازسروتهش بزنند

  • حمیدتوکلی پاسخ

    سلام خدمت مخاطبان عزیز من از اون دسته افرادی هستم که تمام عمرم را صرف ماشینداری کردم که خدا را شاهد میگیرم یک کارگر ساختمانی شب از ما راحتر می خوابد بهتر خرج می‌کند وآرامش هم دارد ولی ما نه همش در این فکریم مبادا فردا ماشینمون توی بیایابان خراب بشه و ما نتوانیم خرجش کنیم فقط از استرس باید شبی صددفعه مرد و زنده شد چون بی سروسامانیم

  • عباس پاسخ

    کاشکه فکر تاکسی های بین شهری هم بودن که دارن بیچاره میشن. اسنپ دیگه مسافری برای ما نگذاشته اگرهم ما بخوایم کرایه اسنپ ببریم پلیسراه ازما صورت حساب میخواد که دراین صورت چیزی برامون نمیمونه