بازدید سایت : ۴۹۳۳۹

2886 دستگاه کامیون خارجی به کدام رانندگان کامیون تعلق می گیرد؟

رانندگان کامیون اخبار واردات کامیون های خارجی به کشور را به شدت دنبال می کنند چرا که ورود تریلی و کامیون خارجی حتی به صورت دست دوم ولی کم کارکرد می تواند حق انتخاب آنها را افزایش دهد.

2886 دستگاه کامیون خارجی به کدام رانندگان کامیون تعلق می گیرد؟
تین نیوز |

رانندگان کامیون اخبار واردات کامیون های خارجی به کشور را به شدت دنبال می کنند چرا که ورود تریلی و کامیون خارجی حتی به صورت دست دوم ولی کم کارکرد می تواند حق انتخاب آنها را افزایش دهد.

بسیاری از رانندگان کامیون در انتظار مشخص شدن وضعیت تریلی ها و کامیون ها وارداتی هستند تا برای تعویض ماشین سنگین خود، تصمیم گیری کنند. آیا ترخیص 2886 دستگاه کامیون خارجی از گمرک می تواند بر تصمیم گیری آنها اثرگذار باشد؟

آسان کردن فرآیند و مقررات واردات کامیون می تواند اتفاقات و تحولات مهمی در بازار کامیون ایران ایجاد کند. بازار اکنون به شدت تحت کنترل کامیون سازان داخلی است که محصولات چینی را در بازار ترویج می کنند. اگر کامیون های خارجی حتی به صورت دست دوم ولی کم کارکرد، وارد کشور شود، قیمت ها در بازار کامیون و تریلی با تغییراتی مواجه خواهد شد.

خبر پر بازدید امروز: 

شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان در مسافت های کوتاه

سایت باکامیون در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: واردات انواع کامیون و ماشین‌های سنگین از بزرگترین دغدغه‌های رانندگان و صنعت حمل و نقل در ایران است و  گفته می‌شود که در دو سال اخیر 26000 دستگاه کامیون از گمرک ترخیص شده‌اند.

حالا قرار است در چهار ماه آینده بیش از ۲۸۰۰ دستگاه کامیون دیگر نیز از گمرکات ترخیص شوند.

بر اساس بند (ث) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌ توسعه کشور، با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امکان واردات کامیون با عمر کمتر از سه سال مجاز می‌باشد.

بر اساس ماده (۵) تصویب‌نامه هیئت وزیران ورود و ترخیص کامیون، ون، اتوبوس و مینی‌بوس با عمر کمتر از پنج سال ساخت، بدون ثبت سفارش و اختصاص ارز مجاز نمی‌باشد.

تأخیر ترخیص کامیون از گمرگ دلایل زیادی دارد که از جمله آن ها می‌توان به عدم صدور کد رهگیری از سمت بانک، طولانی‌بودن پروسه ویرایش مجوز ثبت سفارش و طولانی بودن زمان صدور مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد اشاره کرد.

همچنین باید گفته که هزینه ترخیص کامیون از گمرک در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صابر

    کاش کامیونها به دست رانندگان زحمتکش فقیر وبی پول که چندین سال است برای کشور مظلومانه زحمتکشیدن میرسید نه هرکه از راه میرسه وپولدار دم کلفته برسه حق راننده مظلوم وایثارگران گمنام غریب دروطن خوداست باید صاحب کامیون بشه خداییش

  • جاوید

    خجالت بکشید گند زدین تو حمل و نقل ، کو بار کو کرایه؟؟؟ اینقدر دست زیاد شده که ملت مجبورن مفتی بار ببرن

  • اصغررحیم پور

    سلام آقای وزیر راه تو راخدا فکری بحال رانندگان خودمالکی ک پشت تورم ماندند و عیال بارند سنشان هم بالا رفته وکسی برای رانندگی یا همان شوفری هم نمی برندشان کنید... لا اقل کشنده اقساطی بهشون بدید تا بتونند رزق زن وبچشون را در بیارند

