بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

◄ چرا رانندگان کامیون با سپهتن مخالف هستند؟

در اتوبوس فضای خصوصی وجود ندارد و حتی یک آینه در بالای سر راننده قرار داره و تمامی مسافران چهره راننده را مشاهده می کنند و بر عکس.

چرا رانندگان کامیون با سپهتن مخالف هستند؟
تین نیوز |

رانندگان کامیون به طور غالب با نصب سپهتن بر روی ناوگان سنگین حمل بار جاده ای موافق نیستند.

به گزارش تین نیوز، آنان در توجیه دلیل این مخالفت خود به چند دلیل اشاره می کنند، که از جمله آنها تفاوت شکل کار رانندگان کامیون با رانندگان اتوبوس است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

جنگ خاموش طالبان با رانندگان کامیون و تریلی ایرانی

یکی از رانندگان کامیون در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، در مخالفت با نصب سپهتن برای کامیون ها و به طور کلی ناوگان حمل کالا نوشت: اتاقک کامیون، حریم خصوصی راننده به حساب می آید و نصب دوربین کنجکاوی و پایش این فضای خصوصی است.

 

وی افزود: با این کار راننده کامیون در این فضا، احساس بسیار ناخوشایندی پیدا می کند و چیزی شبیه احساس یک متهم زندانی که درون اتاقی حبس شده و یک دوربین هم درست در مقابل صورتش کار گذاشته اند.

این راننده کامیون تاکید کرد: در حالیکه این مشکل اصلا در مورد فضای عمومی اتوبوس صدق نمی کند چرا که در اتوبوس فضای خصوصی وجود ندارد و حتی یک آینه در بالای سر راننده قرار داره و تمامی مسافران چهره راننده را مشاهده می کنند و بر عکس. یعنی یک فضای عمومی که همه حضور دارند، بود و نبود دوربین اهمیتی ندارد.

وی عنوان کرد: در صورتی که مسئولان اصرار بر رصد سرعت و مسیر بر خط ناوگان حمل بار را دارند می توانند با نصب سامانه سپهتن از نوع بدون دوربین در کامیون و در فضایی دور از دسترس، همانند داخل داشبورد نسبت به رصد سرعت و مسیر بر خط، میزان پیمایش و انطباق مسیر با بارنامه صادر شده و سایر جزییات اقدام نمایند و با رصد پیمایش ناوگان و انطباق مسیر با بارنامه، سوخت کافی در اختیار ناوگان قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: با این کار حتی در موارد خطر و سرقت هم می توان همانند یک ردیاب خودرو ، به سرعت مختصات مسیر پیمایش و لوکیشن ناوگان را به صورت لحظه ای به پلیس ارسال کرد و در این مواقع به داد راننده رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حق طلب پاسخ

    از دست دولت باید خودمونو بکشیم یه مشت گوسفند نشستن که از رانندگی وکامیون هیچی نمی فهمن مثلا سیپاد برای سوخت وصل کردیم بعداز ۶ماه دیگه گازییل نمی‌ریزید الان دست خر میخواد وصل کنه .....بلخره تمام تلاش شون میکنن که ما از کار بیفتیم

    • راننده

      این جماعت دل‌شون واسه من راننده نسوخته!
      باز کدوم آقازاده میخواد جهانگردی کنه ، پول کم داره ، میخواد با وارد کردن این لوازم و فروختن اجباری به رانندگان ، کمبود مالیش رو جبران کنه...
      لعنت بر دولتی‌هایی که بفکر مردم نیستند

  • راننده کامیون پاسخ

    اینا همش نقشس برا جیب راننده

  • کاوه عربانی پاسخ

    یعنی فقط و فقط ازصبح که مسئولین سازمان حمل و نقل و پلیس ازخواب بیدار میشن ب این فکرهستن که چجوری رانندگان سنگین و نیمه سنگین و آزار و اذیت کنن!! جالبتر اینه که اینقدرکه ب آزار رانندگان میپردازن ب مشکلات رانندگان مثه پروژهءفوق مزخرف کارت هوشمند و پیمایش سوخت نمیپردازن.. همشون دست در دست هم دادن تا کل صنعت ترابری و در کشور نابودکنن و همه بزودی شاهدش در آینده نزدیک خواهیم بود.

  • علی پاسخ

    حالا این دستگاه کی وارد کرد که اجبار میکنن با نصب روی کامیونها تعداد زیادتری بفروشد تو این چند سال چند مدل دستگاه نصب کردن دوباره گفتن این جدید اجباری کل هزینه باید راننده ماشین پرداخت کند

  • حسین حسن زاده پاسخ

    این دیگه چه مسخره بازیه درآوردن مدیرانی که این نقشه رو کشیدن در مورد حریم خصوصی افراد چیزی به گوششون خورده اتوبوس یه خودروی عمومیه ولی کامیون یه خودروی خصوصیه که داره اجسام بی جان رو جابجا می‌کنه هروقت تو دفتر مدیران و مسئولان دوربین نصب شد و کارهاشون پایش شد بیان کامیون رو هم پایش کنن . در غیر این صورت امکان کار برای راننده گان کامیون وجود نخواهد داشت