  • رضا

    باسلام ودرود خدمت شما عزیزان اگه لطف بفرمائید قیمت وشرایت فروش و واگذاری به چه صورت انجام میشه وبه کدام راننده ها شامل خواهد شد آیابصورت تقسیطی هم واگارمیشه

  • محمد ملک نژاد

    سلام پیشکسوتان و بزرگان حمل و نقل اونایی هستن که با سن بالا تر از 6۰ سال حق بیمه شون را شركتها خوردن و همچنین با دیسک کمر و زانودرد در حال کار ؤ فعالیت ه‍ستن اگر واقعاً رییس‌جمهور و وزیر های دولت میخوان عاقبت به خیر بشن اول به این افراد طبق هوشمند فعال فقط مجوز واردات یک دستگاه خودروی سنگین بدهید و با گرفتن عوارض گمرکی عادلانه دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کنید حتی نگران تخصیص ارز هم نباشید مطمئنا تجربه چهل سال گذشته و ماشین سالم اروپایی شکل جاده و صنعت حمل و نقل شاهرگ اقتصاد كشور را عوض میكند و گرنه با ماشین های چینی که گران‌تر از سه برابر نرخ جهانی ه‍ستند ، هیچ کاری پیش نمی رود فقط تعمیرگاه ؤ نمایشگاهی و نوفروش و دلالان به نان و نوائی میرسند

  • علیرضا حقیقی

    دوستان عزیز باتوجه به افزایش هزینه‌های ماشین های چینی و فرسوده و نرخ پایین کرایه داخل صف گازوییل ماشین ده میلیاردی و ماك و هوو و بنز به یك ردیف وایستادن كه سهمیه گازوییل را بگیرند و چند متر آنطرف تر برای حقوق شوفر و خرج ماشین بفروشند چونکه اگر بخواهیم حرکت کنیم هم هیچ امیدی نیست که شهر های جلوتر امكان بارگیری و کسب درآمد هست ، این بلایی هست که به سر مالک و شوفر و همه آمده است و گرنه ده تا پانزده روز برای تخلیه گاز در مرز ریمدان و تفتان و میلک ، زندگی با اعمال شاقه هم راحت تر است

  • نیهاد

    باسلام عمده این کامیونها متعلق به شرکتهای بزرگ حمل نقل که به نوعی وصل به دولتند.نه من راننده یامالک خودرو مستهلک كه عمری در این حرفه کارگرم...

  • ناشناس

    بنام راننده به کام کی نابود گران حمل و نقل و حق و حقوق قشر واقعی

  • فراهانی

    باسلام.کامیونهای کارکرده واردمیکنید.به ازای هربارپنج تاماشین پاش خوابیده.فکری هم به حال بارکردیدکه راننده مجبورنباشه بارراباکرایه ناچیزجابجاکنه.ضمناچراباوجودواردکردن ماشین هیچ کامیونی آزرده خارج نمیشه

  • قباد امیری

    سلام از ریاست محترم گمرکات خواهش دارم این هزینه پلاک خیلی بالاست مثلا ما رنو۴۶۰خرید کردیم میگن۲۲۰۰میلیارد مگر این ماشین چقد ارزش داره که باید انقد پول بدیم و چه زمانیم طول میکشه پلاک بشه
    ما راننده ایم و هیچ درآمدی نداریم و دلالم نیستم واسه کار خودم خریدم

  • ناشناس

    کامیونهای وارداتی بایستی دراختیار سازمان حمل ونقل قرارگیرد وسازمان حمل ونقل هم بنابرسابقه رانندگان بالای پنج سال تا ده سال کامیونهای وارداتی را شرایط تسهیلاتی در اختیار رانندگان واقعی بگذارد وکوچکترین حق دخالتی از جانب انجمن صنفی های رانندگان وجود نداشته باشد چرا که انجمن صنفی رانندگان دهه هشتاد تمام کامیونهای سهمیه پایانه ها را به بانکی ها و پیمانکاران با دریافت حق حساب فروختند.فقط سازمان مستقیم با رانندگان واقعی به توافق برساند.