  • ناشناس پاسخ

    بسم‌الله الرحمن الرحیم اگر شما راست میگوید اول ازهمه ناوگان فرسوده کامیون هارا نوسازی کنید مصرف گازوئیل لاعقل یک میلیون لیتر کمتر می‌شود بعداً سپهتننصب شود و همه کامیون ها باید کابین استراحت داشته باشند

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    لازم نکرده شماها دست داخل کامیون بیارین یدفعه بگین میخوایم گازوئیل صادر کنیم اما سوختی که سهم مردم می‌خواین دست کنین تو جیب مردم همین کامیون ها هستن که ایران دارن میگردونن .یه عده دزد و رانت خوار که می‌خواین پول بزنین به جیب لازم نکرده از این پیشنهادها بدین این دستگاه رو ببرین بذارین داخل دستشویی خونتون ببینم کسی از اهالی خونتون دیگه جرات داره بره دستشویی یا حمام واقعا همتون آشغال و بی مصرف هستین

  • محمدرضا پاسخ

    اگر طرح سپهتن حال به هر نوع
    را در سواریها نصب میکردید امروز تصادفات حداکثر یک سوم آمار فعلی بود.
    ببخشید ما خودمان سواری داریم اما واقعیت این است بیشتر تصادفات را سواریها درست میکنند حتی خیلی از مواقع خودرویی که باعث اصلی تصادف است یک سواری بی ملاحظه است و گاها هم از صحنه حادثه فرار میکند بدون هیچ مشکلی

  • محسن پاسخ

    هر روز ی دزدی جدید و جیب مردم رو زدن برا خودتون درست میکنید
    واقعا نظرات به حق و درستی رو دوستان بهش اشاره کردن
    پشت این قضیه پای ی عده دزد و رانت خوار و ی کاسب جدید که قدرت هم داره هست دستگاه وارد می‌کنه به زور میخواد به مردم بفروشه سهمیشونو کمتر کنه و سرک بکشم تو زندگی خصوصی مردم

    چقدر وقیح و بی شرم هستید شما ،تو کشورهای خارجی برای شغل رانندگی ارزش و احترام قائل هستن بخاطر شغل استراتژیک و سختشون، ولی شما فقط به فکر دزدی خودتون هستید

  • اسکندر پاسخ

    به هیچ عنوان زیر بار این ذلت نمی‌رویم .

  • ناشناس پاسخ

    خب بگذارن کی میگذاره دوربین کار کنه 😂کافیه چسبی و غیره یا خط و خش جلو لنز دوربین بیافته

  • امیر یوسف نواز پاسخ

    راننده کامیون خیلی مشکل دارد سهمیه‌های لاستیک و روغن نداشتن امنیت اقتصادی مثل کرایه هایی که پرداخت نمیشود آیا تابحال کسی به بیمه های اعمال نشده آنها اهمیتی داده است فقط مانده داخل کابین خجالت بکشید

  • ساسان پاسخ

    بعنوان یک راننده پایه یک با سی سال تجربه باید بگم کلا نصب دوربین داخل هر خودرویی چه باری چه مسافری کاری اشتباه هست ، مگر ، دوربین بسمت جاده برگردد تا حوادث احتمالی جاده را رصد کند تا برای مامورین تشخیص مقصر حادثه راحت تر باشد ، وزارت راه بجای رصد همه اعمال رانندگان بهتره حق و حقوق بین المللی این عزیزان را بهشون برگرداند مثل سختی کار ، سنوات ، عیدی ، حق فلان و فلان که یک کارگر و کارمند دریافت می‌کند! باید گفت فکر نان کن که خربزه آب است ، رانندگان دارن ازین شغل بیزار و فراری میشن این و درمان کنید ...

  • فرشید پاسخ

    راننده کار نکنه کشور تعطیل میشه. لاستیک 30ملیونی روغن 8 ملیونی تعمیر موتور 300ملیون رو نمیبینن استهلاک کمر راننده رو شکسته سوخت به حدی کم کردن آخر ماه باید آزاد بخری یا از همکارت گدایی کنی

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام بسیار خوب بود ،سپهتن بدون دوربین.
    یک نکته هم اضافه کنید اول مسئله اعتیاد نه چندان کم و دوم ساعت کار که هر دو مورد لازم و ملزوم یکدیگر بعنوان راهکار جبرانی هستند.
    بعبارتی بدون بکارگیری سپهتن و دور ززن مقررات حمل و نقل وضعیت حمایتی فعلی از صمت و مصرف کننده دوام نمی آورد مگر تزریق یارانه های نقدی و غیر نقدی که عموما مگر سوخت که حذف گردیده است

  • ناشناس پاسخ

    خدا کنه نصب کنن ببینم بعدش توان پرداخت دو برابر کرایه هست الان راننده کامیون بدبخت بجای ۳تا راننده اتوبوس کار میکنه .اونطوری بهترم میشه ولی دولت خودش میدونه برای همون اجرا نمیکنه