  • ناشناس

    سلام‌من‌راننده‌هستم‌۴۳سال‌سن‌دارم‌هنوزنوکرمردم‌هستم‌لطفابه‌ماهم‌شرایطی‌ماشین‌بدید

  • مهدی

    شتر در خواب بیند پنبه دانه.......گهی لپ لپ خورد.گهه دانه دانه.... عزیزان زحمت کش. وقتیکه یه اف ۵۰۰خارج از مرز ایران تقریباً ۲تا۳میلیارد تومان قیمت می‌خورد ولی ما بقی قیمت یا گمرکی هستش وسود دلال ؟؟؟؟؟؟؟دیگه رحمی به حال راننده بیچاره می‌کنند.یه کله کامیون چینی را کارخانه قیمت زده بین ۵تا۶میلیارد.و هر راننده بیچاره ای هم خرید خاکش به سرش میشه مثل اون بدبختایی که هو و ثبت نام کردند و گران تر از قیمت آف هاش پاشون در اومد و بیچاره شدند هر روز در مکانیکی ها سر گردان هستند و یا کنار جاده تجار ودلال فقط دلش به حال راننده سوخته

  • ناشناس

    من جانباز هستم وچهلوپنج سال با یک کامیون بنز پنجاه و سه ساله امرارمعاش میکنم آیا حق من وامثال من که عمرشان را در این جاده های خراب سپری کردند ،نیست وکمر درد و پا درد دارند که کامیونشان تعویض شود و این آخر عمری راحتتر زندگی کنند گر چه ما با همان کامیون خو گرفته‌ایم ولی چه کنیم که فرسوده شده اینشالله که حق به حقدار برسد.

  • حسین

    سلام من راننده هستم نتونستم ماشین بخرم چراکه مدل پاین میخاستم بخرم گفتند میخاند ازرده خارج کنندنخریدم گفتم واردات زیاده به هر راننده یک ماشین ماشین بیشتر میرسه وقیمت پایین مییاد ولی نمی دونم ماشینها به جه کسیانی وچه چوری میدند بابا معلم بابا دکتر بابا کارمند بانک بابا بانگاهدار هر کسی از هر کاری به غیر از راننده که ما باید برای انها کار کنیم انشاالاه هر کس حق ما راننده را زایع کرده ومی کند خیر نبیند

  • ساسان

    باید رانندگان فعال در حوزه کاری خودشان بتوانند هر خودروی مورد علاقه را وارد و بی تشریفات گمرکی و دریافت تعرفه‌ های آنچنانی از آن در جهت خدمت به کشور استفاده نمایند ، ثبت سفارش باید توسط خود راننده برای ورود خودروی تخصصی انجام بشه

  • میر محمد نبوی

    کشند های کار کرده به دست راننده نمیرسد فقط شرکتها و افراد سر مایه دار می گیرند ودو سه برابر قیمت واقعی در بازار می فروشند منیکه ۲۵ سال راننده هستم از کجا پنج شش میلیارد بیارم کا میون وارداتی بخرم کامیون من یک و۵۰۰ قیمت داره و فرسوده است بقیه این پول را از کجا بیارم تا خود دولت به میدان نیاد ودست افراد وشرکتهای سود جو را قطع نکند واز من راننده حمایت نکند مطمعن باشید که نه تنها ناوگان نوسازی نمی شود بلکه تورم در بازار کا میون بیشتر می شود وراننده زحمت کش ارزوی کامیون وارداتی را به گور خواهد برد لذا خوا هشمندیم که دولت فکر اساسی ودرستی در این باره کند